Mac safari google probleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webstarr
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-02-2024
Geen idee als dit de juiste plek is voor dit probleem/ deze vraag. Excuus dan alvast.

Ik heb een ontzettend irritant probleem als ik producten aan het google ben.
Maak gebruik van een MacBook Pro, voorzien van Ventura 13.3.1 en als browser heb ik safari met Adblock extensie.

Het probleem is, dat als ik een product google, en in de bovenste gesponsorde balk een aantal website's naar voren komen. Welke ik dan aan wil klikken maar dit gaat dus niet. Als ik de "advertentie" aan wil klikken krijg ik een popupje van bijv Bigshopper. of product Hero. het is onmogelijk om naar de advertentie te gaan. Zie screenshot

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_vbSAgpl5CoQ-9BHodbldXOtLFQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bw29PEVnU1AySPHkS2c6P7En.jpg?f=fotoalbum_large

Nogmaals, echt geen idee als ik hier aan het juiste adres ben maar hoop dat iemand snapt wat ik bedoel en mij er mee helpen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:40
Webstarr schreef op zondag 30 juli 2023 @ 22:07:
Geen idee als dit de juiste plek is voor dit probleem/ deze vraag. Excuus dan alvast.

Ik heb een ontzettend irritant probleem als ik producten aan het google ben.
Maak gebruik van een MacBook Pro, voorzien van Ventura 13.3.1 en als browser heb ik safari met Adblock extensie.

Het probleem is, dat als ik een product google, en in de bovenste gesponsorde balk een aantal website's naar voren komen. Welke ik dan aan wil klikken maar dit gaat dus niet. Als ik de "advertentie" aan wil klikken krijg ik een popupje van bijv Bigshopper. of product Hero. het is onmogelijk om naar de advertentie te gaan. Zie screenshot

[Afbeelding]

Nogmaals, echt geen idee als ik hier aan het juiste adres ben maar hoop dat iemand snapt wat ik bedoel en mij er mee helpen kan.
toon volledige bericht
Even een domme vraag maar ik zie het niet in je screenshot; heb je al geprobeerd op de foto of op de naam van het product te klikken ipv op de naam van de sponsor/winkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webstarr
Wat continu naar voren komt is waar de tekst "Vergelijk verwante producten" in staat. Als ik op de afbeelding van het product klik, of op de titeltekst.

Wat me opvalt is dat het product Hero en bidshopper bidshopper de veroorzakers zijn. Ik word steeds naar hun site's doorgestuurd vanaf google.

[ Voor 3% gewijzigd door Webstarr op 30-07-2023 22:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Zet je AdBlock eens uit en probeer het dan nog een keer. Grote kans dat die dwars ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webstarr
sypie schreef op zondag 30 juli 2023 @ 22:28:
Zet je AdBlock eens uit en probeer het dan nog een keer. Grote kans dat die dwars ligt.
Verrek, word nu wel naar de website van de aanbieder doorgelicht, zonder naar producthero / bidshopper bigshopper te gaan.

Wel blijf ik die regels onder de advertenties zien van bidshopper of productnero. Is dat ook te verwijderen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vpZGJp7u-81GtU_OR9qGOpCi7x8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/myeiQQDqDgNEAcD916wTTuaq.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Je hebt het nu 2 keer over bidshopper (auto-correct?) maar het is bigshopper. Dat zoekt misschien wat beter naar oplossingen.

Die Shopping dingen worden ook vaak via een Google ding omgeleid. Die doen het bij mij ook nooit... Doelbewust.

Wat gebeurt er wanneer je in Safari een Privé tabblad opent en nog eens zoekt? Die doe je met CMD+Shift+n.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webstarr
sypie schreef op zondag 30 juli 2023 @ 22:39:
Je hebt het nu 2 keer over bidshopper (auto-correct?) maar het is bigshopper. Dat zoekt misschien wat beter naar oplossingen.

Die Shopping dingen worden ook vaak via een Google ding omgeleid. Die doen het bij mij ook nooit... Doelbewust.

Wat gebeurt er wanneer je in Safari een Privé tabblad opent en nog eens zoekt? Die doe je met CMD+Shift+n.
Ja klopt, type foutje dat bidshopper..

Als ik in een privé tabblad het zelfde product google, krijg ik onder de advertenties dezelfde regels van bidshopper en product Hero
Pagina: 1