Coniferen/border worden elke keer beschadigd door voertuig.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-06 10:19
Nu voor de 5de keer in 3 jaar tijd heeft een voertuig mijn coniferen plus border beschadigd. De eerste keer zijn er zelfs 3 bomen uitgereden. (lagen gewoon op straat) Ik werd nu vanochtend rond een uur of 7 wakker toen ik een hoop gekraak hoorde. Vervolgens hoorde ik een zware diesel met pneumatische remmen wegrijden…

Ik ben naar buiten gegaan en ik zag dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FL5XpyIXA1i0DNnF_tQGR4qJa5M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0W6HTZ6boo9BpPvrFZX8W3pD.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LSrg_5KcIbDOINaDJszw3vxtt6E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V4OUfijRCptyZl2dTeFkopZ8.jpg?f=fotoalbum_large

De border had ik al voor de zoveelste keer provisorisch gemaakt, de laatste keer met betonbakken. (een week geleden) Echter is hier gewoon weer overheen gereden.

Flink balen aangezien dit nu de tweede keer is in twee weken tijd. Ik vraag me af of dit nu onzorgvuldig rijden is of slecht overzicht hebben? Of is het puur vandalisme? (voor zover ik weet heb ik met niemand conflicten hier)

De weg moet ruim genoeg zijn:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eQ63Xl60IToWjh7Z13aqpVYtbcI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lPNXGUFTCTF6SGzJaag7z2eO.jpg?f=fotoalbum_large

Wat moet ik hier nou mee? Camera op een paal plaatsen? (mag volgens mij de openbare weg niet filmen) Is het overigens zinvol dit te melden bij de verzekeraar? Dit heb nog nooit gedaan omdat ik tot nu toe alles zelf herstelt heb.

Nu ben ik best bereid om de hele strook coniferen op de hoek een stuk naar achter te plaatsen. Alleen vraag ik me af of dat afdoende is, aangezien dit uitnodigd om de bocht nog nauwer te nemen. Strook gele jumbobetonblokken er voor?

Voorheen stond hier een gigantische japanse kers op de hoek die het complete overzicht blokkeerde. Deze heb ik dus laten weghalen, de buurt was heel blij met deze beslissging. Nu met dit gezeik had ik hem achteraf beter kunnen laten staan. :P

Alle input is welkom. :)

TLDR:
Coniferen en border worden voor 5de keer op rij beschadigd door voertuig.
Is dit melden bij de verzekeraar zinvol?
Wat moet / kan ik doen?

Edit:

Dader op camera:
[Video: https://drive.google.com/file/d/1Ym5digtheuk9Wo5-Z-mBMYaBO1TABklV/view?usp=sharing]

[ Voor 2% gewijzigd door Snowman op 01-08-2023 15:38 . Reden: camerabeeld ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
De gemeente vragen of ze er een paar paaltjes of betonkeien willen neerleggen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 26-09 18:17
*knip*

Dat soort zaken stellen we dus niet voor.

[ Voor 78% gewijzigd door tweakduke op 31-07-2023 17:58 ]

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• fonsoy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:37
Betonnen paaltje op het hoek van je erf zetten en zorgen dat deze lichtjes naar de weg overhelt. Dan zullen alleen onoplettende vrachtwagenchauffeurs nog een risico zijn.

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09 16:56
Op die hoek een zelf een paal neerzetten (wel met opvallende kleur en reflecterende dingen)

Of inderdaad gemeente vragne..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wahloh
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-09 15:31

Wahloh

Professioneel Nietsnut

Onoverzichtelijk is de hoek wel. Een voorzichtig binnenbochtje is in dat geval wel veiliger dan het midden van de weg als je niet weet wat er van de andere kant aan komt.

Gemeente vragen voor een paaltje, of er zelf een plaatsen. Ben benieuwd of je dan aansprakelijk gesteld kunt worden voor de schade aan het voertuig dan...

Hoge kwaliteit 3D geprinte miniaturen en bustes voor de painting en tabletop role-playing enthusiasten. https://empireofminis.com

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-09 15:37

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Het meest effectief lijkt me om in die bocht een varkensrug neer te leggen. Die heb je ook in een bochtmodel overigens. Verder lijkt me dit wel een onderwerp voor de gemeente. Het kan niet de bedoeling zijn dat gebruikers van een openbare weg meerdere keren de tuin van een particulier beschadigen. Dan zit er ergens in de ruimtelijke planning iets niet goed.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• peter-rm
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 14:20
op de hoek een stevig stuk hoekijzer de grond inslaan. degene die er toch over rijdt heeft geheid een lekke band

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:29
Willekeurig coniferen er uit rijden voor de lol lijkt me niet waarschijnlijk..

Paar dikke betonpalen of andere obstakels (laten) plaatsen, met wellicht wat reflectoren+opvallende kleuren, idealiter door de gemeente zelf.

In geval je het zelf plaatst zou ik er wel voor zorgen dat het 100% binnen je eigen perceel valt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:11

Bezulba

Formerly known as Eendje

peter-rm schreef op maandag 31 juli 2023 @ 13:56:
op de hoek een stevig stuk hoekijzer de grond inslaan. degene die er toch over rijdt heeft geheid een lekke band
En dan is je haag stuk en heeft de "dader" een lekke band door jouw toedoen. Wie wint hier dan?

blup

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowman
Dat van de gemeente Had ik nog niet aan gedacht! Hoe bestendig zijn betonpalen tegen een vrachtauto of trailer? Het moet niet zo zijn dat ik die dingen ook elke keer moet vervangen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou zeker een camera ophangen, en dan op zo'n manier dat je kentekens kan lezen van voorbijgaand verkeer. Die beelden hoef je echt niet lang te bewaren maar lang genoeg zodat jij kan terugkijken.

Er zijn veel regels over het filmen van de openbare ruimte, en als jij de afweging goed maakt en op papier zet dan is het volgens mij prima.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Ik zou er lekker een reflecterend paaltje neerzetten. Die valt goed op en mensen houden daar toch meer afstand van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Zoiets rijdt je er echt niet zomaar uit.

Dat mensen over die hoek heen rijden is gewoon lomp rijgedrag.

Ik zou er 2 plaatsen, precies op de hoeken. Ze zijn ook in antraciet verkrijgbaar, ziet er wat mooier uit dan grijs.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 25-09 10:47
Bochten worden zo te zien niet ruim genomen omdat er geen overzicht is. Dan eindigt zo n trailer wel in jouw tuin ja.
Zo n spiegel kan in deze situatie wel helpen denk ik.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8iLtBIzO6JvSiUEMCBujdogumgc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/94yfy7pTbq088MnM6znthzes.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jan-man
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 31 juli 2023 @ 14:05:
Ik zou zeker een camera ophangen, en dan op zo'n manier dat je kentekens kan lezen van voorbijgaand verkeer. Die beelden hoef je echt niet lang te bewaren maar lang genoeg zodat jij kan terugkijken.

Er zijn veel regels over het filmen van de openbare ruimte, en als jij de afweging goed maakt en op papier zet dan is het volgens mij prima.
Om vervolgens handhaving bij je deur te krijgen om het weer te laten verwijderen. Alleen bij uitzonderlijke gevallen mag je de openbare weg filmen en dat is hier niet het geval.

Dat de bocht hier kapot wordt gereden is omdat TS hier met zijn coniferen het volledige zicht op de bocht ontneemt. Als dan iemand moet uitwijken klap je gewoon die bocht in.

Vlakbij mij heeft ook iemand begin dit jaar een bloembak van 1 meter hoog geplaatst strak in de hoek. Is nu al meerdere keren kapot gereden. Zelfs met van die zilveren reflectoren erop.

Als je dit probleem kwijt wil zou ik eerst eens die heg gaan bijwerken/knippen zodat je die bocht beter ziet. Een paal de grond inrammen is vragen om gezeur, zeker als je die niet ziet doordat de conifeer er overheen groeit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowman
Ik had een paar jaar geleden die coniferen geplaatst toen ze heel kort waren. (130-150cm) En alsnog werden ze eruit gereden en beschadigd op de hoek.Ik wil ze nu best een stuk naar achter zetten. Maarja als dit onzorgvuldig aso / lomp rijgedrag is dan schiet ik er niet zo heel veel mee op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Om te voorkomen dat vrachtwagens de stoepranden eruit rijken zijn er schikblokken. De heg moet wel ietsjes terug dan.

Je kunt ook de hele heg terug halen en een muurtje met 2/3-laags stapelblokken zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:41

Yucon

*broem*

Het is onoverzichtelijk. Ik kan me voorstellen dat mensen op het laatste moment voor een tegenligger uit moeten wijken met dit tot gevolg.

Ik zou het niet te snel richting gemeente spelen. Je hebt kans dat die coniferen daar helemaal niet zo hoog mogen zijn en dat het einde van het liedje is dat je ze kunt gaan afzagen. Een reflecterend paaltje lijkt me de beste oplossing.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:34
Yucon schreef op maandag 31 juli 2023 @ 14:29:
Het is onoverzichtelijk. Ik kan me voorstellen dat mensen op het laatste moment voor een tegenligger uit moeten wijken met dit tot gevolg.
[...]
Dat kan alleen als je daar te hard rijd. Ik vermoed echter dat hier gewoon een vrachtwagen(tje) heeft gereden en lekker lui de binnenbocht heeft genomen. Doen ze wel vaker en boeit ze echt voor geen meter.

Zet er een duidelijk zichtbaar paaltje neer dan ben je in ieder geval van alle luie bestuurders af die het beschadigen en hou je alleen de nog echt probleemgevallen over. Bonus als je hem eruit laat zien als andere paaltjes van de gemeente in de wijk en net buiten je tuintje zet. Dan zal je ook geen problemen met handhavers krijgen ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kjiratsiekoedel
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 26-09 20:37
Ik zou meer uitgaan van onkunde/onhandigheid, dan vandalisme. 't Is een lastige bocht. En misschien hebben bestuurders niet door dat er van die opgehoogde bakken staan. Op de hoek een opvallende paal zetten zal vast helpen.

EDIT (aanvulling):
Staan er trouwens weleens auto's in de buitenbocht geparkeerd? Dan is 't wel te begrijpen dat de bocht kort moet worden genomen.

Je zou ook jouw hoek net iets minder scherp kunnen maken.

En (zoals hieronder al staat): vergeet je coniferen niet te snoeien. Nu lopen ze uit en als je te laat snoeit krijg je nooit meer mooi....

[ Voor 44% gewijzigd door kjiratsiekoedel op 31-07-2023 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:23

timovd

Voorsprong door techniek

Mijns inziens is dit geen onoverzichtelijke situatie. Het is de bebouwde kom en geen kermis met botsauto's.
Coniferen moet je sowieso wel regelmatig snoeien, dan blijven ze mooi. Met één of twee keer per jaar kom je er niet.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-09 01:43
Ik denk dat er wat mis is met de bocht in de weg, misschien is het niet ontworpen voor zwaar vrachtverkeer? Staat je auto altijd op dezelfde plek als dit gebeurd, evt. wat naar achteren zetten zodat ze de bocht hoger kunnen ophalen. Gemeente vragen om de weg af te sluiten voor zwaar vrachtverkeer. Of is het de vuilniswagen die het hoekje steeds meepakt?

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Snowman
Ik zal eens wat meer foto's van de weg maken als ik tijd heb. Ik heb in iedergeval bij de gemeente een verzoek gedaan om eens naar deze situatie te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-W Engineer
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 26-09 21:50
Ik zou op de hoek een lange stevige houten paal neer zetten, bv een vierkante 10*10 tuinhoutpaal. Is die Alfa 159 van jou? Zoja dan zou ik hem proberen hem een parkeervak terug te zetten. Dan wordt de Alfa tenminste niet geraakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowman
Die Alfa staat hier al een half jaar weg te roesten :P, is van iemand een huizenblok achter volgens mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Jan-man schreef op maandag 31 juli 2023 @ 14:21:
[...]

Om vervolgens handhaving bij je deur te krijgen om het weer te laten verwijderen. Alleen bij uitzonderlijke gevallen mag je de openbare weg filmen en dat is hier niet het geval.
Dit is precies mijn punt. Van die bangmakerij. "Dan komt oom agent en oh wee!!".

JIJ bepaalt niet dat dit geen uitzonderlijk geval is. Voor hetzelfde geld zit zijn kind daar te stoepkrijten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

Sethro schreef op maandag 31 juli 2023 @ 14:08:
Ik zou er lekker een reflecterend paaltje neerzetten. Die valt goed op en mensen houden daar toch meer afstand van.
evt. met zo'n LED tuinlampje erop (zonnecellen) voor extra zichtbaarheid in het (schemer)donker.

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DBC87
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 03-11-2024
Snowman schreef op maandag 31 juli 2023 @ 14:45:
Ik zal eens wat meer foto's van de weg maken als ik tijd heb. Ik heb in iedergeval bij de gemeente een verzoek gedaan om eens naar deze situatie te kijken.
Soortvergelijkbare situatie bij een vriend van me met een soort struik, conclusie vanuit de gemeente was snoeien, omdat door de hoogte de bocht onoverzichtelijk was geworden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11:15
Wellicht kan de vriendelijke buurtbewoner zijn alfa dan weg zetten.
Ja, het is een parkeerplek, maar staat wel precies in de bocht waardoor de bocht niet extra ruim genomen kan worden.

Je kan natuurlijk de haag nog snoeien zodat die schuin afloopt of verder naar achter zetten. Maar hoogstwaarschijnlijk geeft dat alleen maar meer aanleiding tot associaal rijgedrag omdat de weg dan overzichtelijker is. Ik zou er ook een betonnen paal met een reflector oid plaatsen.

[ Voor 44% gewijzigd door Draakje5 op 31-07-2023 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:13
ik zou er 1 connifeer minder inzetten en die hoek gewoon de hoek laten. ja dat je erf tot die bocht loopt is onhandig maar ik zou er weinig mee doen eerlijk gezegd (i know, makkelijk als het niet je eigen is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcw82
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 08:34
Het is al een paar keer genoemd, een paal in de hoek. Namelijk als dit een schutting zou zijn (met een paal in die hoek) hadden de beste bestuurders waarschijnlijk vele minder makkelijk het hoekje meegepakt, die paal wijkt niet zo lekker als die mooie soepele coniferen takken. Daarmee zou ik zelf ook een stevige paal plaatsten. Wel netjes voor zien van een lampje of een duidelijke markering.

Een "wildcamera" ophangen is misschien een tussen oplossing, die maakt alleen plaatjes als er iets beweegt, ben je niet de hele tijd aan het filmen/opnemen, plus dat die op een accu werken en dus ook achter het raam van (bijvoorbeeld) die alfa geplakt kunnen worden. Dit is wel grijsgebied denk ik (juridisch enzo).

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:10
Ik zou een paar betonnen palen op de hoek plaatsen. Lekker tussen de coniferen in, zodat het niet opvalt. :D

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Snowman
Bedankt voor alle input tot nu toe. Er komt zometeen een hovenier langs, ik ga alle opties met hem doornemen. Gelijk maar even doorpakken. Ik hou jullie op de hoogte. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:34
Snowman schreef op maandag 31 juli 2023 @ 14:45:
Jij durft :) de gemeente gaat geheid zeggen dat je moet terugsnoeien tot iets van 1.2m in de gehele hoek zodat tegemoetkomend verkeer elkaar kan zien. Sla je lokale APV er maar op na.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Snowman
Zo even een status update:

Hoevenier is langs geweest en heeft even de boel bekeken. We gaan het volgende doen: Er worden 3 witte betonpalen geplaatst. (amsterdammetjes) Deze ga ik voorzien van een reflecterende verf/coating zodat ze ook snachts goed zichtbaar zijn. Ik zal zorgen dat ik de coniferen niet over de palen heen laat groeien. Deze werkzaamheden vinden plaats ergens in september.

Er is iemand van de gemeente langsgeweest. Had ik niet verwacht haha :) Hij geeft het volgende aan: Coniferen hangen niet over en er is duidelijk zicht. Dit is gewoon asociaal rijgedrag. Maar de gemeente gaat geen palen plaatsen o.i.d ivm met rechtszaken. Hij geeft ook aan gewoon dikke betonpalen plaatsen.

En nu het beste nieuws. Ik heb mijn camera systeem doorgespit en heb de dader (deels) op beeld! Je ziet de vrachtwagen gewoon omhoog veren en zijn achterlkant steekt gewoon door mijn haag heen. Ook stopt hij even om vervolgens verder te rijden. Het gaat ook een relatief kleine vrachtwagen. Wat een hork! :( Ik zal even kijken of ik dat filmpje kan exporteren.

Ik heb ook een buurvrouw gesproken en zij vermoedt dat het om een vrachtwagen van een bewoner gaat die nogal lomp rijdt. Ze heeft namelijk last van kuilvorming bij haar voortuin (stenen) waar nu elke keer water in blijft staan.Ik ga vanavond de buurt even scouten en kijken of het dezelfde vrachtwagen is als de camerabeelden. :P

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Snowman

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 26-09 16:54
Ik zou Thermonoord maar eens opbellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-09 20:16
In plaats van de veelvuldig voorgestelde betonnen/houten/stalen palen, bestaat hier ook gewoon een geëigende oplossing voor: Schrikblokken.

Zal waarschijnlijk wel in overleg met de gemeente geplaatst moeten worden, op eigen grond zal het weinig effectief zijn tenzij je ook de coniferen naar achteren plaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowman
ColeJ schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 15:40:
Ik zou Thermonoord maar eens opbellen :)
Yep dat ik ga ik zeker doen!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Snowman schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 15:46:
[...]

Ik zou de hovenier alvast om offerte vragen om de schade te herstellen. Weet je meteen wat je ze moet vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathy_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08:50
AH/jumbo bezorger die de bocht niet kan nemen misschien door onkunde misschien
Ik zie het filmpje nu
Dus een andere bestuurder die niet kan rijden.

Dit is ook wel echt een bijzonder manier van rijden.

[ Voor 50% gewijzigd door mathy_ op 01-08-2023 15:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Draakje5
mathy_ schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 15:54:
AH/jumbo bezorger die de bocht niet kan nemen misschien door onkunde misschien?
In een Thermonoord busje? :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:36
Snowman schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 15:46:
[...]

Kan je ze meteen aansprakelijk stellen voor de kosten die je met de hovenier gaat maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Bartske schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 15:58:
[...]

Kan je ze meteen aansprakelijk stellen voor de kosten die je met de hovenier gaat maken.
Je kunt ze aansprakelijk stellen voor de schade maar niet voor de aanpassingen die TS laat uitvoeren lijkt me.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowman
Nou heb een medewerker van Thermonoord gesproken, foto's en filmpje gemailed. Dit gaat opgepakt worden. Zijn reactie was wel dat alle thermonoord bussen op het bedrijfterein staan en niet thuis bij mensen. Dan is het waarschijnlijk geen buurtbewoner :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 26-09 16:54
Dit soort offtopic berichten kan je achterwege laten

[ Voor 78% gewijzigd door Outerspace op 01-08-2023 16:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:02

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Een bedrijf is meestal gewoon verzekerd voor dit soort dingen. Dat gezegd hebbend: als die Alfa daar staat weg te roesten snap ik ook dat de chauffeur een lastige S bocht moet maken omdat ie die roestbak ook moet ontwerken. En coniferen geven wel mee. Alleen ziet ie die blokken / afscheiding niet die er onder zit. Hij moet gewoon snel sturen.

Flinke paal op die hoek, root/wit en de heg er omheen bijhouden zal helpen. Staal of beton maakt niet uit, als ie maar zichtbaar is.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowman
Bij deze nog een overzicht van de weg:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ziFcVf6OYKGW9V87b-9ubGKnErs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CJ5krmFhDW6rVJdvMGp9XHYW.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f0kmqFxe2LckKxKygPnlat80gAA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2Wvye9c3KDGmuBqlxi3TLJ3u.jpg?f=fotoalbum_large

Zo smal moet dit allemaal niet zijn. Dit was 4 jaar terug:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dqmzHQk46Twv2Ylz15DHLIqr-JA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WxkHda2SNILsdjWFvIWaWTRK.png?f=fotoalbum_large

Een hele verbetering lijkt me :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Goudvis
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-09 11:34

Goudvis

'Hallo buurman! Ik ook hier?'

Check ook even of de Alfa nog APK geregistreerd is.

Zo nee, dan mag zo'n auto formeel bekeken niet aan de openbare weg geparkeerd staan. Als een voertuig dan ook nog verloederd (lastig definieerbaar begrip) dan kan Handhaving in sommige gemeentes na één of twee schriftelijke verzoeken tot wegwezen overgaan tot afslepen.

Die loslopende kat - houd 'm lekker binnen (de tuin)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdekker
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 31 juli 2023 @ 14:05:

Zoiets is bij mijn ouders gedaan. Schade aan de heg, de overbuurman had (vast toevallig) beelden, maar de politie doet er niets mee. Ook idioot rijgedrag werd gefilmd (spinnen, uitbreken, met piepende banden door de weg, doorgaans op een zeer laat of zeer vroeg tijdstip), maar ook daar doet de politie weinig mee...

Als je zelf betonblokken of zo neer legt, dan is het idd de vraag wie aansprakelijk is voor schade bij voertuigen. De blokken onder een heg zie je als chauffeur van (zeker niet bij grotere/hogere) voertuigen niet goed, waardoor er dan wellicht een waarschuwingsbord nodig is. En daarvoor moet je toch bij de gemeente zijn.

Helaas, overlast is best wel lastig te bestrijden. En aso's of tokkies hebben doorgaans weinig boodschap aan dit soort dingen. Overigens was het bij mijn ouders ook best smal voor bijv. een vrachtwagen en trekker met schudder, wierd of maaier erachter om elkaar te passeren. Een heg krijgt dan al snel een lelijke 'aai'. Ook die mensen werken gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowman
Alfa heeft nog APK. Vorige maand werd ie nog even aangeslingerd om 10 minuten stationair te draaien. Het is volgens mij officeel een parkeerplek. Mensen staan daar vaker om vervolgens de trein naar het werk te nemen. Is een grote irritatiefactor hier. Hier is al vaker over geklaagd bij de gemeente door de buurt, echter wordt hier niks meegedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 11:09
Snowman schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 16:34:
Bij deze nog een overzicht van de weg:
[Afbeelding]
Een hele verbetering lijkt me :+
Hij/zij raakt die bocht dus aan de verkeerde kant van de weg?!
Zal deels dan toch door die Alfa komen?
Beetje vreemd in ieder geval.

En ik vind dat jij behoorlijk netjes allerlei moeite neemt om het op te lossen!!

Ik zou inderdaad kijken of dat bedrijf niet de kosten van de hovenier willen betalen. De betonpalen komen ter vervanging van die betonbakken, dus lijkt mij ook dat dat te verhalen is op het bedrijf.
En ik zeg verhalen, maar aangezien je al in gesprek bent met het bedrijf, is het natuurlijk eerst in overleg en dan desnoods via rechtsbijstand.

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Snowman
Die weg is breed genoeg voor in ieder geval 2 auto's die elkaar kunnen passeren met daarbij de alfa die daar geparkeerd staat. Sochtends is hier praktisch geen verkeer, dus die vrachtauto had een ruime rijbaan tot zijn beschikking. Waarom hij aan de verkeerde kant van de weg zit en over mijn border heenrijdt is me compleet een raadsel :? :F

Ik mag van Thermonoord een offerte laten opstellen door een hovenier voor de theoretische herstelkosten. Dus 4 betonbakjes, wat border en een conifeer. Ik heb namelijk wel aangegeven de huidige situatie aan te passen. Dit had hun begrip. Ook netjes hun excuus gekregen. Pluspunten voor dat bedrijf! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan-man
  • Nu online
Snap niet dat iedereen het over die Alfa heeft ? Die staat gewoon in een officeel parkeervak. En doet in principe niks verkeerd. En daarbij als een chauffeur 3 rijbanen nodig heeft om die bocht te maken ? Dan kan hij of niet rijden of het is speciaal transport.

Nu ik de extra fotos en filmpje heb gezien. Is het zo te zien een onoverzichtelijke bocht, welke te snel/aso genomen wordt en daardoor gewoon niet gehaald wordt. Dat is aan de snelheid van de vrachtwagen ook wel te zien.

Palen zetten zal voorkomen dat ze de tuin in klappen maar kan je ook een paar keer per jaar kunnen vervangen.

Wij hebben ook zo een bocht vlakbij huis. Die is overigens wel overzichtelijk maar als je die met meer dan 70 pakt klapt je vrijwel zeker de bocht uit. Daar wordt 6 tot 10 keer per jaar de lantaarnpaal vervangen.

[ Voor 8% gewijzigd door Jan-man op 01-08-2023 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-09 20:16
Jan-man schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 18:33:
Palen zetten zal voorkomen dat ze de tuin in klappen maar kan je ook een paar keer per jaar kunnen vervangen.
Daarom ook: schrikblokken. Die kunnen daar wel tegen. En als iemand ze toch raakt is de kans iig kleiner dat het gelijk tot letsel leidt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 08:01

MLLL

Palm Treo 650

Snowman schreef op maandag 31 juli 2023 @ 14:04:
Dat van de gemeente Had ik nog niet aan gedacht! Hoe bestendig zijn betonpalen tegen een vrachtauto of trailer ? Het moet niet zo zijn dat ik die dingen ook elke keer moet vervangen..
Niet, op de Oudezijdsachterburgwal Amsterdam zie ik regelmatig gebroken betonnen palen staan op de hoek van een gevel, en die zijn niet van geringe diameter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rreevvss
  • Laatst online: 08-12-2024
Snowman schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 16:34:

Zo smal moet dit allemaal niet zijn. Dit was 4 jaar terug:
[Afbeelding]
Waar is dat paaltje op de hoek gebleven?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Snowman
Paaltje daar op de hoek is nog aanwezig. Staat op de tweede foto van het overzicht :) Dat de betonpalen beschadigd kunnen worden door aanrijding moet ik helaas maar accepteren. Ik ga ervoor zorgen dat ze goed zichtbaar zijn (ook in het donker) zodat mensen rekening met de bocht gaan houden.

Ik zal t.z.t wel even een update /foto plaatsen als ze er staan.

Allemaal bedankt voor de input en het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 14:10
je moet gewoon een stukje wit verdrijvingsvlak op de weg schilderen met witte verf en dan je dikke betonpaal in je heg. Dan valt het op dat er wat is en als ze het dan toch raken dan snappen ze wel dat dat voor volgende keer anders moet in die bocht.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
No Hands schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 07:13:
je moet gewoon een stukje wit verdrijvingsvlak op de weg schilderen met witte verf en dan je dikke betonpaal in je heg. Dan valt het op dat er wat is en als ze het dan toch raken dan snappen ze wel dat dat voor volgende keer anders moet in die bocht.
Binnen een week heb je de gemeente op de stoep die het op jouw kosten weer gaat verwijderen, ben ik bang voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:02

FreakNL

Well do ya punk?

Snowman schreef op maandag 31 juli 2023 @ 13:47:
Nu voor de 5de keer in 3 jaar tijd heeft een voertuig mijn coniferen plus border beschadigd. De eerste keer zijn er zelfs 3 bomen uitgereden. (lagen gewoon op straat) Ik werd nu vanochtend rond een uur of 7 wakker toen ik een hoop gekraak hoorde. Vervolgens hoorde ik een zware diesel met pneumatische remmen wegrijden…

Ik ben naar buiten gegaan en ik zag dit:
[Afbeelding]
[Afbeelding]

De border had ik al voor de zoveelste keer provisorisch gemaakt, de laatste keer met betonbakken. (een week geleden) Echter is hier gewoon weer overheen gereden.

Flink balen aangezien dit nu de tweede keer is in twee weken tijd. Ik vraag me af of dit nu onzorgvuldig rijden is of slecht overzicht hebben? Of is het puur vandalisme? (voor zover ik weet heb ik met niemand conflicten hier)

De weg moet ruim genoeg zijn:
[Afbeelding]

Wat moet ik hier nou mee? Camera op een paal plaatsen? (mag volgens mij de openbare weg niet filmen) Is het overigens zinvol dit te melden bij de verzekeraar? Dit heb nog nooit gedaan omdat ik tot nu toe alles zelf herstelt heb.

Nu ben ik best bereid om de hele strook coniferen op de hoek een stuk naar achter te plaatsen. Alleen vraag ik me af of dat afdoende is, aangezien dit uitnodigd om de bocht nog nauwer te nemen. Strook gele jumbobetonblokken er voor?

Voorheen stond hier een gigantische japanse kers op de hoek die het complete overzicht blokkeerde. Deze heb ik dus laten weghalen, de buurt was heel blij met deze beslissging. Nu met dit gezeik had ik hem achteraf beter kunnen laten staan. :P

Alle input is welkom. :)

TLDR:
Coniferen en border worden voor 5de keer op rij beschadigd door voertuig.
Is dit melden bij de verzekeraar zinvol?
Wat moet / kan ik doen?

Edit:

Dader op camera:
[Video]
Heeft natuurlijk niks met vandalisme te maken, is gewoon onhandigheid. Ik snap werkelijk niet hoe je überhaupt in eerste instantie vandalisme overweegt….

Die gast van dat filmpje is gewoon een druif btw, waar heeft hij zijn rijbewijs gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Je kan een stenen border plaatsen ipv plastic, dat zal niet zo snel kapot gaan als er iemand overheen rijdt.

Of een paar (duidelijk zichtbare) paaltjes de grond in slaan (je eigen grond, daar zullen mensen wat verder vanaf blijven met rijden). Of die betonnen stukken die de gemeente wel eens op stoepen legt in bochten ;)
Bezulba schreef op maandag 31 juli 2023 @ 14:03:
[...]

En dan is je haag stuk en heeft de "dader" een lekke band door jouw toedoen. Wie wint hier dan?
Een haag is niet meteen stuk als die een keer geschampt wordt. Hij is nu ook niet stuk.

[ Voor 48% gewijzigd door Marzman op 02-08-2023 08:35 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Truus01
Snowman schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 22:54:
Paaltje daar op de hoek is nog aanwezig. Staat op de tweede foto van het overzicht :) Dat de betonpalen beschadigd kunnen worden door aanrijding moet ik helaas maar accepteren. Ik ga ervoor zorgen dat ze goed zichtbaar zijn (ook in het donker) zodat mensen rekening met de bocht gaan houden.

Ik zal t.z.t wel even een update /foto plaatsen als ze er staan.

Allemaal bedankt voor de input en het meedenken.
Bijna een jaar later... stiekem toch wel benieuwd hoe het nu gaat. Hoe alles erbij staat en of je nog last hebt gehad van vrachtwagens. (En of de Alfa er nog staat.)

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Snowman
Bedankt voor de reminder, bij deze de beloofde update 😊

1. De verzekering van het bedrijf heeft de gemaakte schade vergoed. Vlotte en nette communicatie. Toch wel een duimpje verdiend.

2. Een hovenier heeft 3 witte betonpalen en een nieuwe conifeer geplaatst. Sindsdien is er niemand nog tegen aangereden. Ik zal even een foto hiervan maken.

3.De Alfa is uiteindelijk verdwenen en toen is er een aanhangwagen op die plek gekomen. Deze heeft er 3 maanden gestaan en toen heb ik er wat van gezegd bij de gemeente. Die was toen binnen een week weg. 😊

Wat wel eens voorkomt dat tegenover het transformatorhuisje (achter mijn coniferen) wel eens meerder auto’s geparkeerd worden aan de weg. Dan wordt het helaas wel heel lastig voor een vrachtwagen om daar langs te maneuvreren. Ik moet er maar mee leren leven. :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prisma16
  • Registratie: Augustus 2023
  • Niet online
Snowman schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 13:28:
Ik moet er maar mee leren leven. :p
Sterkte! O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dmazter
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 26-09 22:15
Had je daar niet perongeluk een rol prikkeldraad laten liggen :+

Nee dat is geen oplossing.
Ik zou de hoek vrijmaken paar coniferen weg en er een paar (hele)grote keien neerzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonnieKo
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 06:34
Het is niet echt een fijne bocht. Een korte bocht is zo gemaakt. Zeker als een wat grotere vrachtwagen door de bocht gaat zijn de coniferen snel geraakt.

Voor nu is het zaak om zeker te weten tot waar je perceel loopt. Als je dat weet zorg je dat de coniferen er netjes bijstaan en niet teveel of niet over gemeentegrond hangen. Anders mag je ze gaan snoeien.

Je hebt dan twee keuzes:
- Zelf een (houten) paal neerzetten op eigen terrein. Met reflectoren. De kans is dan dat ze er alsnog tegen aanrijden. Soms zal je dan in discussie kunnen komen met de eigenaar van het voertuig over schade van jou of van hem.
- Of de gemeente vragen of ze maatregelen treffen. Dit zal dan mogelijk deels op jou jouw terrein moeten. Of ze moeten iets anders bedenken. Je kan aangeven dat je reeds schade hebt gehad en dat je het graag opgelost wil hebben.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Truus01
Hihi. Altijd best grappig als je merkt dat mensen wel behulpzaam zijn, maar vergeten het hele topic te lezen, of desnoods alleen de boel (of de laatste post met update) van TS.

@Snowman Klinkt dus wel als een goede oplossing. En inderdaad netjes van het bedrijf.
En ja, met sommige dingen moet je dan inderdaad maar leren leven. ;)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Snowman
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WCiHd-ctIbi84pDXO68BSII4AFY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LMjwby04GTlM4XsOEMOAarPS.jpg?f=fotoalbum_large

Het uiteindelijke resultaat. Overdag en in het donker tenminste goed zichtbaar. :P (deze foto vond ik nog op mijn telefoon, na de oplevering gemaakt.) Heb zelf maar wat borderrand aangebracht wat ik nog over had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:22
Dit is gewoon geen moeilijke bocht ook niet met een vrachtwagen.
Je hoeft met de wielen die hoek niet te raken behalve als je te hard rijdt.
Niets aan veranderen zoals het is, duidelijker kan niet.
Iemand die die hoek raakt heeft teveel haast of kan niet rijden.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:07

DukeBox

loves wheat smoothies

Snowman schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 22:07:
Het uiteindelijke resultaat. Overdag en in het donker tenminste goed zichtbaar. :P
Valt zo zeker op, eventueel zou je er nog rondom reflective tape kunnen plakken, dat is soms voor fietsers e.d. ook wel fijn.

Veel gemeenten zijn lijdend aan het CROW-Fietsberaad en daar zou deze niet door de goedkeuring komen op deze manier.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prisma16
  • Registratie: Augustus 2023
  • Niet online
mooi voorbeeld van functie boven vorm!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 26-09 14:32

ViezeVis

Sample Text

DukeBox schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 09:32:
[...]

Valt zo zeker op, eventueel zou je er nog rondom reflective tape kunnen plakken, dat is soms voor fietsers e.d. ook wel fijn.

Veel gemeenten zijn lijdend aan het CROW-Fietsberaad en daar zou deze niet door de goedkeuring komen op deze manier.
Dat lijkt me dan echt een probleem van de gemeente en niet voor de palen van ts.

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

ViezeVis schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 11:41:
[...]

Dat lijkt me dan echt een probleem van de gemeente en niet voor de palen van ts.
Ja en dat gaat dan via de AVP en wijk waarneming naar TS.. uiteraard een zeer kleine kans dat dat ooit gaat gebeuren. Maar als er ooit iets fout gaat en je wordt aansprakelijk gesteld dan kan het een dingetje zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mrlten
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13:49

Mrlten

Premium Deluxe Plus

DukeBox schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 12:32:
[...]

Ja en dat gaat dan via de AVP en wijk waarneming naar TS.. uiteraard een zeer kleine kans dat dat ooit gaat gebeuren. Maar als er ooit iets fout gaat en je wordt aansprakelijk gesteld dan kan het een dingetje zijn.
Voor wat precies? Misschien zie ik het verkeerd maar volgens mij staan de palen op grond van TS.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

DukeBox schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 12:32:
[...]

aansprakelijkheid omdat je een paal op eigen grond hebt staan? moet iedereen met een muur, hek of heg dan maar zwaailichten gaan monteren ?

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 26-09 14:32

ViezeVis

Sample Text

bombadil schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 12:38:
[...]

aansprakelijkheid omdat je een paal op eigen grond hebt staan? moet iedereen met een muur, hek of heg dan maar zwaailichten gaan monteren ?
Ik krijg de indruk dat @DukeBox ook het topic niet volledig heeft gelezen. De gemeente heeft zélf aangegeven dat ts maar betonpalen moet plaatsen en de gemeente niet ingrijpt. Palen staan op de grond van ts. Als de gemeente wil voldoen aan de CROW-richtlijnen (het zijn richtlijnen, geen wettelijke verplichtingen), dan had de gemeente zelf het initiatief kunnen nemen om reflecterende paaltjes te plaatsen. Maar dat lijkt mij in deze situatie niet nodig omdat het een behoorlijk brede weg is (situatie van ts daargelaten).

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Ik heb zeker wel het hele topic gelezen, vanaf het begin ook gevolgd.

Het enige dat ik wil aangeven is dat veel gemeentes afgelopen jaar bezig zijn met beleid van een van de grootste veroorzakers van fietsongelukken. Ik ben er namelijk zelf tegenaan gelopen (no pun intended), alle fietspaden hier zijn de paaltjes in het midden verwijderd met als gevolg dat steeds meer bestelbusjes over fietspaden delen afsnijden. Zo ook bij de school waar ik tegenover woon en waar mijn kinderen naar toe gaan, de school heeft toen plastic paaltjes langs het fietspad geplaatst op eigen grond maar moesten deze verder van het fietspad plaatsen omdat ze er ter dicht langs stonden én beter markeren.

Pagina: 1