Op dit moment heb ik op dit moment drie defecte Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS II-objectieven in mijn bezit.
De eerste lens met grote schade biedt me wat speelruimte om op te oefenen, dus ik wil zeker wat proberen. Het is een fijne kitlens om te gebruiken, mede vanwege de goede optische stabilisatie. Ik vind zo snel echter geen ervaringen van mensen die een vergelijkbaar probleem zelf hebben gerepareerd. Ik ben benieuwd of jullie tips hebben en zal mijn ervaringen zeker delen in dit topic.
- Eén is helemaal naar de gallemiezen.
- Een tweede doet het prima, maar heeft na een lichte val (2 meter) het probleem dat de linkerkant van de foto iets minder scherp is dan de rest van de foto.
- Een derde heb ik via marktplaats gekocht. Het leek prima, maar het was me bij het testen op locatie niet opgevallen dat de rechterkant van de foto heel vaak out-of-focus is, terwijl het linkerdeel en het midden wel scherp zijn.
De eerste lens met grote schade biedt me wat speelruimte om op te oefenen, dus ik wil zeker wat proberen. Het is een fijne kitlens om te gebruiken, mede vanwege de goede optische stabilisatie. Ik vind zo snel echter geen ervaringen van mensen die een vergelijkbaar probleem zelf hebben gerepareerd. Ik ben benieuwd of jullie tips hebben en zal mijn ervaringen zeker delen in dit topic.