Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Hallo allemaal. Ik kan wel wat advies gebruiken.
Ik game niet veel, maar als ik dat doe dan doe ik dat op een xbox. De rest van het pc werk doe ik op een mac.
Echter wil ik graag wat games 'van vroeger' gaan spelen die ik op GOG koop voor een paar euro, of indie adventures games van Steam. Dat heeft allemaal niet veel GPU of CPU kracht nodig, maar op een Mac blijft dat allemaal lastig (gedoe met Portingkit etc. en eigenlijk wil ik daar ook niks van games op installeren) en GeForce Now aanbod is beperkt.
Vandaar dat ik een low end budget game kastje wil bouwen.
Denk aan Point n click adventures van GOG, indie walksimulators/narrative based games die niet op de xbox te spelen zijn, Night in the Woods, Gone Home en Oblivion met mods
De intensieve graphic games zijn bijna allemaal beschikbaar op de xbox, dus die hoef ik niet te draaien.
Wat mag het systeem gaan kosten?
De uitdaging: zo budget mogelijk
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Een Samsung SSD en een windows licentie.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een kleine kast, een moederbord, CPU met geintegreerde graphics, geheugen, voeding..
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een klein stil systeem.
Wat verwacht je van ons?
Wat advies of mijn build gaat lukken en advies of alles in balans is. Misschien nog wat verbeterpunten.
Punten waar ik naar gekeken heb:
- kleine kast zodat het naast mijn xbox past op een plank.
- 16gb is niet echt nodig, 8gb is ook meer dan genoeg.
- Misschien eerder de AMD Ryzen 5 5600G ipv 5700G, die is goedkoper.
- Een kant en klare mini pc gezocht, maar daar zit dan meestal geen iGPU in.
- Ik weet niet of de voeding klopt bij dit systeem
ik heb onderstaande combinatie bij elkaar gezocht:
Hallo allemaal. Ik kan wel wat advies gebruiken.
Ik game niet veel, maar als ik dat doe dan doe ik dat op een xbox. De rest van het pc werk doe ik op een mac.
Echter wil ik graag wat games 'van vroeger' gaan spelen die ik op GOG koop voor een paar euro, of indie adventures games van Steam. Dat heeft allemaal niet veel GPU of CPU kracht nodig, maar op een Mac blijft dat allemaal lastig (gedoe met Portingkit etc. en eigenlijk wil ik daar ook niks van games op installeren) en GeForce Now aanbod is beperkt.
Vandaar dat ik een low end budget game kastje wil bouwen.
Denk aan Point n click adventures van GOG, indie walksimulators/narrative based games die niet op de xbox te spelen zijn, Night in the Woods, Gone Home en Oblivion met mods
De intensieve graphic games zijn bijna allemaal beschikbaar op de xbox, dus die hoef ik niet te draaien.
Wat mag het systeem gaan kosten?
De uitdaging: zo budget mogelijk
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Een Samsung SSD en een windows licentie.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een kleine kast, een moederbord, CPU met geintegreerde graphics, geheugen, voeding..
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een klein stil systeem.
Wat verwacht je van ons?
Wat advies of mijn build gaat lukken en advies of alles in balans is. Misschien nog wat verbeterpunten.
Punten waar ik naar gekeken heb:
- kleine kast zodat het naast mijn xbox past op een plank.
- 16gb is niet echt nodig, 8gb is ook meer dan genoeg.
- Misschien eerder de AMD Ryzen 5 5600G ipv 5700G, die is goedkoper.
- Een kant en klare mini pc gezocht, maar daar zit dan meestal geen iGPU in.
- Ik weet niet of de voeding klopt bij dit systeem
ik heb onderstaande combinatie bij elkaar gezocht:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 5600G Boxed | € 121,97 | € 121,97 |
| 1 | Moederborden | ASRock B550M-ITX/ac | € 124,90 | € 124,90 |
| 1 | Behuizingen | Kolink Satellite | € 39,65 | € 39,65 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Aegis F4-3200C16D-16GIS | € 30,29 | € 30,29 |
| 1 | Voedingen | Seasonic S12III 550W | € 47,90 | € 47,90 |
| Totaal | € 364,71 | |||