Wat ga je met je laptop doen?
Primair: Laptop die geschikt is om alle moderne games op med/high te draaien voor de komende jaren.
Secundair: Dagelijks gebruik en zakelijke (software development), daarom is een webcam een requirement.
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
Windows 11 is prima, potentieel later dual booten met een linux distro.
Wat is je budget?
Rond de 1200 - 2500.
Iets duurder is prima maar prijs/kwaliteit verhouding is belangrijk. Wil niet onnodig te veel betalen maar wil wel iets meer betalen als het veel effect heeft.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, daarom het liefst rond de 15/16" zodat het makkelijk in een normale tas past en niet te zwaar is. Ik neem aan dat ik het wel ergens kan opladen dus als de accu maar niet onder gemiddeld is dan is het oke. Ik verwacht hem wel gewoon het meeste thuis te gebruiken.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Niet perse een fan van een bepaald merk, als het maar een goed imago heeft.
Positief: MSI, Asus en Lenovo.
Negatief: Acer (meer budget, mindere kwaliteit), Razer (hoef niet extra te betalen voor merk)
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.
Ik zit specifiek te kijken naar aan RTX4070, omdat het de nieuwe generatie is en omdat het krachtigere performance en betere future-proofness biedt tegenover 4050/4060.
Nog enkele extra vragen:
Zijn er 4060 laptops die de moeite waard zijn qua prijs/kwaliteit
De meest populaire processors zijn de I7 13700H of 12700H, zit hier een significant verschil in of alleen generatie/performance?
Is er een reden waarom ik de Ryzen 7 zou verkiezen boven en I7? verreweg de meeste laptops gebruiken Intel.
Zijn er de komende maanden interessante laptops die uitkomen in NL?
Bijvoorbeeld deze Lenovo legion Slim 7i is interessant maar kan niet vinden wanneer hij hier uitkomt:
YouTube: Lenovo Legion Slim 7i (2023) Review - Thin & Powerful
Voor de rest zoek ik op deze specificaties:
Lenovo Legion 5 Pro 16IAH7H i7-12700H 16.0" RTX3070 Gaming laptop (Tijdelijk €1500 ipv €2500)
https://www.megekko.nl/pr...6-0-RTX3070-Gaming-laptop
MSI Crosshair 15 C12VG-238NL 15.6" gaming laptop
https://www.alternate.nl/...ptop/html/product/1891891
ASUS TUF Gaming A15 FA507XI-LP012W
uitvoering: ASUS TUF Gaming A15 FA507XI-LP012W
Primair: Laptop die geschikt is om alle moderne games op med/high te draaien voor de komende jaren.
Secundair: Dagelijks gebruik en zakelijke (software development), daarom is een webcam een requirement.
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
Windows 11 is prima, potentieel later dual booten met een linux distro.
Wat is je budget?
Rond de 1200 - 2500.
Iets duurder is prima maar prijs/kwaliteit verhouding is belangrijk. Wil niet onnodig te veel betalen maar wil wel iets meer betalen als het veel effect heeft.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, daarom het liefst rond de 15/16" zodat het makkelijk in een normale tas past en niet te zwaar is. Ik neem aan dat ik het wel ergens kan opladen dus als de accu maar niet onder gemiddeld is dan is het oke. Ik verwacht hem wel gewoon het meeste thuis te gebruiken.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Niet perse een fan van een bepaald merk, als het maar een goed imago heeft.
Positief: MSI, Asus en Lenovo.
Negatief: Acer (meer budget, mindere kwaliteit), Razer (hoef niet extra te betalen voor merk)
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.
Ik zit specifiek te kijken naar aan RTX4070, omdat het de nieuwe generatie is en omdat het krachtigere performance en betere future-proofness biedt tegenover 4050/4060.
Nog enkele extra vragen:
Zijn er 4060 laptops die de moeite waard zijn qua prijs/kwaliteit
De meest populaire processors zijn de I7 13700H of 12700H, zit hier een significant verschil in of alleen generatie/performance?
Is er een reden waarom ik de Ryzen 7 zou verkiezen boven en I7? verreweg de meeste laptops gebruiken Intel.
Zijn er de komende maanden interessante laptops die uitkomen in NL?
Bijvoorbeeld deze Lenovo legion Slim 7i is interessant maar kan niet vinden wanneer hij hier uitkomt:
YouTube: Lenovo Legion Slim 7i (2023) Review - Thin & Powerful
Voor de rest zoek ik op deze specificaties:
- €1200-2500
- Schermgrootte: 14-16"
- RTX4070
- Qwerty
- Webcam
- Minimaal 1TB M.2 SSD
- Refresh rate hoger dan 60Hz
- Resolutie hoger dan 1920x1080 is een pre
Lenovo Legion 5 Pro 16IAH7H i7-12700H 16.0" RTX3070 Gaming laptop (Tijdelijk €1500 ipv €2500)
https://www.megekko.nl/pr...6-0-RTX3070-Gaming-laptop
MSI Crosshair 15 C12VG-238NL 15.6" gaming laptop
https://www.alternate.nl/...ptop/html/product/1891891
ASUS TUF Gaming A15 FA507XI-LP012W
uitvoering: ASUS TUF Gaming A15 FA507XI-LP012W