V&A sortering op afstand lijkt niet te kloppen

Pagina: 1
Acties:
  • 746 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:46

MsG

Forumzwerver

Topicstarter
Als ik het V&A aanbod sorteer op afstand aflopend lijkt er niks van deze KM-sortering te kloppen.

Bijvoorbeeld deze URL: https://tweakers.net/aanb...A0MdJRKKgtSi5WsopUSlWJrAQ

Dan ga ik van ver weg naar minder ver. Vanuit Groningen krijg ik dan eerst Made (die opzichzelf ook verkeerd staat met 18.389 Km afstand, terwijl dat gewoon ergens in Nederland is.

Vervolgens krijg ik al halverwege resultaten uit Groningen, terwijl ik daaronder weer resultaten krijg van juist weer verder weg.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFeliX
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:52

DaFeliX

Tnet Devver
De afstandsbepaling in V&A werkt inderdaad niet optimaal. Zoals crisp in "Afstandbepaling V&A weer "defect"" al 'ns aangaf, het is ons een bekend probleem maar niet triviaal op te lossen.

Het werkt dus inderdaad niet goed, maar een bug is het dan ook weer niet omdat het systeem z'n beperkingen heeft waar jij nu last van hebt. Het vernieuwen van dit systeem heeft echter blijkbaar niet voldoende prioriteit gehad, ik ga 't hier nog 'ns aangeven zodat we hopelijk dit wel 'ns goed kunnen doen.

Einstein: Mijn vrouw begrijpt me niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:46

MsG

Forumzwerver

Topicstarter
Ik zie niet waarom wat het geen bug is. De verwachte functionaliteit kan niet geleverd worden aan de gebruiker. Misschien de afstandssortering er dan maar uithalen? Nu zegt het toch niks, want het klopt totaal niet.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFeliX
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:52

DaFeliX

Tnet Devver
MsG schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 13:23:
Ik zie niet waarom wat het geen bug is. De verwachte functionaliteit kan niet geleverd worden aan de gebruiker.
Een bug is iets wat niet werkt volgens de specificaties. Helaas waren de specificaties destijds niet zo uitgebreid, wat bijvoorbeeld goed is te merken in de code. Zo is er geen rekening gehouden met Nederlandse/Belgische postcodes, en kun je bijvoorbeeld niet zoeken op basis van geolocatie. Het maakt de functionaliteit die we nu hebben 't maximale wat we er uit kunnen halen.

Zou ik deze functionaliteit zo opleveren als ik dit nu zou ontwikkelen? Zeker niet! Maar omdat het bestaande functionaliteit is, moeten we dit accepteren dat het suboptimaal werkt.

Dus nee, het is geen bug, maar ja het kan veel beter. En de verwachtingen die we nu zouden stellen zijn anders dan toen.
Misschien de afstandssortering er dan maar uithalen? Nu zegt het toch niks, want het klopt totaal niet.
Het klopt niet totaal, zoals jouw situatie aangeeft, maar vaak werkt 't wel (goed genoeg).

Einstein: Mijn vrouw begrijpt me niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Ik loop hier net ook tegenaan, is er nog iets zinvols te zeggen over of en wanneer er iets mee gedaan gaat worden?

offtopic:
Ik vind het stiekem ook een bug. Een gat in de specs is ook een bug/defect/bevinding vanuit gebruikersperspectief

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

@DaFeliX weet jij hier iets van?

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbt68
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-09 19:21
Hangt ook van postcode af, bijv 1060 wiordt niet als ams gezien terwijl 1069 dat wel is, dus ander PC proberen voor betere sortering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:10

crisp

Devver

Pixelated

@FirePuma142 heb je een concreet voorbeeld? Soms hebben wij een verkeerde locatie bij een postcode in de database staan; dat is meestal wel simpel te verhelpen, maar dan is het wel handig als wij weten welke advertentie(s) het betreft :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbt68
crisp schreef op maandag 25 november 2024 @ 09:00:
@FirePuma142 heb je een concreet voorbeeld? Soms hebben wij een verkeerde locatie bij een postcode in de database staan; dat is meestal wel simpel te verhelpen, maar dan is het wel handig als wij weten welke advertentie(s) het betreft :)
conroleer 1060 dan eens voor amsterdam vs 1069

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

hbt68 schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 22:10:
[...]

conroleer 1060 dan eens voor amsterdam vs 1069
1060 is ook een geldige Belgische postcode ;)

Ik vermoed dat we land (van de bezoeker) niet meenemen in het bepalen van de locatie adhv (deel van de) postcode. Ik heb echter geen idee hoe lastig het is om dat wel te doen.

Workaround voor Nederland is natuurlijk om een complete postcode te gebruiken bij het zoeken.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

crisp schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 22:21:
Ik heb echter geen idee hoe lastig het is om dat wel te doen.
Wordt er achter de schermen een geo-ip database gebruikt waar het land aan af te leiden valt? Misschien dat dat dan gebruikt kan worden?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Raven schreef op woensdag 27 november 2024 @ 06:11:
[...]

Wordt er achter de schermen een geo-ip database gebruikt waar het land aan af te leiden valt? Misschien dat dat dan gebruikt kan worden?
Ja, we slaan postcodes op samen met landcode.

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

https://tweakers.net/aanb...XJOYlp8LEg_OLSoDCicXJSrUA geeft nu eerst advertenties in de buurt van Amsterdam of Brussel afhankelijk van je landcode :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbt68
crisp schreef op woensdag 27 november 2024 @ 08:47:
[...]

Ja, we slaan postcodes op samen met landcode.
!
Check, werkt nu met en zonder PC letters in NL!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
d:)b

March of the Eagles

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.