Iets verkocht via marktplaats met kopersbescherming

Pagina: 1
Acties:
  • 22.246 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22:29
Hoi,

Ik heb vandaag iets voor €500 verkocht via marktplaats.

Ik heb bijna 50 goede reviews op marktplaats en heb het liefst dat kopers dure spullen komen ophalen. Kan het meteen getest worden en vervolgens ter plekke betaald worden. Mocht een koper het verzonden willen hebben stuur ik altijd aan op verzekerde verzending en laat ik het altijd vooraf betalen.

Nu heb ik een koper via de Marktplaats app een betaalverzoek gestuurd maar waar voorheen tijdens het maken van het betaalverzoek gelijk oversteken uitgeschakeld kon worden moet dit tegenwoordig bij het aanmaken van de adervertie aangegeven worden en heeft de koper nu dus betaald met kopersbescherming.

Ik ben absoluut geen voorstander van deze service omdat ik als verkoper het risico van verzending draag en mocht de koper een oplichter zijn en het pakket leeg halen en gaan klagen bij marktplaats ik kan fluiten naar mijn geld.

Nu heeft de koper met 11 goede reviews bijna 26 euro betaald voor de kopersbescherming service en is het betaalverzoek niet meer te annuleren.

Ik heb niet het idee dat het een oplichter is maar wat kan ik nu het beste doen?

Ik kan uiteraard goede foto’s maken van het inpakken van het pakket en het pakket wegen zodat het gewicht klopt met wat bij postNL komt te staan maar ik ben niet zeker of dit voldoende bewijs voor marktplaats is om niet automatisch de koper te geloven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slabetje
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-04 15:30
Ik zou zeker vooraf duidelijke foto's maken, misschien zelfs een filmpje waarop duidelijk zichtbaar is dat je het pakket inpakt en thuis nog even op de weegschaal zet.

Afhankelijk van wat het is ook foto's maken van kenmerken / labels / serienummers etc.

Mocht de koper dan beweren dat hij een stel bakstenen heeft ontvangen heb jij in ieder geval sterk bewijs!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:23

MsG

Forumzwerver

Wat voor product gaat het om?

Die kopersbescherming is inderdaad een hardnekkig gezwel op Marktplaats, hoe obtrusive dat er tussen wordt gepropt, met allerlei dingen die je moet wegklikken.

Heb het overigens wel een paar keer gedaan, en dan ging het altijd goed. Het is bij kopers vaak veel meer een gevoel van zekerheid, dan dat ze echt nog gaan twijfelen of ze het product wel willen, dus als je gewoon duidelijk bent wat je verkoopt en daar niet omheen hebt gedraaid, dan is de ontvangst veelal gewoon conform verwachting.

Wat voor product gaat het om? :)

Overigens is het voor de koper ook vrij strict. Bij een kleine afwijking kan je ook niet zomaar terug:
Wanneer is Kopersbescherming WEL van toepassing?

Als de verkoper de goederen niet verstuurd.

Als het product tijdens verzending kapot gaat of kwijtraakt.

Als het product aanzienlijk afwijkt van de beschrijving in de advertentie (defect, andere maat, missend onderdeel, lager aantal).

In geval van annulering tussen koper en verkoper.

Wanneer is Kopersbescherming NIET van toepassing?

Het product normale tekenen van gebruik vertoont (zoals kleine krasjes of lichte slijtage).

Het product slechts minimaal afwijkt van de advertentie op Marktplaats (bijv. afmetingen, lichte kleurafwijkingen, etc.).

Als het product namaak is.

Bij het kopen van levende dieren.

Als het een digitaal product betreft (bijv. tickets, software, etc.).

Als de verpakking niet origineel is (tenzij nadrukkelijk is overeengekomen met de verkoper) maar het product functioneert zoals bedoeld.

Als de koper (onderdelen van) het product heeft gebruikt, geïnstalleerd, ge(de)monteerd, gerepareerd of verwijderd.

Als de koper een melding maakt nadat hij het product heeft aanvaard en de betaling heeft vrijgegeven.

Indien het product, onder normale omstandigheden, niet binnen 7 dagen kan worden bezorgd (zoals dropshipment).
toon volledige bericht
https://onlinepaymentplat...lregels-kopersbescherming

[ Voor 56% gewijzigd door MsG op 30-07-2023 14:53 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
MsG schreef op zondag 30 juli 2023 @ 14:45:
Wat voor product gaat het om?

Die kopersbescherming is inderdaad een hardnekkig gezwel op Marktplaats, hoe obtrusive dat er tussen wordt gepropt, met allerlei dingen die je moet wegklikken.

Heb het overigens wel een paar keer gedaan, en dan ging het altijd goed. Het is bij kopers vaak veel meer een gevoel van zekerheid, dan dat ze echt nog gaan twijfelen of ze het product wel willen, dus als je gewoon duidelijk bent wat je verkoopt en daar niet omheen hebt gedraaid, dan is de ontvangst veelal gewoon conform verwachting.

Wat voor product gaat het om? :)

Overigens is het voor de koper ook vrij strict. Bij een kleine afwijking kan je ook niet zomaar terug:

[...]

https://onlinepaymentplat...lregels-kopersbescherming
toon volledige bericht
Het gaat om een Sim race stuur.

De koper heeft zelf een advertentie van een Sim race suur te koop staan met de tekst dat hij dat stuur verkoopt omdat hij opzoek is naar een rond stuur welke ik nu dus aan hem verkocht heb dus het lijkt allemaal wel te kloppen.

Ik baal wel dat marktplaats dat ze dat kopersbescherming zo wegstoppen dat ik dat nu dus aangeboden heb zonder dit te beseffen.. de koper heeft ook niet specifiek aangegeven dit te willen gaan gebruiken.

Het is uiteraard een eerlijk product in Nieuwstraat dus daar maak ik mij verder geen zorgen om, het verzekerd versturen komt ook altijd wel goed, lees alleen wat horror verhalen van kopers die net doen of dat het artikel niet in de doos zat en zo hun geld terug krijgen..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Anoniem: 454358

Gewoon annuleren, ik haat dit soort beschermingingen. Ze laten de verkoper altijd in de kou staan.
Koper zegt niet goed, niet zoals omschreven oid. En jij krijgt vervolgens aan ander, geen of kapot stuur terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
Anoniem: 454358 schreef op zondag 30 juli 2023 @ 16:45:
Gewoon annuleren, ik haat dit soort beschermingingen. Ze laten de verkoper altijd in de kou staan.
Koper zegt niet goed, niet zoals omschreven oid. En jij krijgt vervolgens aan ander, geen of kapot stuur terug.
Ik zou graag annuleren maar het probleem is dat de koper ruim 26 euro aan deze service betaald heeft, en ik vraag mij af of hij deze terug gaat krijgen van marktplaats.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19:18
Als je het vertrouwd en risico durft te nemen dan gewoon foto’s maken en opsturen. Twijfel je, dan annuleren en 26 euro extra aan de koper overmaken. Dan heb je 26 euro leergeld betaald en weet je het voor de volgende keer.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 22:45
slabetje schreef op zondag 30 juli 2023 @ 14:40:
Ik zou zeker vooraf duidelijke foto's maken, misschien zelfs een filmpje waarop duidelijk zichtbaar is dat je het pakket inpakt en thuis nog even op de weegschaal zet.

Afhankelijk van wat het is ook foto's maken van kenmerken / labels / serienummers etc.

Mocht de koper dan beweren dat hij een stel bakstenen heeft ontvangen heb jij in ieder geval sterk bewijs!
Ik heb dit advies nooit echt gesnapt. Wat is hier sterk bewijs aan?

Ik pak het pakket in, maak foto’s en/of filmpje, ik weet het spul. Plak het dicht.

Maak het open, verwijder het spul en duw er bakstenen in. Stuur het op naar de verkoper. Lijkt mij totaal 0,0 bewijs bij een zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePaul
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:59
Dat lees je inderdaad vaker dat mensen het filmen, of juist filmen dat ze het pakje uit de pakketkluis halen of het juist openmaken. Ik vraag me ook af wat daar nou de toegevoegde waarde is? ja, dan staat het zwart op wit.

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:05
Met gelijk oversteken valt nog makkelijk te frauderen, de verkoper kan ook een baksteen opsturen, koper krijgt zijn geld nadat de post het bezorgt heeft.

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
Incognitum schreef op zondag 30 juli 2023 @ 17:30:
[...]

Ik heb dit advies nooit echt gesnapt. Wat is hier sterk bewijs aan?

Ik pak het pakket in, maak foto’s en/of filmpje, ik weet het spul. Plak het dicht.

Maak het open, verwijder het spul en duw er bakstenen in. Stuur het op naar de verkoper. Lijkt mij totaal 0,0 bewijs bij een zaak.
Op voorwaarde dat die bakstenen dan wel net zoveel wegen.

Maar je beschrijft hier wel precies waarom ik twijfel heb over deze service, want de koper kan dit dus ook doen en ik zie niet op wat voor manier marktplaats dan een goede conclusie kan trekken of het nou de koper of verkoper is die fout zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
mr_evil08 schreef op zondag 30 juli 2023 @ 17:35:
Met gelijk oversteken valt nog makkelijk te frauderen, de verkoper kan ook een baksteen opsturen, koper krijgt zijn geld nadat de post het bezorgt heeft.
Dat is dus niet meer, koper moet nu aangeven of de inhoud volgens omschrijving is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

schumi1986 schreef op zondag 30 juli 2023 @ 17:19:
[...]

Ik zou graag annuleren maar het probleem is dat de koper ruim 26 euro aan deze service betaald heeft, en ik vraag mij af of hij deze terug gaat krijgen van marktplaats.
Vast wel, er iets niks geleverd of verzonden, alles wordt dan gewoon geannuleerd. En mocht dat niet zo zijn, pech voor hem. Beter hij zn geld kwijt dan jij toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
slabetje schreef op zondag 30 juli 2023 @ 14:40:
…heb jij in ieder geval sterk bewijs!
Nee, dan heb je een leuk filmpje wat niks zegt.

Het inpakken van een doos filmen heeft nul waarde. Wie zegt dat je het tussen inpakken en afgeven bij de pakketdienst niet weer open maakt en vervolgens zelf bakstenen opstuurt?

Kun je voor die €26 zelf niet heen en weer rijden naar de koper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
sypie schreef op zondag 30 juli 2023 @ 17:47:
[...]

Het inpakken van een doos filmen heeft nul waarde. Wie zegt dat je het tussen inpakken en afgeven bij de pakketdienst niet weer open maakt en vervolgens zelf bakstenen opstuurt?

Het is 100km rijden maar met mijn electrische auto is dat voor 26 euro makkelijk te doen, had er zelf ook al aan gedacht maar het probleem is dat het geld op een tussenrekening staat en pas vrijgegeven wordt als ik het na een week niet verstuur.

De koper kan pas aangegeven dat het pakket in goede orde is ontvangen wanneer ik verzendlabel koop en die aangeeft dat het bezorgd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:49

Dido

heforshe

schumi1986 schreef op zondag 30 juli 2023 @ 18:13:
De koper kan pas aangegeven dat het pakket in goede orde is ontvangen wanneer ik verzendlabel koop en die aangeeft dat het bezorgd is.
Dus als ik iets verkoop, en mijn buurman blijkt het gekocht te hebben, dan is het onmogelijk om de koop naar ieders goedbevinden af te ronden zonder dat ik het pakket via een bedrijf naar hem verstuur? Het is helemaal onmogelijk om de koop af te ronden als ik zo stom ben om het product letterlijk over de schutting af te geven????

* Dido wordt te oud voor deze wereld :(

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:10

Rmg

Dido schreef op zondag 30 juli 2023 @ 18:32:
[...]

Dus als ik iets verkoop, en mijn buurman blijkt het gekocht te hebben, dan is het onmogelijk om de koop naar ieders goedbevinden af te ronden zonder dat ik het pakket via een bedrijf naar hem verstuur? Het is helemaal onmogelijk om de koop af te ronden als ik zo stom ben om het product letterlijk over de schutting af te geven????

Nee, over de schutting smijten, afhalen, brengen, overschrijven en zelf versturen kan allemaal nog.

Het probleem is alleen het "gelijk oversteken" deel. dat is nu in gang gezet doordat @schumi1986 een betaalverzoek via Marktplaats heeft gedaan.

Dan neemt marktplaats alles over van het verzendlabel tot het betaalverzoek, en dan kan er pas worden afgerond als de ontvanger zegt 'jow ik heb het'

[ Voor 10% gewijzigd door Rmg op 30-07-2023 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slabetje
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-04 15:30
[...]

Dat zou inderdaad kunnen, maar bij ons uit de praktijk blijkt het anders:

Bij ons op het bedrijf is het 3x eerder voorgekomen dat een klant beweerde iets anders te hebben ontvangen dan besteld. Hierop foto's van de inhoud opgevraagd aan de klant. Wij hebben een camera boven iedere inpaktafel hangen die letterlijk de inhoud van het pakket vastlegt wat er wordt ingepakt in de doos.

Klant hiervan de foto's toegezonden met een formulier waarop de klant dient in te vullen een ander artikel te hebben ontvangen dan besteld.

Je raad het al, nooit meer wat van vernomen.

Mocht er echt iets verkeerd zijn gegaan aan onze kant dan wordt dit uiteraard netjes opgelost.

Kortom bij ons op de zaak een prima hulpmiddel om deze oplichting te voorkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Dan heb je geluk dat de koper / oplichter eieren voor zn geld koos. Als hij was doorgegaan had je waarschijnlijk gewoon verloren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

[...]

Nee, het heeft 0.5 waarde.

Tweakers moeten alles natuurlijk altijd binair maken. Ofwel het is waterdicht, ofwel het is het niet. Zo werkt het rechtssysteem alleen niet. Dit heeft zeker iets aan waarde, ook al is het niet 100% sluitend.

Dat nog los van het feit dat je filmpje waarschijnlijk nooit door een rechter beoordeeld gaat worden maar door marktplaats. En dan is het maar gokken hoeveel waarde ze eraan hechten.

[ Voor 13% gewijzigd door bwerg op 31-07-2023 09:30 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagion
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:17
Pakketje verzenden via label, reep chocola ofzo erin doen en dan zelf dat stuur gaan brengen? Kan de koper mooi terwijl jij kijkt op de knop "alles is in orde" duwen. Jij blij, hij/zij blij en je hebt een chocolaatje voor bij de koffie terwijl het stuur getest wordt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• schumi1986
Ik heb het pakketje toch maar verstuurd, mocht het uiteindelijk nadelig voor mij uitpakken dan is het een harde les.

Uiteindelijk blijft het aanbieden van kopersbescherming mijn fout (door het op een slimme manier door de strot duwen van marktplaats) en zou mijn beslissing om het niet te versturen ook nadelig zijn voor de koper. De koper komt op geen enkele wijze over als oplichter.

Hij heeft uiteindelijk toch gewoon betaald op een manier die hem aangeboden is. Als ik het nu niet zou opsturen en hem de service kosten zou terug betalen mag hij nog een week op zijn geld wachten.

Ik heb zijn adres, ik heb zijn naam en Facebook profiel gevonden en dat komt allemaal overeen. Ook de studieboeken die hij verkoopt komen overeen met de opleiding die hij volgens Facebook volgt.

Ik heb foto’s van het verpakken gemaakt en het pakket gewogen. Mocht ik hier nu keihard worden opgelicht ga ik sowieso even langs zijn adres om verhaal te halen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 22:39

MLLL

Palm Treo 650

Waarom zo wantrouwend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Welkom op Tweakers...
Dido schreef op zondag 30 juli 2023 @ 18:32:
[...]

Alleen als je de kopersbescherming van Marktplaats wil toepassen. Doorgaans kies je niet voor kopersbescherming als je gewoon iets van je buurman of uit je eigen dorp wil kopen, want dan ga je gewoon langs om te kijken en te testen. Het is juist voor de dure dingen die je helaas niet makkelijk kan halen omdat je niet in de buurt woont.

Ik zet mijn muntje in op de uitkomst dat het allemaal prima ging en het uiteindelijk reuze meeviel, ipv de hier altijd neergezette doomscenarios

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

MsG schreef op maandag 31 juli 2023 @ 14:13:
Ik zet mijn muntje in op de uitkomst dat het allemaal prima ging en het uiteindelijk reuze meeviel, ipv de hier altijd neergezette doomscenarios
Want bij pakketdiensten gaat werkelijk nooit iets mis...

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

bwerg schreef op maandag 31 juli 2023 @ 14:57:
[...]

Heus wel, maar procentueel amper. Dus er vanuit gaan dat elke kopersbescherming in horror veranderd lijkt me schromelijk overdreven. De koper wilde vermoedelijk vooral een gevoel van zekerheid kopen. Maar goed we gaan snel genoeg horen wat de uitkomst was :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
schumi1986 schreef op maandag 31 juli 2023 @ 11:36:
Ik heb het pakketje toch maar verstuurd, mocht het uiteindelijk nadelig voor mij uitpakken dan is het een harde les.

Uiteindelijk blijft het aanbieden van kopersbescherming mijn fout (door het op een slimme manier door de strot duwen van marktplaats) en zou mijn beslissing om het niet te versturen ook nadelig zijn voor de koper. De koper komt op geen enkele wijze over als oplichter.

Hij heeft uiteindelijk toch gewoon betaald op een manier die hem aangeboden is. Als ik het nu niet zou opsturen en hem de service kosten zou terug betalen mag hij nog een week op zijn geld wachten.

Ik heb zijn adres, ik heb zijn naam en Facebook profiel gevonden en dat komt allemaal overeen. Ook de studieboeken die hij verkoopt komen overeen met de opleiding die hij volgens Facebook volgt.

Ik heb foto’s van het verpakken gemaakt en het pakket gewogen. Mocht ik hier nu keihard worden opgelicht ga ik sowieso even langs zijn adres om verhaal te halen.
Ik snap je hele wantrouwige houding, ik denk er hetzelfde over. Iets versturen met kopersbescherming doe ik niet, ik ben een betrouwbare verkoper met 100+ reviews maar toch willen mensen het soms (en dan laat ik een deal echt lopen).

Aan de andere kant, de koper kan hetzelfde hebben; moet ik even € 500 dokken en dan maar hopen dat ik geen baksteen ontvang!

Daarbij al teveel gelezen (wel Facebook-achtig niveau) waarbij de ontvangers in een soort onderhandeling gaan om te bevestigen dat het ontvangen is waarvoor ze dan weer een vergoeding willen ontvangen (of eigenlijk de korting die ze eerst niet kregen). En daar sta je dan als verkoper, vaak met je klootjes tegen het blok want ga je voor bedrag X de hele kermis opzetten om je geld of je gelijk te halen.

Zelfde had je vroeger met iets onder rembours opsturen; als ze zich dan bedachten in de paar dagen dat het pakket onderweg was dan kreeg je het item gewoon weer retour en was jij een berg verzendkosten kwijt (al liet ik de verzendkosten wel altijd vooruitbetalen).

Nee, het is kopen zoals het er staat en dan ben je vrij om het op te halen als je het niet voldoende vertrouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL

MLLL

Palm Treo 650

fredkroket schreef op maandag 31 juli 2023 @ 16:53:
[...]

Ik snap je hele wantrouwige houding, ik denk er hetzelfde over. Iets versturen met kopersbescherming doe ik niet, ik ben een betrouwbare verkoper met 100+ reviews maar toch willen mensen het soms (en dan laat ik een deal echt lopen).

Aan de andere kant, de koper kan hetzelfde hebben; moet ik even € 500 dokken en dan maar hopen dat ik geen baksteen ontvang!

Daarbij al teveel gelezen (wel Facebook-achtig niveau) waarbij de ontvangers in een soort onderhandeling gaan om te bevestigen dat het ontvangen is waarvoor ze dan weer een vergoeding willen ontvangen (of eigenlijk de korting die ze eerst niet kregen). En daar sta je dan als verkoper, vaak met je klootjes tegen het blok want ga je voor bedrag X de hele kermis opzetten om je geld of je gelijk te halen.

Zelfde had je vroeger met iets onder rembours opsturen; als ze zich dan bedachten in de paar dagen dat het pakket onderweg was dan kreeg je het item gewoon weer retour en was jij een berg verzendkosten kwijt (al liet ik de verzendkosten wel altijd vooruitbetalen).

Nee, het is kopen zoals het er staat en dan ben je vrij om het op te halen als je het niet voldoende vertrouwd.
toon volledige bericht
Dit doet in dit geval niet ter zake?

TS heeft per ongeluk geklikt op kopersbescherming en de koper geeft aan dat het ook zonder gekund had.

Dus waar het wantrouwen vandaan komt is mij een raadsel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
MLLL schreef op maandag 31 juli 2023 @ 17:04:
[...]

TS heeft per ongeluk geklikt op kopersbescherming en de koper geeft aan dat het ook zonder gekund had.

De koper heeft niet aangegeven dat het ook zonder gekund had.. ik heb perongeluk kopersbescherming aangeboden en de koper heeft gekozen om op die manier te betalen.

Ik ben wantrouwend omdat ik ALTIJD eerst geld op mijn rekening ontvang voordat ik iets opstuur. Dat op marktplaats veel opgelicht wordt hoef ik hier niet uit te leggen toch? Daarbij staan er veel negatieve berichten over de kopersbescherming op internet omdat deze vooral in het voordeel van de koper werkt en totaal niet voor de verkoper.

Ik mag dan wantrouwend zijn maar ben dan ook nog nooit opgelicht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL

MLLL

Palm Treo 650

schumi1986 schreef op maandag 31 juli 2023 @ 17:16:
[...]

De koper heeft niet aangegeven dat het ook zonder gekund had.. ik heb perongeluk kopersbescherming aangeboden en de koper heeft gekozen om op die manier te betalen.

Ik ben wantrouwend omdat ik ALTIJD eerst geld op mijn rekening ontvang voordat ik iets opstuur. Dat op marktplaats veel opgelicht wordt hoef ik hier niet uit te leggen toch? Daarbij staan er veel negatieve berichten over de kopersbescherming op internet omdat deze vooral in het voordeel van de koper werkt en totaal niet voor de verkoper.

Ik mag dan wantrouwend zijn maar ben dan ook nog nooit opgelicht ;)
Ik ben te goedgelovig maar ook nooit opgelicht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
MLLL schreef op maandag 31 juli 2023 @ 17:04:
[...]

Ik lees de posts dan anders denk ik, dus de reactie is redelijk ontopic :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:20
bwerg schreef op maandag 31 juli 2023 @ 14:57:
Met ruim meer dan 1.000 Marktplaats transacties op mijn naam, moet ik de eerste keer nog meemaken. Worst case is dat het ergens in een magazijn bleef liggen en 3-4 dagen later alsnog bezorgd werd, maar die situaties kan ik op één hand tellen. Ik word snel heel skeptisch als mensen de schuld in de schoenen van bezorgdiensten proberen te schuiven.

Anderzijds; met 17 miljoen mensen in Nederland en velen daarvan die nog een veelvoud bestellen van wat ik doe, hoef je niet lang te zoeken om uitzonderlijke voorbeelden te vinden. Meestal is dat te wijten aan een bezorger die er geen zin in heeft en de kliko een logische plek vind om een pakketje af te leveren. Dat heeft niet zoveel te maken met een dienst die niet functioneert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kozzmozz2000
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 21-01 17:22
Kopersbescherming via marktplaats geeft valse bescherming aan verkopers.
Stel ik verkoop een iPhone en ik verzend het naar een dhl pakket punt. Iemand haalt het pakje op en maakt het open en stopt een andere telefoon erin maken het weer dicht .
Thuis filmen ze het pakje bij het open maken en zien een oude Samsung. En melden het en sturen het pakje weer terug. Zorgen dat het pakje ook even zwaar weegt natuurlijk. Marktplaats zal je het geld terug geven.
De verkoper krijgt een oude Samsung terug
De verkoper weet niet wie de koper was en waar het woont. Dus kan ook moeilijk of geen verhaal halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Gezien alles in de originele discussie wel is gezegd en dit geen algemeen Kopersbescherming-ervaringentopic is, doe ik dit topic op slot.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.