bestaande installatie ligt over de erfgrens van de buren

Pagina: 1
Acties:
  • 672 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JacoboElMono
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 15-07 06:05
Mijn vraag
Ik zoek een installateur die bovenstaand probleem kan/wil oplossen

Relevante software en hardware die ik gebruik
14 Q_CELLs panelen bvan 320 Wp, met een Solaredge omvormer met optimizers, op een plat dak

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
(a) meermalen de oude installateur benaderd, zelfs om een offerte voor aanpassing van de installatie gevraagd, maar hij wil geen verantwoording nemen voor iets wat 5 jaar geleden door zijn mensen is neergelegd
(b) destijds was meneer aangesloten bij de branchevereniging Holland Solar, maar ook van hen geen enkele reactie op mijn beschrijven van de situatie.

Ik ben al ruim een jaar op zoek naar oplossing van mijn probleem, maar kan met die onwillige oude installateur niet verder en krijg, gezien de drukte in de branche, okk geen installateur te pakken. (ze hebben het allemaal te druk voor een klusje als het mijne).

/JJ

PS Omgeving ARNHEM

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S-te-fan
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16:28
Zo werkt dit forum helaas niet, het blijven aanschrijven van installateurs zou de optie kunnen zijn.

Kun je het niet gewoon opschuiven op het platte dak? Dat ligt vermoedelijk op een frame (al dan niet met gewichten) "los" op het platte dak?

Wil de buurman panelen plaatsen, kan die installateur het niet gewoon ook opschuiven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSteverink
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-06 21:58
  1. Hoe ver liggen zo over de erfgrens?
  2. Waarom is het een probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JacoboElMono
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 15-07 06:05
Beste MSteverink

erfgrens is erfgrens, daar mag je niet overheen, gewoon wettelijk en mijn buurman heeft gelijk dat hij protesteert.

het domme van het hele geval is dat op mijn platte dak de panelen precies binnen de erfgrenzen zouden passen ( 5 cm speling). Destijds is zelfs een tweede keer opgemeten om daar zeker van te zijn; maar ze zijn gewoon slordig gelegd, zo'n 15 cm te ver naar rechts; dus ruim 10 cm over de erfgrens.

gewoon verplaatsen zou het probleem oplossen, maar ik ben 73, heb geen kinderen, en klim niet meer zo makkelijk op daken, ook geen platte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:56

TTLCrazy

Listen to Frankie

Ik zou aanraden om de klus op werkspot te zetten, over het algemeen krijg je daar binnen een dag al een paar reacties. Je kan zelf filteren op aanbieders en kijken hoe ze in het verleden hebben gepresteerd dmv reviews van andere klanten. Je bent tot niets verplicht en hoeft ook nergens op te reageren.

Ik heb er al heel wat klusjes op gezet en tot zover is alles goed verlopen. Ik kies dan ook geen aanbieders zonder reviews en eigenlijk alleen maar mensen met 20+ reviews en goede scores.

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S-te-fan
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16:28
Als jij geen installateur kunt vinden, dan de buurman ook niet. Gewoon af en toe wat installateurs aanschrijven en dan doe je je best toch?

Protest zal een principe kwestie zijn vermoedelijk. Wellicht kun je iemand op Werkspot vinden die het kan uitvoeren.

Buurman heeft ook al een half jaar panelen op het dak begreep ik via DM, dus het is niet omdat hij nu niks kwijt kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Niet vrienden of kennissen die even willen helpen, of buren? Met een beetje mankracht is dit (als het met alleen verschuiven te doen is) een klus van een uurtje. Kratje bier als dank en ik zou het als buurman zo doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:38

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Toch de installateur, desnoods via een wettelijk traject.
Hier op het forum een oproep doen voor hulp is niet de bedoeling, daar zijn sites als werkspot voor.

Wise enough to play the fool

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.