ervaringen met "wasmachinekasten"... lawaai?

Pagina: 1
Acties:
  • 4.227 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:18
Zit al een poos te overwegen om een wasmachinekast te maken op de overloop van de zolder.
Wel een schuin dak dus de cirkelzaag zal er hier en daar in moeten :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kxpZXnQe-UFtZjK7nDxSm4Va5MM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/j8JM6swSrsbVVA9a2Pb8zB8U.png?f=fotoalbum_large

Hoe dan ook, ik kan me zo voorstellen dat het best wel een (letterlijk) klankkast wordt, en pik ook links en rechts die opmerkingen op internet op.
Is het echt zoveel erger dan gewoon op de grond zetten? Gaat de boek resoneren en rammelen als de centrifugeerstand begint?

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe28965
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 03-05 09:42
Qua resoneren en rammelen maakt het natuurlijk uit hoe stevig jij jouw kast maakt, maar ook of jouw kast waterpas staat en of de wasmachine waterpas staat. Nieuwere wasmachines hebben volgens mij wel minder last van het "aan de wandel gaan" als oude, maar ik zou ze nog steeds netjes waterpas neerzetten.

Volgens mij ook, hoe stabieler hij staat, hoe minder hij rammelt en hoe minder geluid hij maakt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mitalp
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:19
Ik heb de wasmachinekast die op jouw foto staat. Die staat bij mij op een beton/tegelvloer. De kast is zeer solide en vormt geen klankkast. Het deel waar de machines in staat is dubbel versterkt met dik multiplex en ik heb voor de zekerheid een rubber mat onder de machines gelegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:50
mitalp schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 15:36:
Ik heb de wasmachinekast die op jouw foto staat. Die staat bij mij op een beton/tegelvloer. De kast is zeer solide en vormt geen klankkast. Het deel waar de machines in staat is dubbel versterkt met dik multiplex en ik heb voor de zekerheid een rubber mat onder de machines gelegd.
Hoe zit het dan met lekkage? Ik heb een poos terug een lekkage gehad en toen is heel mijn vloer + verdieping eronder onder gelopen. Ik zou zonder lekbak hier toch niet lekker bij slapen, maar wellicht moet het eerst flink mis gaan wil je hier huiverig voor zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Ah nice!
'was' ( :+) duur?

Of 'eenvoudig' zelf te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

de Peer

under peer review

ID-College schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 15:55:
[...]

Hoe zit het dan met lekkage? Ik heb een poos terug een lekkage gehad en toen is heel mijn vloer + verdieping eronder onder gelopen. Ik zou zonder lekbak hier toch niet lekker bij slapen, maar wellicht moet het eerst flink mis gaan wil je hier huiverig voor zijn :P
lek-beveiliging (+ melding) is uiteraard sowieso aan te raden.

20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Opel Ampera-e, VW ID3, Gasloos sinds 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Nu online

de Peer

under peer review

paQ schreef op maandag 31 juli 2023 @ 22:55:
Zit al een poos te overwegen om een wasmachinekast te maken op de overloop van de zolder.
Wel een schuin dak dus de cirkelzaag zal er hier en daar in moeten :+

[Afbeelding]

Hoe dan ook, ik kan me zo voorstellen dat het best wel een (letterlijk) klankkast wordt, en pik ook links en rechts die opmerkingen op internet op.
Is het echt zoveel erger dan gewoon op de grond zetten? Gaat de boek resoneren en rammelen als de centrifugeerstand begint?
Een goede wasmachine die waterpas staat zou niet moeten rammelen/resoneren. Dus dit zou geen issue moeten zijn.

20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Opel Ampera-e, VW ID3, Gasloos sinds 2018

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitalp
ID-College schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 15:55:
[...]

De vloer heeft een afvoerputje, lekkage is altijd vervelend, maar zou geen groot probleem zijn.
paQ schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 15:57:
[...]

Ah nice!
'was' ( :+) duur?

Of 'eenvoudig' zelf te maken?
Als je ‘.nl’ achter de wasmachinekast zet kun je de prijzen zien 😅. Maar zelf maken moet ook kunnen. Met name het blok onder de machines is extra sterk, de rest van de kast is vergelijkbaar met een standaard keukenkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Prutsor
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 21:01
de Peer schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 15:58:
[...]

lek-beveiliging (+ melding) is uiteraard sowieso aan te raden.
En een waterslot.. alleen een melding gaat de situatie niet kunnen oplossen als je weg van huis bent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Nu online

de Peer

under peer review

The Prutsor schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 17:49:
[...]

En een waterslot.. alleen een melding gaat de situatie niet kunnen oplossen als je weg van huis bent
Dat is wat ik bedoelde met lekbeveiliging. En melding is belangrijk om de waterschade snel op te ruimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09-05 08:49
Ik heb zelf een wat goedkopere wasmachinekast van wastoren.nl. Qua resoneren hoor je niks extra's vergeleken met wanneer hij gewoon op de vloer staat. De basis van de kast van de wasmachine is dubbel uitgevoerd, en de kast zelf zit met grote bouten in de muur waar rubbers tussen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Ja nou dat is dus wel een dingetje bij mij. Ik kan de kast zelf niet verankeren, want onder schuin dak (gips)
Hij zal dus eigenlijk geheel vrij komen te staan.

[ Voor 4% gewijzigd door paQ op 02-08-2023 09:11 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:51

orf

paQ schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 09:11:
Ja nou dat is dus wel een dingetje bij mij. Ik kan de kast zelf niet verankeren, want onder schuin dak (gips)
Hij zal dus eigenlijk geheel vrij komen te staan.
Ik zou de kast dan toch vastzetten. Desnoods alleen met High Tack aan de schuine wand. Anders kun je volgens mij altijd nog wat resonantie krijgen.

Ik ben ook bezig met een kast hiervoor. Bij mij is het een torentje die in de deuropening van een inbouwkast moest komen.

De dragers zijn gemaakt op basis van “torsionbox”. Latten (44x44) met aan de onder- en bovenkant een plaat mdf. Alles volledig verlijmd en geschroefd, zodat een hele sterke plank ontstaat.

Het frame heb ik ook zo gemaakt en dat schuift in elkaar. Misschien een beetje overkill, maar ik vond het wel leuk om het zo te maken:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E3hMtrjlQlnEaY8AYyhsqhWAJ5w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tpuVry6VTYjJRuhy0b6nf0Wz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GU92Zx6kgSyn6fA62-xUIHa6c1A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/njiPEzSY03vg15JDSQjJkBvj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gMYTKou8Mk0Zg19L7mhGNeZLcPI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R2InUaeIzBH44mf8CEuy99Un.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HnqC7VzJPM9fo9u2rRg9mGTvsGI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B1qfrHZ9sloQV7KyFlOJGCoe.jpg?f=fotoalbum_large

Bijna klaar. Nog afkitten en aflakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
noice!
Hoe heb je die lade gemaakt?

Ik zie het niet zitten om die kast aan het plafond te kitten eerlijk gezegd. De zijwanden zijn net zo bagger, wellicht op een A spant hier en daar na. Dat zou ik kunnen pogen om te fixeren. Maar dat is dan alleen aan beide zijkanten, niet achter en al helemaal niet bovenin.
Misschien moet dit topic naar bouwen en klussen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:51

orf

paQ schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 09:34:
noice!
Hoe heb je die lade gemaakt?
De ene lade is een plank voor wasgoed of wasmand met een frontje, de andere een gewone lade. Beide van IKEA:

https://www.ikea.com/nl/n...ekbaar-werkblad-00510577/
https://www.ikea.com/nl/n...lade-middel-wit-90319348/
Ik zie het niet zitten om die kast aan het plafond te kitten eerlijk gezegd. De zijwanden zijn net zo bagger, wellicht op een A spant hier en daar na. Dat zou ik kunnen pogen om te fixeren. Maar dat is dan alleen aan beide zijkanten, niet achter en al helemaal niet bovenin.
Misschien moet dit topic naar bouwen en klussen....
Met alleen de zijkanten ben je er volgens mij wel hoor. Blijf je een stukje van de schuine kant, zodat het niet tegen elkaar kan klapperen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
Eens kijken of we er met IKEA kastjes kunnen komen die ik verstevig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickamsterdam
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 16-04 14:45
Hi Mitalp - where did you get this cabinet from? Looking for something similar in that exact colour.

Thanks!

Nick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-05 21:47

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitalp
nickamsterdam schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 23:37:
[...]

Hi Mitalp - where did you get this cabinet from? Looking for something similar in that exact colour.
mitalp schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 17:39:

[...]

Als je ‘.nl’ achter 'wasmachinekast' zet kun je de prijzen zien 😅..
en dan de 'Fullhouse' in 'Olive Grey'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scuderia110
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Wij hebben er een van Schüller, ook prima. Nog een condensdroger, was alleen huiverig dat die veel te heet zou worden omdat sie zo ingebouwd is maar dat valt ook mee. Geen last van geluid oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:26

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
@nickamsterdam dit topic is erg oud en gaat met deze korte vraag zonder eigen inzet dicht
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.