Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES
  • Registratie: December 2013
  • Nu online

YES

Moderator General Chat
Topicstarter
Ik zoek een?
Een tablet

Wat is je budget?
200, max 250 als dat een significant betere tablet oplevert

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Hoofdzakelijk media consumptie. Geen games in ieder geval.
Ander belangrijk ding is dat er een kids/hufterproof hoes voor te vinden moet zijn.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb er nu 5 in de vergelijking zitten.

De Xiaomi Pad 5 valt af door zijn prijs maar heb ik er ter referentie bij gelaten, gewoon om te zien wat het verschil in specs is t.o.v. iets goedkopere modellen.

De Honor Pad 8 lijkt me qua specs het meest bang for buck, echter kan ik hiervoor geen goede (kids/hhofter proof) hoes vinden. Voor de OPPO geldt hetzelfde, mooi apparaat maar geen goede hoes kunnen vinden vooralsnog.

Welke vragen heb je hier nog over?
Uiteindelijk zijn er nog twee reële opties in mijn vergelijking over, de Samsung Galaxy Tab A8 of de Lenovo Tab M10 Plus, waarbij van de Lenovo nog een hele reeks aan varianten van het model bestaat met danwel Helio, danwel Snapdragon CPU's.

Wat zouden jullie kiezen? De Samsung of de Lenovo? En als het de Lenovo zou worden, zouden jullie dan voor een variant met een Helio P22T, Helio G80 of Spapdragon 680 gaan? Ik zelf neig naar de laatste, al is die wel automatisch wat duurder, maar ik heb gelezen dat die SG cpu een stukje beter/zuiniger is dan de Helio's..

Ik ben benieuwd naar jullie adviezen :)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09:00
Ik volg even! Ben opzoek naar precies hetzelfde voor mijn dochter.. neig het meest naar de A8 omdat we hier bekend zijn met Samsung en ze
nu nog een oudere samsung tab heeft maar Lenovo heeft wel betere specs.

Ik had wel ergens gelezen dat Lenovo een probleem heeft met het afspelen van video's ivm met het missen van de Widevine codec?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:01

PD2JK

ouwe meuk is leuk

De Lenovo Tab M10 Plus Gen3 heeft eindelijk ondersteuning voor Netflix 'HD'. :)

Hieronder; Ja.

[ Voor 10% gewijzigd door PD2JK op 31-07-2023 09:01 ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES
  • Nu online

YES

Moderator General Chat
Topicstarter
PD2JK schreef op maandag 31 juli 2023 @ 08:58:
De Lenovo Tab M10 Plus Gen3 heeft eindelijk ondersteuning voor Netflix 'HD'. :)
Je bedoelt daarmee dat het issue wat @DM89 benoemt niet meer speelt/relevant is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DM89
YES schreef op maandag 31 juli 2023 @ 09:01:
[...]

Je bedoelt daarmee dat het issue wat @DM89 benoemt niet meer speelt/relevant is?
Klopt.

-

De Snapdragon is trouwens de beste/snelste soc .

1. Snapdragon 860 (Lenovo)
2. Mediatec Helio G80 (Lenovo)
3. Unisoc T618 (Samsung)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES
  • Nu online

YES

Moderator General Chat
Topicstarter
DM89 schreef op maandag 31 juli 2023 @ 09:15:
[...]

Klopt.

-

De Snapdragon is trouwens de beste/snelste soc .

1. Snapdragon 860 (Lenovo)
2. Mediatec Helio G80 (Lenovo)
3. Unisoc T618 (Samsung)
Ja dat van de Snapdragon was ik inmiddels ook achter. Hij staat echter ook meteen garant voor een prijs van minimaal € 250 + ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:01

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

@YES

had je deze al gevonden, allicht nog nuttig voor je

review: Tablet Best Buy Guide - April 2023

[ Voor 3% gewijzigd door Fraggert op 31-07-2023 09:19 ]

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES
  • Nu online

YES

Moderator General Chat
Topicstarter
Yes, al geraadpleegd :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:01

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

YES schreef op maandag 31 juli 2023 @ 09:19:
[...]

Yes, al geraadpleegd :)
ok top, dan houd mijn kennis verder op hier :+

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DM89
YES schreef op maandag 31 juli 2023 @ 09:19:
[...]

Ja dat van de Snapdragon was ik inmiddels ook achter. Hij staat echter ook meteen garant voor een prijs van minimaal € 250 + ;)
Ik zag het inderdaad 😅 verschillen zijn niet heel groot..

Bij ons worden er hoofdzakelijk youtube kids gekeken dus eigenlijk zijn ze alle 3 geschikt. We hebben nu een Tab A uit 2019 maar ding is nu zo traag, heeft wel altijd voldaan aan de wensen verder..

Voor de Lenovo is ook een goeie kids hoes beschikbaar

https://www.bol.com/nl/nl...mox_HaDmHp0BoCD0oQAvD_BwE

[ Voor 7% gewijzigd door DM89 op 31-07-2023 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES
  • Nu online

YES

Moderator General Chat
Topicstarter
DM89 schreef op maandag 31 juli 2023 @ 09:21:
[...]

Ik zag het inderdaad maar dacht ik meld het even..

Bij ons worden er hoofdzakelijk youtube kids gekeken dus eigenlijk zijn ze alle 3 geschikt. We hebben nu een Tab A uit 2019 maar ding is zo traag..

Voor de Lenovo is ook een goeie kids hoes beschikbaar

https://www.bol.com/nl/nl...mox_HaDmHp0BoCD0oQAvD_BwE
Ja de lenovo en Samsung hebben voldoende keus aan hoezen inderdaad. Ik neig naar de Lenovo met de SG 680 maar twijfel of ik die via bol.com Plaza ga bestellen. Daar zijn toch veel vervelende verhalen/ervaringen mee dus dat is best een puntje. Als ik hem ergens anders zou bestellen ben je meteen een stuk duurder uit.

Ik ga er maar gewoon een ochtendje over dubben en dan een knoop doorhakken :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JaMaaT
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-10 22:09
Hier hebben we / ze 2x een A7 lite.

Voor de dingen die ze er mee doen ruim voldoende. En hufterproof hoesjes overal te verkrijgen.
Enige nadeel is dat je Netflix niet op SD kaart kan laten opslaan.

Maar goed, dat is alleen "offline" op vakantie een probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DM89
YES schreef op maandag 31 juli 2023 @ 09:23:
[...]

Ja de lenovo en Samsung hebben voldoende keus aan hoezen inderdaad. Ik neig naar de Lenovo met de SG 680 maar twijfel of ik die via bol.com Plaza ga bestellen. Daar zijn toch veel vervelende verhalen/ervaringen mee dus dat is best een puntje. Als ik hem ergens anders zou bestellen ben je meteen een stuk duurder uit.

Ik ga er maar gewoon een ochtendje over dubben en dan een knoop doorhakken :+
Ik bestel wel eens via bol plaza, oftewel een externe verkoper maar in het geval van dit soort electronica liever bij bol zelf ivm garantie anders gaat dat via via.. zelf nog geen slechte ervaring mee maar nee neem het risico liever niet.

De SG 680 zou op papier de beste keus zijn maar of je het ook nodig hebt voor wat media cq netflix/youtube...

[ Voor 34% gewijzigd door DM89 op 31-07-2023 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES
  • Nu online

YES

Moderator General Chat
Topicstarter
DM89 schreef op maandag 31 juli 2023 @ 09:27:
[...]

Ik bestel wel eens via bol plaza, oftewel een externe verkoper maar in het geval van dit soort electronica liever bij bol zelf ivm garantie anders gaat dat via via.. zelf nog geen slechte ervaring mee maar nee neem het risico liever niet.
Ja precies, ik heb hetzelfde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DM89
YES schreef op maandag 31 juli 2023 @ 09:30:
[...]

Ja precies, ik heb hetzelfde.
Wellicht lenovo zelf een optie..

https://www.lenovo.com/nl...CY1kQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES
  • Nu online

YES

Moderator General Chat
Topicstarter
Zit jij mee te kijken op mijn PC of zo, ik open echt net die pagina ook :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
YES schreef op maandag 31 juli 2023 @ 09:36:
[...]

Haha 🤣

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DM89
YES schreef op maandag 31 juli 2023 @ 09:36:
[...]

De Lenovo met Snapdragon soc ondersteund ook 4G zag ik net dus vandaar ook de meerprijs..

YouTube: Lenovo Tab M10 Plus 3rd Gen (2022) vs. Galaxy Tab A8 - Who Wins?

Na deze video te bekijken besloten de Lenovo met Snapdragon soc te bestellen..

[ Voor 26% gewijzigd door DM89 op 31-07-2023 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES
  • Nu online

YES

Moderator General Chat
Topicstarter
@DM89 ik ben uiteindelijk voor de Lenovo met de MediaTek Helio G80 gegaan, verschil in CPU vond ik het verschil in prijs niet waard. Het ding gaat vermoedelijk voor 99% gebruikt worden voor mediaconsumptie door mijn dochtertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
YES schreef op maandag 31 juli 2023 @ 13:02:
@DM89 ik ben uiteindelijk voor de Lenovo met de MediaTek Helio G80 gegaan, verschil in CPU vond ik het verschil in prijs niet waard. Het ding gaat vermoedelijk voor 99% gebruikt worden voor mediaconsumptie door mijn dochtertje.
Begrijpelijk! na wat meer zoekwerk is de snapdragon op papier toch een flinke stap beter dan de helio. Ik heb nu wel meer geld uitgegeven dan gepland maar goed hopelijk is dit het waard.. wellicht wat toekomst bestendiger en kan ze er ook wat games op spelen.

https://nanoreview.net/en...860-vs-mediatek-helio-g80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES
  • Nu online

YES

Moderator General Chat
Topicstarter
DM89 schreef op maandag 31 juli 2023 @ 13:21:
[...]

Begrijpelijk! na wat meer zoekwerk is de snapdragon op papier toch een flinke stap beter dan de helio. Ik heb nu wel meer geld uitgegeven dan gepland maar goed hopelijk is dit het waard.. wellicht wat toekomst bestendiger en kan ze er ook wat games op spelen.

https://nanoreview.net/en...860-vs-mediatek-helio-g80
Klopt, uiteindelijk wilde ik eigenlijk voor de Xiaomi Redmi Pad gaan, met een Helio G99 CPU. Die CPU doet niet/nauwelijks onder voor de Snapdragon 680. Maar voor deze tablet zijn nauwelijks fatsoenlijke hufter proof hoezen te vinden helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DM89
YES schreef op maandag 31 juli 2023 @ 13:25:
[...]

Klopt, uiteindelijk wilde ik eigenlijk voor de Xiaomi Redmi Pad gaan, met een Helio G99 CPU. Die CPU doet niet/nauwelijks onder voor de Snapdragon 680. Maar voor deze tablet zijn nauwelijks fatsoenlijke hufter proof hoezen te vinden helaas.
Zoiets?

XunyLyee Compatible with Xiaomi Redmi Pad (10.61") Case, EVA, Impact Resistant Handle, Kids Protective Case for Xiaomi L83 Redmi Pad Tablet - Blue https://amzn.eu/d/4qegnDu

[ Voor 34% gewijzigd door DM89 op 31-07-2023 13:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES
  • Nu online

YES

Moderator General Chat
Topicstarter
DM89 schreef op maandag 31 juli 2023 @ 13:31:
[...]

Zoiets?

XunyLyee Compatible with Xiaomi Redmi Pad (10.61") Case, EVA, Impact Resistant Handle, Kids Protective Case for Xiaomi L83 Redmi Pad Tablet - Blue https://amzn.eu/d/4qegnDu
Haha toen ik het poste toch nog eens gekeken en idd via Amazon net besteld, wellicht wel dezelfde als jij net post. Ik laat beide tablets bezorgen en stuur er vervolgens 1 weer retour :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES
  • Nu online

YES

Moderator General Chat
Topicstarter
Kleine update @DM89. Ik heb uiteindelijk dus beide tablets besteld en voor beiden een hoes. Die hoes voor de Redmi is er nog niet want via Amazon duurt dat altijd iets langer. Maaarrrrr de hoes voor de Lenovo past ook gewoon perfect om de Redmi, zelfs qua posities van knoppen, usb-c poort en camera :)

En de Redmi was een 'gebruikt' toestel via Belsimpel, mooie korting en volgens Belsimpel met minimale gebruikssporen. Die minimale gebruikssporen heb ik een kwartier naar gezocht en geconcludeerd dat die er niet zijn :D

De Redmi mag dus blijven. Enige nadeel vind ik nog MIUI en dat er geen custom ROMs voor zijn, maar die zijn er ook niet voor de Lenovo dus in dat opzicht is het ook lood om oud ijzer. En zo dramatisch is MIUI ook weer niet.

Tot nu toe dus erg tevreden met dat ik die Redmi Pad er alsnog achteraan besteld heb d:)b
Pagina: 1