Externe schijf van een interne schijf maken.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel6be
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 19-09-2023
Ik heb enkele interne schijven van mijn oude iMacs die ik nu op mijn nieuwe iMac extern wil aansluiten om daar foto's, documenten, settings, muziek, e.d naar mijn interne schrijf te kopiëren.
Op aanraden van Mediamarkt heb ik een docking Station aangekocht dat zowel voor Mac en pc geschikt was, maar dat werkte niet. Mijn externe schijven zijn op geen enkele manier zichtbaar te krijgen op mijn bureaublad om daar data vanaf te halen.
Is het niet zo simpel als ik denk?
Alvast bedankt!
Daniel6be

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Wat voor oude schijven heb je (harde schijf, ssd) en welke aansluitingen hebben deze (IDE, SATA etc)? Wat voor docking station heb je precies gekocht? Wat heb je allemaal geprobeerd om de boel aan te sluiten? Als het een harde schijf is, hoor je 'm opspinnen? Op wat voor iMac wil je het aansluiten? Welke versie van macOS draait deze?

[ Voor 12% gewijzigd door Daedalus op 30-07-2023 14:05 ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:06

nelizmastr

Goed wies kapot

Als de schijven versleuteld waren met filevault zul je ze eerst moeten ontgrendelen in de originele Mac.

[ Voor 11% gewijzigd door nelizmastr op 30-07-2023 21:32 ]

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel6be
Dat is nou net het probleem.
Ze zitten niet meer in de originele Mac!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel6be
Het docking station dat ik heb aangekocht (en teruggestuurd) is 'ACT 2.5"en 3.5" SATA HDD Docking Station USB 3.2 Gen1 AC1500'.
De oude Mac schijven zitten in bijlage. Deze spinden allemaal bij externe aansluiting maar verschenen niet op het scherm van mijn iMac 27' 2020 met OS Ventura 13.4.1
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cwE0B7eHGaqzXF7Uzy85JIoAy90=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3Ti4DIESKpaYQwdKDDjqgWfS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2-33kSBHEfgxp1otOd2FadzOVuc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sgHxwlxmTT7JN6PVxZPNfH7X.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/95Foh14e-72ogOV7-VDdB_rqHPM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MXUvbPlhmEg6i7anoltYobjh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oyq55LRDiywVx1XM-p8GxLKewA4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M20Y6pmgrrmQS1z0nJSksj2m.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2ebIfMm4K081VLOMSgyVIYjYkGk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nqJIE6kUp6rE1ePcIQlsPdKj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 03-05 14:30
Daniel6be schreef op zondag 30 juli 2023 @ 13:37:
Ik heb enkele interne schijven van mijn oude iMacs die ik nu op mijn nieuwe iMac extern wil aansluiten om daar foto's, documenten, settings, muziek, e.d naar mijn interne schrijf te kopiëren.
Op aanraden van Mediamarkt heb ik een docking Station aangekocht dat zowel voor Mac en pc geschikt was, maar dat werkte niet. Mijn externe schijven zijn op geen enkele manier zichtbaar te krijgen op mijn bureaublad om daar data vanaf te halen.
Is het niet zo simpel als ik denk?
Alvast bedankt!
Daniel6be
Zie je ze je alleen niet op je bureablad of ziet je computer überhaupt niet dat je iets ingeplugd hebt?
Wat laat "Schijfhulpprogramma" zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel6be
Schijfhulpprogramma laat niets zien. Blijkbaar had op de vorige iMacs mijn Fire Vault uitgeschakeld moeten worden voordat de schijven verwijderd werden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:04

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

misschien zijn er mogelijkheden via terminal als je via naar recovery gaat bij booten. En als je de mogelijke wachtwoorden nog weet per disk. Zoek het even op in engelse termen dan kom je wel verder.

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | XF 70-300 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:13
Daniel6be schreef op maandag 31 juli 2023 @ 13:40:
Schijfhulpprogramma laat niets zien. Blijkbaar had op de vorige iMacs mijn Fire Vault uitgeschakeld moeten worden voordat de schijven verwijderd werden.
Ook al hebben de schijven FileVault, ze moeten wel zichtbaar zijn in Schijfhulpprogramma. Ze zijn namelijk wel altijd te wissen. Als je ze daar niet ziet, is er wat anders aan de hand.

Pin me er niet helemaal op vast maar zolang de iMacs ouder zijn dan de modellen met de T2 chip, kun je ze zolang je de wachtwoorden nog hebt altijd uitlezen. Belangrijk is ook dat je het 25(?) wachtwoord hebt die de Mac zelf heeft aangemaakt bij het creëren van de Filevault. Die wordt op het scherm getoond met de mededeling dat je die goed moet bewaren.
Pagina: 1