Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PierreO
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 03-09 11:04
Mijn vraag:
Ik ben een amateur videobewerker en heb de RTX 4070 kaart aangeschaft om films op te slaan in AV1 code, maar wat ik ook probeer de optie AV1 krijg ik niet te zien in de gratis versie van DaVinci Resolve. Filmpjes op YouTube laten zien dat het wel degelijk mogelijk is. Met een Intel ARC A770 is het geen enkel probleem, maar ja die heb ik niet in bezit.

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Intel Core i7 12700K processor, Asus PRIME Z690-P WIFI D4,
G.Skill DDR4 Ripjaws-V 4x16GB 4000MHz - [F4-4000C18D-32GVK] Geheugenmodule,
Artikelnr. 296012
Asus GeForce RTX 4070 DUAL-RTX4070-O12G Videokaart en een Goede Voeding

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Ik heb de nieuwste NVidia drivers geïnstalleerd, de nieuwste gratis versie van DaVinci Resolve geïnstalleerd, YouTube afgezocht waarop ik filmpjes zie met een RTX 40 kaart waarbij AV1 gewoon zichtbaar is en ermee gecodeerd wordt, maar waarom het bij mij niet zichtbaar is snap ik niet. 8)7

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bierschuit
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik weet het niet zeker hoor, maar moet je dan niet de studio drivers van Nvidia hebben?
https://www.nvidia.com/Download/index.aspx?lang=en-us

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PierreO
Hoi, bedankt voor het meedenken het zou logisch moeten zijn, vanaf het begin heb ik al de studiodrivers geprobeert en voor de zekerheid heb ik de driver net met een schone installatie opnieuw geïnstalleerd maar helaas, daarna nog 'n keer geïnstalleerd zonder schone installatie maar weer helaas.

Heb jij ook een RTX 40 kaart en werk je ook met DaVinci Resolve.

Ik zit erover te denken om de kaart weg te doen en voor een Intel ARC te gaan, want die doet AV1 wel. Spellen speel ik niet of nauwelijks dus misschien is de RTX 4070 kaart niet de juiste voor mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 14:20

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

"You need DaVinci Resolve Studio and a supporting GPU."

https://forum.blackmagicd...ewtopic.php?f=21&t=181199

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PierreO
Bedankt voor de link, dat AV1 alleen in de studio versie zit is voor mij vreemd want de Radeon RX 7900 XT (zoals aangegeven in de link) en de Intel ARC A770 (zelf in mijn PC gehad) werken wel op de free Resolve versie. Ik heb ook filmpjes gezien van de Studio versie die wel AV1 doet, maar om nu ±€300 uit te geven voor wat ik ermee doe gaat me weer net iets te ver, dan kan ik net zo goed mijn RTX 4070 kaart ruilen voor een Intel ARC A770 of zelfs een lagere, dan houd ik €200 in mijn zak in plaats van €300 uit te geven.

In ieder geval bedankt, voor het meehelpen en meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PierreO
Wat ik helemaal vergeten ben te zeggen is dat ik op Windows 10 werk. Ik denk niet dat Windows 11 verschil maakt, gezien de Intel ARC A770 gewoon de AV1 mogelijkheid had.
Pagina: 1