Mijn Samsung koelkast van bijna 7 jaar oud (dubbeldeurs / vriesdeel onderin) laat sinds een paar maanden een vreemd tikkend geluid horen. Als dat gebeurt is het altijd tijdens het draaien van de compressor. Waar ik nu sinds een aantal weken achter ben gekomen: helemaal onderin het vriesgedeelte ontstaat binnen een paar weken een forse ijslaag. Wat kan hier aan de hand zijn ?
Late reactie, maar ik was een topic aan het zoeken met een vergelijkbare situatie waarvan ik dacht dat ie op Tweakers stond...
Ik denk dat de afvoer van condenswater verstopt zit (waarschijnlijk bevroren). Misschien kun je de achterplaat van de vriezer losschroeven en dan zie je die afvoer wellicht.
Ik denk dat de afvoer van condenswater verstopt zit (waarschijnlijk bevroren). Misschien kun je de achterplaat van de vriezer losschroeven en dan zie je die afvoer wellicht.
Of versleten deurrubbers, het vocht moet ergens uit de lucht komen.
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
heb hetzelfde gehad met een dubbeldeurs bosch. Afvoer zit verstopt, je ziet ook waterstraaltjes (bevroren) lopen vanaf het gootje waar condens door wegloopt. Onder-achterkant kant eraf, en dan zoeken naar de afvoer (bak en slangetje).