Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Zowel gebruiken voor werk als voor gamen. Ben zelf software engineer wat ik dagelijks voor bezig ben, sinds kort ook Unity opgepakt voor game development. Alhoewel dat momenteel meer een hobby is wil ik dit wel serieus nemen. Voor de rest speel ik games zoals Black Desert Online, Warzone en Apex Legends.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb een budget van 5K waarbij ook de monitor zit, die is al besteld en komt morgen binnen. Het betreft de volgende monitor
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, de oude PC gaat naar een kennis.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb altijd Intel systemen gehad, maar in de laatste jaren is volgens mij AMD de winnaar wat betreft processors. Althans voor gamen. Dus ik wil nu graag voor AMD gaan, tevens heb ik zelf al een lijstje gemaakt en naar een vriend van mij gestuurd die vervolgens weer wat aanpassingen heeft gemaakt waarbij we tot een vrijwel MSI gefocuste build zijn gekomen. De reden daarachter is meer dat er zo min mogelijk software nodig is voor het managen van het systeem.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
DDR5,
PCIE 5.0 SSD
En daarnaast ga ik de PC op mijn bureau zetten dus ik wil graag dat hij er mooi uit komt te zien. Ik voeg dus nog 10 n.t.b RGB fans toe.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Zouden jullie iets veranderen aan deze build, zo ja waarom?
Is de gekozen waterkoeling compatible met AM5, op tweakers staat dat er niet bij maar volgens mij is het wel zo, graag jullie advies nodig.
Tevens heb ik ook een vraagje over SSD's met of zonder heatsink, aangezien MOBOs vaak al met een heatsink komen is het toch overbodig om voor een SSD met heatsink te kiezen?
Zowel gebruiken voor werk als voor gamen. Ben zelf software engineer wat ik dagelijks voor bezig ben, sinds kort ook Unity opgepakt voor game development. Alhoewel dat momenteel meer een hobby is wil ik dit wel serieus nemen. Voor de rest speel ik games zoals Black Desert Online, Warzone en Apex Legends.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb een budget van 5K waarbij ook de monitor zit, die is al besteld en komt morgen binnen. Het betreft de volgende monitor
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Monitors | Alienware AW2723DF Wit | € 479,- | € 479,- |
| Totaal | € 479,- | |||
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, de oude PC gaat naar een kennis.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb altijd Intel systemen gehad, maar in de laatste jaren is volgens mij AMD de winnaar wat betreft processors. Althans voor gamen. Dus ik wil nu graag voor AMD gaan, tevens heb ik zelf al een lijstje gemaakt en naar een vriend van mij gestuurd die vervolgens weer wat aanpassingen heeft gemaakt waarbij we tot een vrijwel MSI gefocuste build zijn gekomen. De reden daarachter is meer dat er zo min mogelijk software nodig is voor het managen van het systeem.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
DDR5,
PCIE 5.0 SSD
En daarnaast ga ik de PC op mijn bureau zetten dus ik wil graag dat hij er mooi uit komt te zien. Ik voeg dus nog 10 n.t.b RGB fans toe.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Zouden jullie iets veranderen aan deze build, zo ja waarom?
Is de gekozen waterkoeling compatible met AM5, op tweakers staat dat er niet bij maar volgens mij is het wel zo, graag jullie advies nodig.
Tevens heb ik ook een vraagje over SSD's met of zonder heatsink, aangezien MOBOs vaak al met een heatsink komen is het toch overbodig om voor een SSD met heatsink te kiezen?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 9 7950X3D Boxed | € 693,97 | € 693,97 |
| 1 | Moederborden | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | € 299,95 | € 299,95 |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM X 24G | € 1.928,30 | € 1.928,30 |
| 1 | Behuizingen | NZXT H9 Flow Zwart | € 179,- | € 179,- |
| 1 | Waterkoeling | NZXT Kraken Elite 360 RGB Zwart | € 298,10 | € 298,10 |
| 1 | Ventilators | NZXT F120 RGB Duo, Single pack, Zwart, 120mm | € 32,90 | € 32,90 |
| 3 | Ventilators | NZXT F120 RGB Duo, Triple pack, Zwart, 120mm | € 114,90 | € 344,70 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Trident Z5 Neo RGB F5-6000J3040G32GX2-TZ5NR | € 239,03 | € 239,03 |
| 1 | Voedingen | be quiet! Straight Power 12 1200W | € 230,80 | € 230,80 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 980 Pro (zonder heatsink) 2TB | € 130,99 | € 130,99 |
| Totaal | € 4.377,74 | |||
[ Voor 13% gewijzigd door el Ricardo op 02-08-2023 23:23 . Reden: Changed CPU Cooling after all ]
:strip_exif()/f/image/Do0i2xxD63d7jYTxCgLjFj6s.jpg?f=fotoalbum_large)