Advies voor een simpele beveiligingsysteem voor het huis

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamid1
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 31-08-2023
Beste mensen,

Ik wil een simpele beveiliging system aanschaven voor beveiliging van het huis wanneer wij weg zijn.
Het system moet een binnen-camera, een buiten-camera, een paar contact-sensor, een paar beweging-sensor aankunnen.

graag met wifi draadloos
en mijn budget is rond 300....400 euro :)
Of hij de camera video op moet nemen, is afhankelijk van de prijs.
Zeker wordt het gewaardeerd, als de prijs toelaat.

enig advies?

Hamid

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ouweklimgeit
  • Registratie: Juni 2014
  • Niet online
Eufy beveiligingssysteem met homebase, keypad, 2x deursensor, 1x bewegingssensor; € 133
Eufy indoor cam; € 39.99
Eufy outdoor cam; € 128.85

Totaal: €301.84

Extra bewegingssensor kost €39.99, deur/contactsensor kost € 24.99

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamid1
@ouweklimgeit
Bedankt!
is het een goede systeem?

een van de problemen met die beveilgingsystemen is dat als men ene koopt, zit hij er voor altijd aan vast.
de systemen zijn niet verenigbaar met elkaar. Je kunt dus niet een component van ene met de system van andere combineren (voor zover ik weet).

ik heb al een redelijke systeem thuis (niet zo hoog kwaliteit, maar hij doet het prima), maar de leverancier ging failliet en daardoor kan ik mijn systeem niet uitbereiden. (dit is de reden dat ik een andere systeem wil kopen)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ouweklimgeit
  • Niet online
Eufy heeft een paar voordelen;
  • Geen abonnement
  • Alle beelden worden lokaal opgeslagen en dus niet in de cloud
  • Koppelbaar met andere systemen, zoals Homey
Ik ben thuis bezig met de overstap van een (heel duur) alarmsysteem van Jablotron naar o.a. Eufy. De Homebase en camera's van Eufy zijn gewoon goed, ik heb ze al jaren, makkelijk bereikbaar via je smartphone en nooit valse meldingen.

Waarom voor mij de overstap? Omdat juist dat dure systeem niet makkelijk koppelbaar is. Alles in huis is geautomatiseerd, maar het alarm moeten we nog steeds handmatig in- en uitschakelen. Via Eufy (en Homey) is dit allemaal veel handiger te automatiseren. Die Homey is voor jou niet nodig, maar stelt mij in staat om vrijwel alle draadloze apparaten te koppelen aan 1 basis systeem. Als een van de Eufy camera's (menselijke) beweging zien, gaat hier in de woonkomer bijvoorbeeld een Philips Hue lamp knipperen. Dus qua uitbreidbaarheid zit je voor de toekomst prima.

Eufy krijg je geen spijt van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-05 16:46

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

even outside the box........ik heb honden.....waaronder 1 hele, hele grote.

nu zeg ik niet dat je een hond moet nemen.....maar een bordje voor de deur of op de schutting met de tekst "hier waak ik" of "pas op voor de hond" laat in elk geval de passerende insluiper jouw deurtje wel even overslaan.

Dit even als extratje bij je camera's , aangezien ik niet lees of je het spul duidelijk zichtbaar wil hebben ter afschrikking of juist niet

[ Voor 20% gewijzigd door Fraggert op 31-07-2023 12:51 ]

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gron74
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14-05 00:19
Eufy camera's werken via een draadloos signaal, dit kan een nadeel zijn. Dit signaal is te verstoren. Je kunt de opslag optioneel in de cloud doen. Er is geen bewegingssensor voor buiten zoals Hue die wel heeft. De 3 serie heeft nu zonnecollectoren aan boord, de 2 heeft dit niet. De detectie afstand vind ik wat tegenvallen in de 2 serie. Dit houdt bij 4, hooguit 5 meter wel op. Losse camera's zijn behoorlijk duur 't.o.v. van een complete set. Dus koop alles in 1 set en dan liever een camera teveel dan te weinig.

Ik ben er zeer tevreden mee. Geen abonnement was voor mij een belangrijke afweging.

@ouweklimgeit kun je ook andersom werken met Homey en Eufy? Bv. Detectie op een Hue sensor waardoor je de camera kunt laten opnemen? Dan kun je met sensoren het detectiebereik vergroten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ouweklimgeit
  • Niet online
gron74 schreef op maandag 31 juli 2023 @ 11:28:
@ouweklimgeit kun je ook andersom werken met Homey en Eufy? Bv. Detectie op een Hue sensor waardoor je de camera kunt laten opnemen? Dan kun je met sensoren het detectiebereik vergroten.
Ik heb juist de gevoeligheid van de camera's wat teruggebracht, relatief veel meldingen die ik niet wilde hebben. Andersom kan deels, ik kan wel de verlichting van de Floodlight of de S330 inschakelen via een Hue PIR, de camera uit- of aan zetten, maar niet specifiek het opnemen starten. Lijkt me inderdaad wel een wenselijke optie, misschien ontbreekt dit gewoon in de Homey koppeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamid1
ouweklimgeit schreef op zondag 30 juli 2023 @ 17:25:
Eufy beveiligingssysteem met homebase, keypad, 2x deursensor, 1x bewegingssensor; € 133
Eufy indoor cam; € 39.99
Eufy outdoor cam; € 128.85

Totaal: €301.84

Extra bewegingssensor kost €39.99, deur/contactsensor kost € 24.99
bedankt! (y)
ik ga vanavond dit system bestellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamid1
ik heb net gekeken. Het lijkt er op dat bij Eufy, niet alles aan alles te verbinden zijn.
er is een spraken van HomeBase, HomeBase2 , Google Home.
sommige camera's zijn bedoeld alleen voor Google home.
Sommige anderen, voor Homebase 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KSR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KSR

ouweklimgeit schreef op maandag 31 juli 2023 @ 10:56:
Eufy heeft een paar voordelen;
  • Alle beelden worden lokaal opgeslagen en dus niet in de cloud
Ik vraag me af of het lokaal opslaan nu echt handig is.
Als even grof gezegd je huis afbrand heb je niks meer.
Als inbrekers de weg weten heb je niks meer.

En jij denkt dat lokaal opslaan het verschil maakt?
Ze weten meer van je dan je denkt, denk aan pinnen, de locatie van je mobiele telefoon, je internet gedrag( wat niet lokaal is) en dat is nog maar het begin.
En dan maak jij je druk over het opslaan van die beelden. lokaal?

Be Stronger Than Your Excuses

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ouweklimgeit
  • Niet online
KSR schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 05:42:
[...]

Ik vraag me af of het lokaal opslaan nu echt handig is.
Als even grof gezegd je huis afbrand heb je niks meer.
Als inbrekers de weg weten heb je niks meer.

En jij denkt dat lokaal opslaan het verschil maakt?
Ze weten meer van je dan je denkt, denk aan pinnen, de locatie van je mobiele telefoon, je internet gedrag( wat niet lokaal is) en dat is nog maar het begin.
En dan maak jij je druk over het opslaan van die beelden. lokaal?
Absoluut. Alles wat wij zelf rondom huis doen gaat helemaal niemand wat aan. En om iemand die topless ligt te zonnen te vergelijken met op welke locaties ik een pinpas gebruik kan ik niet helemaal matchen, maar goed, het is vast een goed bedoelde opmerking. En als het huis afbrand dan heb ik wel meer zorgen dan te achterhalen op welke camera de brand het beste zichtbaar was.

@Hamid1 Ik heb de goedkoopste camera's van Eufy aangewezen, deze koppelen via je Wifi netwerk met de Homebase. De beelden worden op de SD kaart opgeslagen, maar zijn af te spelen via de mobiele app en je krijgt ook gewoon een melding als ze beweging zien. De duurdere camera's koppelen rechtstreeks met de Homebase en slaan daar de beelden op. Maar alle Eufy camera's zijn dus geschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gron74
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14-05 00:19
Eufy kan ook streamen naar een NAS met RTSP, zelf niet geprobeerd. Ik weet dat Synology wel continu opnemen ondersteunt. Zit je wel met de accu van de Eufy die snel leeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
is het voor de leukigheid en het gevoel van veiligheid
dan zijn cameras op wifi prima

is het daadwerkelijk voor veiligheid en bewaking
Dan wil je utp naar de camera.

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oden
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15-05 10:30
Beste mensen, wie heeft ervaring met installatie en configuratie van volgende beveiliging systeem: HMI8EU-STD8EG ?

Ik heb hiet een set en ik wil gewoon snappen hoe makkelijk kan dit aan de praat krijgen en ik will ook graag tweedehands prijs van dit set weten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I2XEJYO8zRX-nBP6yYfv678OtSQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u2GXg6uSi1SL2vT9yiyCnSbw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f1xrnZowcoUdnbA8uSLw_t7rgc8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ekrdPJWNujxu0YXBFqYJdkry.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6M5R2znh4DHXXhX__UKpUkuu5bI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qzl1CNZADt4hFm3kIwAYj0P8.jpg?f=fotoalbum_large

Alvast bedankt
Pagina: 1