Mierenplaag in sociale huurwoning door kieren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06-05 14:39
Mijn ouders hebben een sociale huurwoning en hebben sinds begin dit jaar last van een mierenplaag. Telkens als de mieren bestreden zijn, komen er weer nieuwe binnen door kieren in de vloer en muren. Ze houden bewust alles potdicht, dus het komt niet door openstaande deuren of ramen. Je ziet ze ook echt naar binnen komen.

Nu heb ik namens hen de woningcorporatie gebeld, maar die geven aan niks te mogen doen, omdat “je een woning niet 100% dicht kunt maken en mieren bestrijden voor kosten van de huurder is”. En inderdaad, dat laatste staat ook op de site van de Rijksoverheid. Maar dat ze binnenkomen omdat er gebreken aan de vloer en muren zijn, is volgens mij wel degelijk de verantwoordelijkheid van de verhuurder. Niet alleen zijn de gebreken deels zichtbaar, maar het feit ook dat zelfs ná meermaals bestrijding ze binnen blijven komen, zegt toch dat er meer aan de hand is. De woningcorporatie trekt echter alle verantwoordelijkheid m.b.t. de staat van de woning van zich af.

Ik heb op de site van de Huurcommissie gekeken, maar het was me niet duidelijk wat ik nu precies moest aanklikken. Kunnen jullie mij hierbij helpen?

[ Voor 4% gewijzigd door TheVivaldi op 31-07-2023 13:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pickboy
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:03
Misschien kun je de melding bij de verhuurder anders doen.
Gewoon melden dat je problemen hebt met de vloer/muur(constructie) en vragen of zij dit voor je oplossen?
Het hele verhaal van de mieren kun je daar dan in weglaten, dan hebben ze in ieder geval een reden minder om het onder eigen verantwoordelijkheid te schuiven.

Wat voor soort vloer/muur hebben we het eigenlijk over? Misschien heeft er iemand ook nog wel de gouden tip/oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
pickboy schreef op maandag 31 juli 2023 @ 13:53:
Misschien kun je de melding bij de verhuurder anders doen.
Gewoon melden dat je problemen hebt met de vloer/muur(constructie) en vragen of zij dit voor je oplossen?
Het hele verhaal van de mieren kun je daar dan in weglaten, dan hebben ze in ieder geval een reden minder om het onder eigen verantwoordelijkheid te schuiven.
Nee, want hun standpunt blijft “je kunt een woning niet 100% dichtmaken” en daarmee is voor hun de kous af.
Wat voor soort vloer/muur hebben we het eigenlijk over? Misschien heeft er iemand ook nog wel de gouden tip/oplossing.
Een betonnen vloer en stenen buitenmuur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Welke reden hebben de mieren om steeds naar binnen te lopen?

Is er voedsel bij jouw ouders? Lopen ze via hun huis naar de buren?

Is dit iets wat altijd al speelde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
Nee, pas sinds begin dit jaar. Mijn ouders laten geen voedsel staan en ze hebben ook een huishoudelijke hulp die ze wekelijks helpt bij het schoonmaken. En als ik er ben, help ik vaak ook even extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

TheVivaldi schreef op maandag 31 juli 2023 @ 13:46:
Mijn ouders hebben een sociale huurwoning en hebben sinds begin dit jaar last van een mierenplaag. Telkens als de mieren bestreden zijn, komen er weer nieuwe binnen door kieren in de vloer en muren. Ze houden bewust alles potdicht, dus het komt niet door openstaande deuren of ramen. Je ziet ze ook echt naar binnen komen.
Hoeveel mieren zijn het? Als het er een paar zijn die aan het verkennen zijn, is er niet zoveel aan de hand. Als het er erg veel zijn, hebben ze waarschijnlijk een feromonenpad aangelegd naar voedsel. Als je zorgt dat ze geen voedsel kunnen vinden en het bestaande pad schoonmaakt met azijn, houd je de grote aantallen buiten de deur.
Nu heb ik namens hen de woningcorporatie gebeld, maar die geven aan niks te mogen doen, omdat “je een woning niet 100% dicht kunt maken
Niks 'mogen' doen is onzin, maar verder heeft de woningcorporatie gelijk dat kieren normaal zijn. De huurcommissie zegt dat ook:
Naden en kieren rondom ramen en deuren zijn niet ongebruikelijk en zijn niet te relateren aan onderhoudsgebreken.
Ik zou eerst de beschikbaarheid van voedsel aanpakken, maar als je ouders vaak knoeien en slecht ter been zijn, kun je ook zelf de naden dichtkitten. Kost je 25 euro voor een kitpistool en kit in de juiste kleur en ben je in een half uurtje klaar.

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Mieren vinden altijd wel kieren, wij hebben HR++ ramen en zelfs daar hebben mieren een weg door gevonden.

Die ronde doosjes van HG werken vrij goed (je moet wel een paar weken geduld hebben). De mieren brengen dat als eten naar hun nest en een paar uur nadat ze het eten gaan ze dood maar het duurt wel even voor het hele nest uitgeroeid is.

[ Voor 27% gewijzigd door Marzman op 31-07-2023 14:23 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
@fopjurist Mijn ouders laten geen voedsel staan en ze hebben ook een huishoudelijke hulp die ze wekelijks helpt bij het schoonmaken. En als ik er ben, help ik vaak ook even extra.

Ik kan zelf uiteraard wat dingen dichten, maar ik kan niet overal bij. Maar het gaat niet alleen om rond ramen en deuren, maar ook op andere plekken, zoals de vloer en op plekken in muren niet bij de deuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fopjurist
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

TheVivaldi schreef op maandag 31 juli 2023 @ 14:18:
@fopjurist Mijn ouders laten geen voedsel staan en ze hebben ook een huishoudelijke hulp die ze wekelijks helpt bij het schoonmaken. En als ik er ben, help ik vaak ook even extra.
Hoe wordt er schoongemaakt? Stofzuigen helpt niet meer als mieren eenmaal voedsel hebben gevonden.

En om hoeveel mieren gaat het nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-03 09:43
Als je zeker weet dat er gaten/kieren in de muren zitten weg bij ramen/deuren dan mogen ze daar zeker wat aan doen ja. Ligt er toevallig een laminaatvloer? Mieren zijn echt meesters in meters onder een plint doorlopen om ineens naarboven te komen als het moet.

Azijn om het pad te doorbreken en bij de opening een paar gram baking soda leggen (1.60E voor een halve kilo) werkt erg goed. De baking soda eten ze op en reageert in het lijfje waardoor ze opblazen. 10-20 gram bij de opening van een mierennest is genoeg om ze zowat geheel uit te roeien. Heb hier altijd een pak staan voor als ze te dicht bij het huis komen.

Overigens ook een stenen muur kan je eventueel zelf fixen als je dat wil. Het zijn de kosten niet en als woningbouw niet mee wil werken zit er naast zelf oplossen alleen nog verhuizen of juridisch gevecht op en dan is de eerste optie toch wat praktischer.

[ Voor 17% gewijzigd door Caelorum op 31-07-2023 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Dan gaat het dus om enkele mieren, lijkt me? Die beestjes komen niet voor de goede muziek lijkt me, dus als ze in grotere hoeveelheden binnenkomen is er iets dat ze daar willen. Waar lopen die mieren heen? Of waar zie je ze mee teruglopen?

Wij krijgen ze ook af en toe binnen, over het algemeen minder dan tien tegelijk. Dat is in een nieuwbouwwoning uit 2019, dus dat de woningbouw dit niet aanpakt vind ik niet heel raar. Een mier past door heel weinig kier ;)

Hier heb ik een keer een beginnend spoor naar een pot honing bovenin een keukenkast ontdekt. Na schoonmaken daarvan was het probleem weer weg. Mierenlokdozen werkten hier overigens minder goed dan wat koperen muntjes op het pad leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

TheVivaldi schreef op maandag 31 juli 2023 @ 14:18:

Ik kan zelf uiteraard wat dingen dichten, maar ik kan niet overal bij. Maar het gaat niet alleen om rond ramen en deuren, maar ook op andere plekken, zoals de vloer en op plekken in muren niet bij de deuren.
Je kan kieren wel dichtkitten maar daar bijten ze wel weer doorheen of ze vinden een andere kier en in een huis is altijd wel eten natuurlijk. Bij ons hadden ze zo het keukenkasjte met de suikerpot (die dicht zit) gevonden.

Maar zo'n hg doosje werkt wel, mijn vrouw denkt van niet omdat ze niet meteen resultaat ziet maar je moet die gewoon 4 weken laten liggen (en soms daarna nog vervangen door een ander doosje). Ik heb er al twee nesten (denk ik, je weet natuurlijk niet hoe groot die nesten zijn ;) ) mee uitgeroeid, een aan de achterkant en een aan de voorkant van het huis.

/▌

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• fopjurist
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Marzman schreef op maandag 31 juli 2023 @ 14:28:
[...]

Je kan kieren wel dichtkitten maar daar bijten ze wel weer doorheen of ze vinden een andere kier en in een huis is altijd wel eten natuurlijk. Bij ons hadden ze zo het keukenkasjte met de suikerpot (die dicht zit) gevonden.
Mieren komen niet met duizenden tegelijk je huis binnen om naar suiker te zoeken. Die ene keer in je leven dat een verkenner bij je suikerpot uitkomt en een feromonenpad aanlegt kun je ook dat pad even schoonmaken. Hele mierennesten uitroeien is niet goed voor de natuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

fopjurist schreef op maandag 31 juli 2023 @ 14:40:
[...]

Mieren komen niet met duizenden tegelijk je huis binnen om naar suiker te zoeken. Die ene keer in je leven dat een verkenner bij je suikerpot uitkomt en een feromonenpad aanlegt kun je ook dat pad even schoonmaken. Hele mierennesten uitroeien is niet goed voor de natuur.
Met azijn? Dat werkte niet.

Ik heb zelfs na het schoonmaken een keukenpapiertje gedrenkt in azijn laten liggen op het aanrecht. Dat werkte heel even, tot ze er onderdoor kropen. Het waren er ook nog geen duizenden, maar dat worden het wel want ze volgden wel een spoor naar het keukenkastje (ondanks schoonmaken en azijn).

Mieren mogen er van mij best zijn, maar ze moeten niet in mijn keuken rond gaan lopen en ook niet mijn veranda uitgraven. In de rest van de tuin mogen ze tunnels graven zo veel ze willen :p

[ Voor 26% gewijzigd door Marzman op 31-07-2023 15:00 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
Bedankt voor alle reacties en tips! :)

Het is wel degelijk een plaag: zo'n 10-40 mieren per keer. Dus 10-40, dan bestrijden (met lokdoosjes, azijn, etc., en tevens professioneel), dan een paar dagen rust en dan weer 10-40, enzovoort. Ze komen zowel in de keuken als woonkamer naar binnen.
Mijn ouders laten geen voedsel staan, de huishoudelijke hulp doet wekelijks stofzuigen, dweilen, aanrecht en keukenkastjes schoonmaken, afstoffen, etc. En mijn moeder doet - voor zover dat lukt - tussentijds ook nog extra het aanrecht, soms extra stofzuigen en dweilen, enz. En als ik kom, maak ik 9 van de 10 keer ook nog even extra schoon.

Ik zal nog die tips van dat bakpoeder doorgeven - wellicht dat dat nog iets uithaalt. Maar ja, uiteindelijk pak je daarmee het onderliggende probleem niet aan. Ik bedoel: je kunt bestrijden tot je een ons weegt, maar de bron aanpakken zou natuurlijk het beste zijn. En in dit geval zie ik die gaten en kieren toch echt als de bron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 17:49
Wat voor gaten en kieren hebben we het dan trouwens ook over. Zeker in oudere woningen zijn dat soort zaken heel gewoon en ik vermoed dat zelfs nieuwbouw niet 100% kier dicht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:58
De bron is het nest.

Kieren zijn een enabler.

Mijn voorkeur gaat ook uit naar dichtmaken maar dat is alleen realistisch bij eenvoudige duidelijke situaties. Wat pur bij de dorpels was eens voldoende maar in een ander geval was de oplossing gif bij nest, pad en kieren.

Waar je zelf niet makkelijk bij kan, kan een verhuurder dat ook niet.

[ Voor 11% gewijzigd door Rukapul op 31-07-2023 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Marzman schreef op maandag 31 juli 2023 @ 14:18:
Mieren vinden altijd wel kieren, wij hebben HR++ ramen en zelfs daar hebben mieren een weg door gevonden.

Die ronde doosjes van HG werken vrij goed (je moet wel een paar weken geduld hebben). De mieren brengen dat als eten naar hun nest en een paar uur nadat ze het eten gaan ze dood maar het duurt wel even voor het hele nest uitgeroeid is.
Klopt. Wij hebben ook drie-laags glas en ze komen gewoon onder de kozijnen of balkondeur door. Sinds Rentokil met een kitpistool wat gif heeft gespoten zijn ze overigens niet meer verschenen. Tot volgende zomer waarschijnlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dfbt
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:02
@TheVivaldi

ik heb maanden last gehad van mieren bij mijn nieuwbouwwoning van 5 jaar oud. ze kwamen via achter/voor waar grote nesten in tuin zaten vlakbij mijn voordeur/achterdeur. Zelfs na check dat alles goed dicht zat/geen gaten had werd ik echt helemaal gek ervan. Elke dag tientallen , vanaf voordeur/achter toch ergens met een kiertje die gewoon niet te zien was, of via kruipruimte, naar boven zelfs en uiteindelijk in badkamer belanden.(toen was drempel vol voor mijn vriendin) elke dag rond 20 tot 40 beesten dooddrukken/stofzuigen wordt je na 3/4 maanden wel zat.

Ik ga hier natuur bestrijden met gif niet echt goed praten, maar ik heb zelf 3 grote nesten maar doodgemaakt om echt van de mieren af te zijn. Het is ook vaak makkelijk praten voor mensen in een forum, de standaard regels wanneer er iemand mieren heeft:
Stofzuigen, etensresten weg, dorpels dichtmaken en een beetje azijn gebruiken. Geloof mij, ik heb redelijk smetvrees en mijn woning is redelijk netjes :D , de gaten/kieren zijn voor zover ik zie allemaal dicht en de natuurlijke kaneel/azijn/waspoeder/lokdoosjes etc. heb ik allemaal geprobeerd.

Uiteindelijk maar een 1 KG emmer borax besteld, gemengd met suiker en op 3 plekken waar ik wist waar nesten zaten uitgestrooid rondom. binnen 2 weken was ik overal vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:50

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Mieren komen in zulke getalen alleen naar binnen als er iets te halen valt. Ik heb namelijk dezelfde ervaring. Alles dicht, maar de kleinste gaatjes zijn al genoeg voor ze om binnen te komen.
De laatste keer was de oorzaak bij mij een potje hete saus. Er was een druppel langs het flesje naar beneden gelopen. Dus kwamen de mieren onder de plinten door, over het aanrecht zo naar het potje toe. Toch een afstand van een meter of 4.
Dus goed kijken waar de mieren naar toe gaan, en schoonmaken. Mijn huis is schoon (volgens sommigen op het vervelende af :P ) maar 1 druppel zoetigheid is voldoende om die krengen naar binnen te lokken.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BernardV
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:00
Buiten een paar planten zetten vol luis :+
Dat vinden ze leuker dan binnen zoeken.

Ik heb ook wel goede ervaring met koper (muntje of iets dergelijks) leggen op de plek waar ze binnenkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ITsEZ
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12:39

ITsEZ

parttime all-rounder

https://hg.eu/nl/producten/hgx-spray-tegen-mieren
spray tussen de kieren en de dorpels van de buiten deuren, zijn ze zo weg.

What you see is always what you get.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:38

Theo

moederbord

Helaas herken ik je probleem met de mieren overal en nergens in huis. Ik heb ook af en toe dat er spontaan veel mieren (10-50+) in huis zijn zonder dat ik kan vinden waarom. Het huis is schoon en op eten komen ze niet af. Ze komen onder de vloer en in de spouw waardoor ze soms echt overal het huis in kunnen komen.

Mijn tips na tig jaar aan ervaring:
- blijf weg van de huismiddeltjes. Azijn, koper, koffie. Het is zonde van je tijd en de moeite.
- Autistisch alles schoonmaken in huis werkt niet tegen de mieren (dagelijks dweilen, dagelijks aanrecht met kokend water schonmaken, geen afval in huis, geen suiker in huis) Het gaat je heel veel tijd kosten maar de mieren blijven er niet van weg.
- Zelfde geldt voor ALLE middeltjes, gif, poeders en lokdozen uit de bouwmarkt en supermarkt, het werkt gewoon niet goed, of goed genoeg. De mieren negeren het, of het werkt gewoon niet effectief. Het lost vandaag misschien het probleem op, maar volgende week zie je ze weer lopen.
- Het dichtkitten van kieren werkt deels omdat je niet alle kieren kan vinden. Maar dit is wel aan te raden.

Verder, qua gif, ga op zoek naar mierengel. Plaats hiervan een paar druppels op de bekende mierenplekken (plekken waar je ze vaak ziet), en leg een streepje aan gel neer wanneer er veel mieren zijn. De mieren vinden dit spul geweldig, en het werkt enorm effectief in het bestrijden van ze in huis.Dan is het adviseren ook niet de bedoeling ;) Ik heb je bericht hierom even netjes bericht, de rest staat prima.

Maar let wel; dit spul is giftig. Zorg dat kindjes en huisdieren er echt niet bij kunnen komen, en gebruik het absoluut nooit en te nimmer onder geen enkel voorwaarde buiten!!! Al het mierengif in NL moet vriendelijk genoeg zijn dat je het buiten kan dumpen zonder dat er zoogdieren last van krijgen, wat het gelijk ook niet/minder effectief maakt helaas) Maar gebruik je het enkel binnen dan is het echt prachtig spul dat werkt.

Ik heb jarenlang gehad dat er tussen april en september bijna continu mieren in huis waren. Soms even een maand niet door een supermarktflesje, maar daarna kwamen ze weer terug. Nu komen ze één keer per jaar kijken, eten ze hun buikje vol en blijven daarna weg. (en ik woon niet in de natuur)

[ Voor 18% gewijzigd door Outerspace op 02-08-2023 11:28 ]

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Theo schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 11:00:
Maar let wel; dit spul is giftig. Zorg dat kindjes en huisdieren er echt niet bij kunnen komen, en gebruik het absoluut nooit en te nimmer onder geen enkel voorwaarde buiten!!! Insecten gaan er dood aan, en voor de dieren die deze insecten eten is het daarmee ook schadelijk. Om deze reden is dit spul niet in NL te krijgen. (al het mierengif in NL moet vriendelijk genoeg zijn dat je het buiten kan dumpen zonder dat er zoogdieren last van krijgen, wat het gelijk ook niet/minder effectief maakt helaas) Maar gebruik je het enkel binnen dan is het echt prachtig spul dat werkt.
Daarom beter een doosje van HG kopen ;) Op aliexpres kun je vast meer voor minder krijgen maar meer heb je niet nodig ;)

Overigens viel me op dat er ook dode vliegen rond mijn HG doosje lagen waar ik me een beetje zorgen over maakte (omdat het in de keuken is en vliegen graag overal op landen al hebben proberen we ze natuurlijk van het eten te houden).

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
Bedankt voor alle tips - ze worden zeer gewaardeerd! Ik geef ze door aan mijn ouders! :) Ik heb gisteren in elk geval wat gaten en kieren gedicht, in elk geval die ik kon zien/voelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightgold
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 17:56
In juni kwamen de mieren in grote getale bij ons binnen via kieren langs onze schuifdeur. Veel kieren hier (oud huis) dus als ik eentje dichtmaakte vonden ze gewoon een ander.

Eens goed gedweild met veel schoonmaakmiddel om hun geursporen te versporen, dan bakje gif geplaatst waar ze binnenkwamen. De eerste week enorm veel mieren die uiteraard op het lokmiddel afkwamen, maar na 2 weken was het voorbij. Heb het bakje nog meer dan een maand laten staan (anders kan het nest weer groeien en komen ze terug). Geen last meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duke of Savage
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 07-05 16:41
Heb je de mieren al eens gevolgd? Waar gaan ze heen?
Gaan ze ook weer naar buiten? Dragen ze dan ook iets mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htca
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Hier komens ze ook nog wel eens binnen, maar een litertje gekookt water in de nesten helpt veelal wel, soms herhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:03

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Mieren... the horror. Ik heb een bijtende variant in huis gehad. Als je dan nietsvermoedend een handboek gebruikt zitten ze in plekken waar geen mier moet komen :X

Uiteindelijk ook redelijk kunnen vermoorden met lokdoosjes en later gelukkig verhuisd. Let ook op aangebroken verpakkingen of niet goed sluitende opberg boxen/potten. Maar ja met kinderen en ouderen komt er ook vaak wel wat op de grond of meubilair terecht waar ze op af komen. Regelmatig het spoor even volgen,

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 20:11
Dit jaar erger dan afgelopen jaren volgens mij haalde de reservewiel uit de auto en daar liep al een peloton mieren rond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
Duke of Savage schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 13:42:
Heb je de mieren al eens gevolgd? Waar gaan ze heen?
Gaan ze ook weer naar buiten? Dragen ze dan ook iets mee?
Mijn ouders volgen ze wel, maar het is onduidelijk waar ze naartoe gaan. Ze dragen in elk geval niks met zich mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:19

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

de verhuurder is niet verplicht iets aan een eventuele ongediertenplaag in een verhuurde woning te doen.

hooguit als jij kunt aangeven dat deze mieren binnenkomen door een gebrek aan de woning, dus een kier of gat in de muur, kun je hen wel vragen dat betreffende gebrek op te lossen, dat staat echter los van het 'oplossen van een mierenplaag, maar hooguit 'een gebrek aan de huurwoning oplossen'

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

_Apache_

For life.

Wij gebruiken hier bakpoeder en honing als bestrijdingsmiddel.

De honing lokt ze en eten ze op, de bakpoeder gaat gisten en maakt ze kapot als ze het eten.

Heb er drie nesten mee stukgemaakt, en blijven wel weg nu. Werkt binnen een paar uur.

Voordeel is, vriendelijk voor kinderen en iedereen heeft wel zoiets in huis.
Maak een flinke klont, 3 a 4 eetlepels van beide 1:1 mengen. En dicht bij het nest neerleggen.

[ Voor 16% gewijzigd door _Apache_ op 11-08-2023 16:51 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Pagina: 1