Docking voor ASUS VivoBook laptop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14:18

FloydRaalte

Professioneel Pierewaaier

Topicstarter
Beste mede-tweakers,

Hierbij een algemene vraag m.b.t. dockingstations en de compatibiliteit met laptops. Ik zoek namens mijn ouders een geschikte laptop die weer een tijdje mee kan incl. dockingstation. Mijn oog is gevallen op de ASUS VivoBook laptop uit de vorige BestBuy van Tweakers.

In de specs maak ik op dat er 1 USB-C 3.2 (Gen1) port op zit. Voldoet deze port om een dockingstation op te gebruiken? Zo ja, waar moet ik op letten bij de koop van een dockingstation? De enige vereiste is dat er een HDMI monitor, muis, keyboard en USB-printer aan gehangen kan worden.

If you can't take the heat, don't tickle the dragon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• diondokter
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13:46

diondokter

Dum spiro, spero

Ik heb dezelfde laptop (maar net een andere serienummer, zelfde hardware) en hij is top!

Maar de USB C kan echt alleen maar USB. Geen displayport or oplaad functionaliteit.
Je kan het terug vinden op de bol.com pagina onder het 'aansluitingen' kopje: https://www.bol.com/nl/nl...-l1270w/9300000148468949/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14:18

FloydRaalte

Professioneel Pierewaaier

Topicstarter
diondokter schreef op maandag 31 juli 2023 @ 15:53:
Ik heb dezelfde laptop (maar net een andere serienummer, zelfde hardware) en hij is top!

Maar de USB C kan echt alleen maar USB. Geen displayport or oplaad functionaliteit.
Je kan het terug vinden op de bol.com pagina onder het 'aansluitingen' kopje: https://www.bol.com/nl/nl...-l1270w/9300000148468949/
Ah bedankt voor je reactie! Kun je stellen dan een USB-C over de DisplayPort functie moet beschikken om te kunnen connecten met een dockingstation?

Ik ben dan ICT-er van beroep... kan me niet voorstellen dat 'normale' mensen hier uit kunnen komen... 8)7

If you can't take the heat, don't tickle the dragon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• diondokter
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13:46

diondokter

Dum spiro, spero

FloydRaalte schreef op maandag 31 juli 2023 @ 16:36:
[...]

Ah bedankt voor je reactie! Kun je stellen dan een USB-C over de DisplayPort functie moet beschikken om te kunnen connecten met een dockingstation?

Ik ben dan ICT-er van beroep... kan me niet voorstellen dat 'normale' mensen hier uit kunnen komen... 8)7
Ligt er natuurlijk aan wat je met zo'n dock wil. Maar alles wat je met deze laptop kan doen is slechts een USB hub er aan doen (waar je toetsenbord, muis en printer aan hangen).

Wat men meestal wil is dat je ook je monitor en opladen via de usb kabel kan doen zodat je maar een kabel hoeft in pluggen. Dus ja, als je dat nodig hebt, dan is deze laptop niet geschikt.

[ Voor 3% gewijzigd door diondokter op 31-07-2023 16:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjtienuh
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 29-08 11:33
Je zou kunnen kiezen voor een dock met DisplayLink. Deze zou je wel kunnen gebruiken, hij wordt dan als externe GPU gezien