Nefit Ecomline Excellent Alleen voor warm water

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UenJL
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 28-04 20:44
Hallo,

Ik ben, net als menigeen, bezin in stappen van het gas af te gaan. De warmtevoorziening is inmiddels vervangen door L/L warmtepompen. Nu wil ik eigenlijk alle radiatoren verwijderen maar wil ook de warmwatervoorziening (keuken en douche) graag nog in stand houden.
In de garage hangt een Nefit Ecomline HR Excellent . Is het mogelijk het CV gedeelte bij de CV volledig af te koppelen met behoud van warm water voorziening?

Ik hoor graag,
dank, Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edsandje
  • Registratie: December 2018
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

Nee je zal iets van een cv circuit moeten hebben.

Please state the nature of the technical emergency

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hesselbeertje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:53
Kan heel klein, aanvoer en retour verbinden en een expantievat + overstort (en vulkraan uiteraard) opnemen.

Maar een Excellent is niet de meest voordelige warmwatervoorziening, hij heeft een 25L boiler die altijd heet staat. Geeft wel comfort.

28 x AUO SunBravo + Fronius Symo 10.0 + Mitsubishi Zubadan 8kw om de stroom weer op te maken...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

waarom mieter je die CV niet gewoon weg en koop je een warmtepompboiler? die heb je zo "terugverdiend" ten opzichte van het aanhouden van de ketel.

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kev!n
  • Laatst online: 13-05 18:43
Ik zit met hetzelfde probleem. De verwarming afgekoppeld en geen gesloten circuit meer maar inderdaad mi geen warm water voor de douche. Iemand een oplossing gevonden? En hoe groot moet het circuit zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeetIkHetNou
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-05 16:52
De meeste toestellen gebruiken intern het CV water, waarmee het tapwater dan weer opgewarmd wordt via de platenwisselaar. Geen druk in CV, dan start toestel ook op tap niet.

Je moet minstens aanvoer & retour aan elkaar knopen met een expansievat. Dan nog vulpuntje en overstort erbij. Qua volume maakt het niet veel uit volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kev!n
  • Laatst online: 13-05 18:43
Moet het een doorlopend circuit zijn of kan ik die gewoon onderbreken en 2 knel eindstoppen plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edsandje
  • Registratie: December 2018
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

Het moet een doorlopend circuit zijn anders krijg je de storing geen doorstroming.
En bij voorkeur een radiator er in houden om voldoende doorstroming te hebben.

Please state the nature of the technical emergency

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hesselbeertje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:53
Kev!n schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 17:37:
Ik zit met hetzelfde probleem. De verwarming afgekoppeld en geen gesloten circuit meer maar inderdaad mi geen warm water voor de douche. Iemand een oplossing gevonden? En hoe groot moet het circuit zijn?
Wat voor ketel? Als het toevallig een Intergas is kan het met een simpele software instelling...

28 x AUO SunBravo + Fronius Symo 10.0 + Mitsubishi Zubadan 8kw om de stroom weer op te maken...

Pagina: 1