Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benaiah
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 02-08-2023
Hallo mede-FPV-liefhebbers,

Onlangs heb ik de DJI Mini 3 Pro-drone gekocht en besloten om me te verdiepen in de spannende wereld van FPV-vliegen. Het opzetten van een volledig FPV-systeem met goggles, camera en zender bleek echter behoorlijk duur te zijn. Ik had een creatief idee om mijn DJI N1-controller, die bij de Mini 3 Pro wordt geleverd, te gebruiken en deze te verbinden met een FPV-camera voor een betaalbare en lange-afstand oplossing. Helaas is mijn zoektocht naar een compatibele camera tot nu toe niet succesvol geweest.

Het idee dat ik in gedachten heb, houdt in dat ik een camera verbind met de DJI N1-controller en het beeldmateriaal naar mijn iPhone stream via een USB-C naar Lightning-kabel. Ik wil mijn iPhone gebruiken als display en deze in een paar VR-goggles schuiven voor een meeslepende FPV-ervaring. Echter, ik ben er nog niet in geslaagd om een camera te vinden die compatibel is met de DJI N1-controller.

Ik wend me tot de Stack Overflow-gemeenschap voor hulp. Als een van jullie ervaring heeft met een vergelijkbare opstelling of een FPV-camera kent die werkt met de DJI N1-controller, zou ik enorm dankbaar zijn voor jullie aanbevelingen. Hier zijn enkele specifieke vereisten waar ik naar op zoek ben:

Compatibiliteit: De camera moet kunnen communiceren met de DJI N1-controller, hetzij via een directe verbinding of via een adapter/converter.

Lange afstand: Omdat ik FPV-vliegen op grotere afstanden wil verkennen, moet het bereik van de camera aanzienlijk zijn om een vloeiende en betrouwbare beeldoverdracht te bieden.

Beeldkwaliteit: Een camera van goede kwaliteit is essentieel voor een plezierige FPV-ervaring. Heldere en scherpe beelden zorgen voor een meeslepende vlucht.

Betaalbaarheid: Aangezien kosten een punt van zorg zijn, zoek ik een camera die betaalbaar is maar nog steeds aan bovenstaande eisen voldoet.

Ik sta open voor het verkennen van verschillende merken en modellen, dus alle suggesties of persoonlijke ervaringen die jullie kunnen delen, zullen enorm helpen. Als je eerder succesvol een FPV-camera hebt aangesloten op de DJI N1-controller, hoor ik graag over je opstelling en hoe goed het heeft gewerkt.

Daarnaast, als je ervaring hebt met het gebruik van een iPhone als display voor FPV-vliegen, zou ik graag enig advies ontvangen. Ik ben met name geïnteresseerd in mogelijke vertragingen en manieren om de opstelling te optimaliseren voor de beste ervaring.

Bij voorbaat dank voor jullie inzichten en aanbevelingen. Veel plezier met het FPV-vliegen!

Met vriendelijke groeten,