repareren rugsteun bureaustoel

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummler
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09-06 20:12
Mijn vraag
de plastic verbinding tussen de twee rugdelen van mijn bureaustoel is kapot en nu vraag ik mij af wat de beste manier is om dit te repareren?

Relevante software en hardware die ik gebruik
het gaat om een steelcase please ( v1 of v2)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
op internet heb ik dit probleem niet kunnen vinden. Gek, want het is een vrij zwakke constructie. initieel dacht ik aan twee metalen scharnieren met boutjes vast te zetten maar omdat er een ronding in zit is het lastig om ze precies in de goede positie te krijgen. nu denk ik er aan om gewoon wat gaatjes te boren op de plastic verbindingstukken en dit te verbinden met tie wraps maar als iemand een beter idee heeft hoor ik het graag!Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yGr6BCQEjeFaq0C0QODT3p7aQ5w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OkSRjVCE4qEYSupjTw2gD6t1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O2Tn4nAVHV_cBUvkTfbtpqqGZVg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ndkap70EqktqfnDUycEk6PH7.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLMaca
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 13:13
Optie 1: nieuwe stoel kopen.
Optie 2: proberen met Epoxy, maar ik denk niet dat dit het houdt.
Optie 3: zo iets zien te vinden: https://www.officechair-4...ase-chair-in-black-colour
Optie 4: Zoek contact met Steel case en vraag of ze dit onderdeel voor je hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:55

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Dat ga je nooit meer goed krijgen, lijm gaat nooit stevig worden en zal altijd het zwakste punt zijn.

Als je echt echt wil fixen zou je zoiets als dit kunnen doen maar dat ziet er voor geen meter uit en gaat stinken als je het probeert.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kdmFeiKAoPIjN_8ZxbsgeaDoQ3M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sqHtn4YWFXxiOR893ofjy2ZG.jpg?f=fotoalbum_large
Dit is hoe ze ook bumpers fixen of met zigzag draadstaal.

Tiewraps gaat sowieso bewegen en doen gaat nooit de steun geven die je voorheen had

[ Voor 10% gewijzigd door 42dpi op 31-07-2023 23:10 ]

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
Als het de schoonheidsprijs niet hoeft te winnen, dan kan je er een stalen strip op schroeven met parkers.
Zet ze dan wel naast de oorspronkelijke bevestiging. Dan hoef je de strips minder in vorm te buigen.

[ Voor 32% gewijzigd door JukeboxBill op 31-07-2023 23:12 ]

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2024
zelfde soort plastic, soldeerbout gebruiken om te smelten, dat heet lassen denk ik, je kan wat versteviging insmelten.
Onze stomer viel eens van de trap en het plastic mondstuk was in stukken, met een oude grove soldeerbout en rvs gaas en wat rest plastic kon ie weer door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2024
wel buiten natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummler
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09-06 20:12
bedankt voor de snelle reacties!
het beste is inderdaad een nieuwe stoel maar ik dacht misschien kan ik zonder wat uit te geven de stoel nog een tweede kans geven (hoeft niet de schoonheidsprijs)!

dat er beweging tussen de twee delen zit hoort bij de stoel dus helemaal rigide hoeft niet. Nu zakt het bovenste deel dus naar beneden. het lassen is wel een idee, ik heb nog een soldeerbout staan dus zal morgen even buiten testen wat er gebeurd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groningerkoek
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 01:03
Je kunt ook dat "bochtige" spul bij de breuk wegsnijden en dan is het vel gemakkelijker om er een strip op te zetten.

Dit lassen moet echt goed gebeuren met een volledige las zonder haarscheuren/spanningen (anders ligt die zo weer los), vergeet het maar dat je dit met een normale soldeerbout zonder opvulmateriaal voor elkaar krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 09-06 14:09
Vergeet "lassen" hoe dan ook gewoon maar op een flexibel stuk, net als lijm.

Dit is eigenlijk gewoon niet meer fatsoenlijk te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMaca
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 13:13
Brummler schreef op maandag 31 juli 2023 @ 23:24:
bedankt voor de snelle reacties!
het beste is inderdaad een nieuwe stoel maar ik dacht misschien kan ik zonder wat uit te geven de stoel nog een tweede kans geven (hoeft niet de schoonheidsprijs)!

dat er beweging tussen de twee delen zit hoort bij de stoel dus helemaal rigide hoeft niet. Nu zakt het bovenste deel dus naar beneden. het lassen is wel een idee, ik heb nog een soldeerbout staan dus zal morgen even buiten testen wat er gebeurd!
Je kan er altijd nog een kruk van maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-06 20:59
BK >>> AZ

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
haal de leuning los.
haal de kussens er af.

fixeer met bv kunstof lassen de leuning op de goede plek.

en nu het leukste. verhit een plaat plexiglas en laat deze de form van de leuning aannemen.
monteer te leuning aan het glas. (schroeven/bouten/epoxy) wees creatief.

optie 2. 2 hardhouten balken met passtukken aan de leuning bevestigen..

klinkt dit als de veel moeite? koop bij ikea een nieuwe stoel

[ Voor 10% gewijzigd door jack zomer op 02-08-2023 12:30 ]

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Pagina: 1