Mijn vraag
Ik heb via een online winkel twee kabeltjes gekocht voor mijn telefoon. Een Originele Samsung USB-C naar 3.5mm Headset Jack Adapter Wit.
Op de productpagina staan foto's en een foto van het doosje.
Ik heb hem besteld met de gedachte hem in een doosje van samsung te ontvangen met daarop o.a. de productcode. Echter heb ik hem als volgt ontvangen:
/f/image/krPiCVPMsX9ByUmRWwJQ6kSY.png?f=fotoalbum_large)
Zonder doos van samsung. Zonder artikelnummer ectera.
Wel een inscriptie in de usbc zelf: Analog VIETNAM KDM406 US. Als ik KDM406 google kom ik een aantal pagina's tegen die aangeven dat het om een namaak product gaat i.p.v. een echt product.
De winkel antwoord als volgt:
Als ik de inscriptie vergelijk met de inscriptie op de site van samsung komt dit ook niet overeen, kan natuurlijk dat het een voorbeeld is maar goed.
Links ontvangen product
Rechts foto site samsung.com
Ik maak mij druk omdat ik lees dat er veel namaak producten zijn. Ik verwacht het niet van de winkel omdat ik er wel vaker wat gekocht heb maar dat KDM406 op meerdere sites als namaak naar voren komt baat het mij wel zorgen. En ik ben niet gewend een origineel samsungproduct op deze wijze te ontvangen.
Met de gedachte dat de code in het usb aansluiting op pagina's naar voren komt als namaak heb ik weinig vertrouwen in de winkel. Retourneren is een optie maar ze hebben geen antwoordnummer en ik weiger retourkosten te betalen voor een product dat niet voldoet aan de beschrijving.
Wat kan ik doen en hoe denken jullie hierover? Maak ik mij druk om niets of heb ik een punt?
Ik heb via een online winkel twee kabeltjes gekocht voor mijn telefoon. Een Originele Samsung USB-C naar 3.5mm Headset Jack Adapter Wit.
Op de productpagina staan foto's en een foto van het doosje.
Ik heb hem besteld met de gedachte hem in een doosje van samsung te ontvangen met daarop o.a. de productcode. Echter heb ik hem als volgt ontvangen:
/f/image/krPiCVPMsX9ByUmRWwJQ6kSY.png?f=fotoalbum_large)
Zonder doos van samsung. Zonder artikelnummer ectera.
Wel een inscriptie in de usbc zelf: Analog VIETNAM KDM406 US. Als ik KDM406 google kom ik een aantal pagina's tegen die aangeven dat het om een namaak product gaat i.p.v. een echt product.
De winkel antwoord als volgt:
Hierop heb ik de volgende vragen gesteld:Vervelend om te horen dat u niet tevreden bent met de door ons geleverde producten. Helaas kan ik u geen kabel optsturen in een doosje omdat wij deze niet hebben. De reden hiervan is dat wij u een zo goedkoop mogelijk prijs aanbieden en de producten in Bulk bestellen bij Samsung. Wij zijn dan ook een reseller van Originele Samsung producten en om dit te bewijzen om bijvoorbeeld ook op shopnaam te mogen verkopen moeten wij inkoopfacturen sturen zodat shopnaam weet dat wij Originele Samsung producten verkopen. Helaas mag ik deze facturen niet sturen naar u als klant zijnde en is hiervoor vertrouwen nodig.
Mocht u niet tevreden zijn mijn onze reactie begrijp ik dat en mag u dit product terugsturen naar ons retouradres. Ik hoor dan graag even van u.
Fijne dag gewenst!
Waarop hun antwoord:Waarom staat nergens op de site vermeld dat de producten zonder doos verstuurd worden?
Waarom staat de doos wel bij de afbeeldingen op de productpagina?
Waarom komt de code die op de usb staat op internet voor als namaak?
Als er vermeld stond dat dit product zonder doos en serienummer verstuurd zal worden dan had ik de koop niet gedaan. Officieel heb ik dus niet geleverd gekregen wat ik heb besteld.
Ik ben benieuwd naar de antwoorden op de 3 Waarom vragen.
Zij hebben het nergens over de code die ik zie en hierop heb ik het volgende geantwoord:Bedankt voor de vragen, hierbij mijn antwoorden:
• Waarom staat nergens op de site vermeld dat de producten zonder doos verstuurd worden?
Omdat een gedeelte van de voorraad BULK zijn ingekocht en dus zonder verpakking. Dit is goedkoper qua inkoop en om deze reden kunnen wij het ook als goedkoopste aanbieden.
uitvoering: Samsung USB-C naar 3.5mm Jack Adapter Wit
• Waarom staat de doos wel bij de afbeeldingen op de productpagina?
Omdat wij dit product wel met verpakking hebben gehad. Op dit moment alleen maar BULK op voorraad maar de kans is aanwezig dat die met verpakking gewoon weer gaat komen als er nergens BULK leverbaar is.
• Waarom komt de code die op de usb staat op internet voor als namaak?
De codes: ee-uc10juwe & ee-uc10juwegww-bulk die op de verpakking staan zijn de originele codes. Ik kan ook nergens vinden dat dit namaak is en vind alleen maar dat het origineel is.
Ik hoop u volodende geïnformeerd te hebben. Fijne dag gewenst!
Mijn inziens heb ik niet ontvangen wat ik besteld heb. Ik heb geen bulk product besteld maar een product met doos volgens de productpagina. Nergens wordt er gesproken over een bulk product of de kans daarop.Bedankt voor de mail.
Omdat een gedeelte van de voorraad BULK zijn ingekocht en dus zonder verpakking. Dit is goedkoper qua inkoop en om deze reden kunnen wij het ook als goedkoopste aanbieden.
Ik snap dat het goedkoper is om bulk in te kopen, laat dit echter de klant op voorhand weten zodat ze zelf kunnen bepalen of ze het product zonder doos willen kopen. Ik blijf van mening dat ik nu een product heb ontvangen dat niet voldoet volgens de beschrijving op jullie website. Ik zal eens op de genoemde website ( daar zie ik dat ze heel gedegen hulp bieden bij problemen met bestellingen) wat zij ervan vinden.
Omdat wij dit product wel met verpakking hebben gehad. Op dit moment alleen maar BULK op voorraad maar de kans is aanwezig dat die met verpakking gewoon weer gaat komen als er nergens BULK leverbaar is.
Let op, de kans bestaat dat u het product zonder doos ontvangt. Er bestaan twee varianten van dit product en het is niet op voorhand te zeggen welke wij ontvangen. Kleine zin wat wel duidelijkheid geeft voor de koper.
De codes: ee-uc10juwe & ee-uc10juwegww-bulk die op de verpakking staan zijn de originele codes. Ik kan ook nergens vinden dat dit namaak is en vind alleen maar dat het origineel is.
Deze codes kan ik dan ook niet vinden op het ontvangen product die door u genoemd wordt. Deze staan enkel op de site. Voor mij niet te verifiëren met het product wat ik ontvangen heb. Zie nogmaals de foto die ik meegestuurd heb in mijn eerste bericht en in dit bericht opnieuw zal toevoegen.
Ik heb het over de code die op de usb zelf gedrukt is, namelijk: Analog VIETNAM KDM406 US.
Dit is de enigste code die ik kan verifiëren van het product dat ik ontvangen heb.
En als ik KDM406 google, komen meerdere pagina’s langs waarin er twijfels bestaan over de echtheid van dit product.
Ik zou willen dat ik ee-uc10juwegww-bulk of ee-uc10juwe op de verpakking had staan. Zou een hoop schelen. Nu moet ik het doen met hetgeen wat er geleverd is.
Ik wacht af wat Samsung Nederland zegt over dit product, en wat Tweakers.net ( bedankt voor de tip) over dit product zeg.
Met vriendelijke groet
Als ik de inscriptie vergelijk met de inscriptie op de site van samsung komt dit ook niet overeen, kan natuurlijk dat het een voorbeeld is maar goed.
![]() | ![]() |
Links ontvangen product
Rechts foto site samsung.com
Ik maak mij druk omdat ik lees dat er veel namaak producten zijn. Ik verwacht het niet van de winkel omdat ik er wel vaker wat gekocht heb maar dat KDM406 op meerdere sites als namaak naar voren komt baat het mij wel zorgen. En ik ben niet gewend een origineel samsungproduct op deze wijze te ontvangen.
Met de gedachte dat de code in het usb aansluiting op pagina's naar voren komt als namaak heb ik weinig vertrouwen in de winkel. Retourneren is een optie maar ze hebben geen antwoordnummer en ik weiger retourkosten te betalen voor een product dat niet voldoet aan de beschrijving.
Wat kan ik doen en hoe denken jullie hierover? Maak ik mij druk om niets of heb ik een punt?