Lege velden in Access form

Pagina: 1
Acties:

• Sandra198
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-01-2013
Beetje lastig te omschrijven in het onderwerp, maar hier komt het probleem.

Betreft MS-Access 97. OS = Win NT.

Een probleempje:

Ik ben bezig met een Access database te maken van telefoonnummers. Nu wil mijn stagebegeleider dat als hij een formulier opent, lege records aantreft, dus niet vol gevulde.

Hoe kan ik dit doen?
Ik heb 1 tabel: telefoonlijst.
Geen query.
Een formulier: 1-tje (telefoonlijst)
1 rapport: telefoonlijst.

Nu is het zo dat als je in het formulier dubbel klikt op naam, er een afdrukvoorbeeld verschijnt. Werkt ook nog.
Maar hoe krijg ik de lege records in het formulier bij openen? (ik heb nog nooit gewerkt met de broncode)

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

• Sandra198
Een half uur verder... en nog steeds geen oplossing. Balen!

Help me please!

• mauriceb
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-02 08:51
In de eigenschappen van je formulier kun je instellen dat alleen nieuwe records mogen worden toegevoegd (in het engels "Data entry"). Nadeel is alleen dat je dus geen records meer kunt opvragen.

Je kunt ook eens naar de add-in switchboard (schakelbord) kijken. Hier kun je op een eenvoudige manier een menu maken. Hier is het nl. wel mogeljk om eenzelfde formulier te openen in ofwel add of edit modus.

Ik hoop dat dit allemaal een beetje duidelijk is?

Maurice

• daPet
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-06-2025
Misschien een lompe opmerking :?, maar kan je niet gewoon de 1e velden leeglaten?

-=CMDR daPet=- Elite Discord Pet Live Join PG The Gathering

• mauriceb
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-02 08:51
Op dinsdag 04 september 2001 10:03 schreef eddepet het volgende:
Misschien een lompe opmerking :?, maar kan je niet gewoon de 1e velden leeglaten?
Als je een acces form opent dan sta je direct in het eerste record. Als je dan de velden leegmaakt wijzig je dus de eerste record :'(

• Sandra198
Het probleem is opgelost. Helaas niet met jullie antwoorden. Toch bedankt voor jullie reacties.

Ik plaats morgen de oplossing voor het probleem. Ik heb de papieren waar de oplossing op staat namelijk op de stageplaats laten liggen. Niet slim.

• daPet
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-06-2025
Op dinsdag 04 september 2001 11:06 schreef mauriceb het volgende:

[..]

Als je een acces form opent dan sta je direct in het eerste record. Als je dan de velden leegmaakt wijzig je dus de eerste record :'(
Nah jah, dat snap ik, maar ik bedoel dan eigelijk dat je het 1e record wel aanmaakt, maar niet invult. Pas beginnen in record 2.

-=CMDR daPet=- Elite Discord Pet Live Join PG The Gathering

Pagina: 1