auto importeren uit Duitsland

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aphyrnae
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:13
Dag allemaal,

Binnenkort lever ik mijn lease in i.v.m. overstap en ga dan een privé auto rijden.
Budget rond de 10k voor een station en op basis van mijn wensenlijstje kom ik uit op de toyota avensis / mazda 6 station van 2010 - 2013. Alleen in Nederland zie ik dat er weinig keus is of het aanbod heeft in de meeste gevallen een kilometerstand van circa 2 ton. In Duitsland zie ik dat er toch iets meer keus is, betere opties en (iets) goedkoper.

Vandaar het idee om een auto uit Duitsland te importeren. Heeft iemand hier ervaring mee? WIllen jullie deze delen? Het lijkt mij niet zo moeilijk op basis van wat ik allemaal lees; deal sluiten met garage, export kenteken regelen, afspraak met rdw maken voor keuring, eendagkenteken bij rdw aanvragen. Auto invoeren op de zelfde dag als afspraak bij rdw, op de grens tijdelijke kenteken monteren en naar rdw station rijden, voertuig stallen op privé terrein totdat bmp is betaald, kentekens aanvragen en verzekeren....(naast een aantal andere voorwaarden zoals keuringen uit Duitsland meenemen, verzekering afsluiten voor dag bij rdw keuring, wegenbelasting op de hoogte stellen..etc).

Ik ben vooral benieuwd of het waard is voor mijn prijsklasse..als ik kijk naar het aanbod dan zeg ik volmondig ja...maar benieuwd hoe jullie hierover denken.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02:15
Hoi,

Aangezien ik ook erg veel heb rondgeneusd zou ik je best mijn ervaringen tot zover willen delen.

Omdat ik een specifieke auto op het oog had (Volvo C30 T5 summum met BLIS) en degene welke dit hadden in NL veeel te duur waren voor mij (lees 14k plus) heb ik gekeken in europa via Autoscout24. Aanklikken dat je in heel europa wil zoeken en gaan. Na 3 maanden er een gevonden voor 8k van een particulier.
Contact gelegd, ook telefonisch, klonk allemaal erg goed. Vervolgens deze jongeman de papier laten zoeken en deze in laten scannen om te checken of alles ok was.

Hij had voor mij de volgende papieren:
- de EWG-uberinstimmungsbescheinigung, ofwel de COC. in NL: heet dit het CVO. Dit geeft aan dat het een europese auto is en geen amerikaan bv. De europese auto's zijn makkelijk te importeren.
- Zulassungsbescheinigung teil 1 en teil 2
- TUV papieren van de Hauptuntersuchung (HU) en de Abgasuntersuchung (AU) welke nog 1 maand geldig waren. De RDW neemt deze keuring over, anders doen zij deze voor je (met het risico dat deze werd afgekeurd, ik heb er vriendelijk voor bedankt :))

Heel lang liggen prakkizeren hoe de wagen bij mijn oprit te krijgen. Hier zit enorm veel gedoe aan met kentekens welke geldig zijn tot de NL grens enzo. Uiteindelijk gewoon voor 50 euro een autoambulance gehuurd, achter de wagen gehangen (BE noodzakelijk) en naar Bielefeld gereden. Koper wilde graag contant betaald worden (anders duurt het 3 dagen voordat het op zijn rekening stond). Aangegeven dat ik dat spannend vond, met zoveel geld op pad te gaan maar hij verzekerde me dat dit geen issue was. Uiteindelijk maar mijn pinlimieten verhoogd en in 8 keer 7k gepind (tijdens onze gesprekken wilde hij 100 euro van de prijs afdoen) bij onze lokale pinautomaat.... geld verstopt in een verpakking van een veiligheidsvestje en afgesproken met mijn vrouw dat ze me ieder half uur moest bellen als ik daar was. Mocht de situatie niet ok zijn dan reed ik gewoon door.

Daar aangekomen (lekker 80 meedobberen tussen de vrachtwagens met de autoambulance) was het een erg aardige jongeman welke de auto al 3 mnd niet meer had gebruikt en de auto aan stond te slingeren met startkabels.... Enfin alles in orde verder op wat kleine dingen na (weer 300 euro korting), proefritje verliep erg goed (wat een wagen....) en vervolgens beide een ADAC koopovereenkomst getekend, wagen op de ambulance en weer terugdobberen tussen de vrachtwagens naar NL.

Nu was de wagen in NL, en ik was zo bold geweest om online een afspraak te maken bij de RDW in Veldhoven de dag erna! Meteen een eendagskenteken aangevraagd voor die dag.
Ik was bang dat er een lange (online) wachttijd was maar dat was nu zeker niet zo. Owja, je kunt niet meer smorgens vroeg naar het RDWstation toerijden zonder afspraak, ALLES is nu met afspraak.
Gebeld met de verzekeringsmaatschappij om een dagje verzekerd te zijn met het VIN nummer. Twee blaadjes gemaakt met het eendagskenteken erop gescgreven en geplastificeerd op de voor en achterbumper geplakt.

Bij het RDW wordt aan de balie gevraagd naar de papieren (CVO, HU en AU en teil 1 en 2). je krijgt een puck mee welke oplicht als je de wagen naar binnen mag rijden. Ze keken in mijn geval helemaal niet naar de staat van de wagen, alleen of de wagen geen schade had gehad en de VIN nummers kloppen. Wel vonden ze het een mooi wagentje. 5 minuutjes later werd ik geroepen en alles was in orde. Voortal eht CVO was erg belangrijk voor ze gaven ze aan. Teruggereden naar huis. Vandaag via de belastingdienst (online) mijn BPM aangegeven en een kwartiertje later kreeg ik via al wat ik nog aan BPM moest betalen (in mijn geval 400 euro voor een wagen van 2007). Deze straks even betalen en ik verwacht binnen 5 dagen mijn kentekenpasje waarmee ik de platen kan laten maken. En vervolgens genieten met de wagen.

In die 5 dagen kan ik de wagen een goed poetsen en wat foutjes bij de wagen corrigeren. De vorige eigenaar had eea laten verslonzen en dat wil ik nu spik en span hebben :)

Al met al een makkie, en veel eenvoudiger als veel importbedrijven je willen laten geloven. Nou gaat het bij mijn wagen om een liefhebberswagen, maar een BMW van 80K importeren zal niet veel anders zijn alleen met veel hogere (financieel risico's). Dat gezegd hebben, zou ik voor mijn bedrijf een directiewagen moeten hebben van 110k zou ik hem uit duitsland halen (als ie zijn eerste 6000 km's erop heeft zitten, dan is de kop van de BPM er al af) door een importbedrijf. Zij zijn echt handig hiermee en kunnen voor je afdingen als je wil. Hiermee kun je je veel geld besparen! Ook kan dit bedrijf een gunstige taxatie maken wat je weer BPM scheelt. Ook hebben zij goede apparatuur (oprijwagens) en verzekeringen. Bij het RDW zitten praten met een man die dit deed samen met zijn compagnon. Zeer aardige oudere man welke lachend de voordelen oplepelde van een duitse auto. Voerde per jaar 300 auto's in, voornamelijk wagen die ze zelf uitzochten en doorverkochten aan particulieren, maar ook in opdracht van particulieren begreep ik. Op dit moment waren ze bezig busjes te importeren omdat daarvoor de regels in het nieuwe jaar veranderden (lees het werd duurder). De busjes laten ze wrsch een paar maandjes in stalling en in het nieuwe jaar kunnen ze weer meer vragen hiervoor. Geloof me dat hier veel geld gemaakt wordt!

Dit is overigens mijn ervaring, doe zelf goed je onderzoek en ga het avontuur aan!

TLDR: gewoon doen. Spannend of hele dure wagen: bedrijfje erbij pakken met ervaring.

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:03
Ik heb in het verleden een motorfiets geimporteerd uit Duitsland.
Ik kan je dit vertellen: zelf de auto rijden, levert een heleboel extra werk op.
Veel makkelijker is: auto achterop een aanhanger (autoambulance) meenemen.
Dat scheelt je tijdelijk kenteken (alleen geldig in NL, slechts 1 dag geldig), export kenteken in Duitsland, verzekering tijdens import/export.
En als er om wat voor reden dan ook in het RDW geen goedkeuring wordt gegeven, dan moet je weer een nieuw kenteken regelen voor een nieuwe keuring.

TLDR; regel een aanhanger / autoambulance

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:22
Mwah de 2 keer dat ik een auto heb geïmporteerd kon de verkopende garage/dealer een exportkenteken regelen voor zo'n €250-€300. Daarmee mag je van de grens naar huis rijden. Let wel op dat je een exportkenteken (met rode streep) pakt en geen kurzzeitkennzeichen (met gele streep). Die zijn goedkoper maar die worden niet gedoogd. De exportkentekens komen met 14 daagse (WA-)verzekering.

Je betaald wat meer maar kunt dan wel in je net gekochte auto naar huis rijden. En vanaf München is het toch leuker om met 160 naar huis te rijden dan met 80 ;) .

Let wel dat je voor de keuringsdag bij het RDW een ééndagskenteken aanvraagt. Ook al zijn de 14 dagen nog niet verstreken.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowly
Ik had begrepen dat je met de rode streep al;leen een duitser in NL mocht laten rijden, geen nederlands ingezetenen welke belastingplichtig is. Maar weet dit ook niet zeker hoor. Daarom de auto ambulance, easy peasy, en onze previa rijd op LPG dus 30 euro LPG erin en klaar...

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:22
Schijnbaar zijn er 2 wetten die elkaar tegenspreken. Er is een Europese wetgeving die stelt dat lidstaten alle rechtmatig uitgegeven kentekens moeten respecteren. Aan de andere kant is er wetgeving die stelt dat een Nederlander geen buitenlands kenteken mag rijden. Omdat deze elkaar tegen spreken wordt een exportkenteken icm bpm ontheffing gedoogd in Nederland voor de rit naar huis. Het is niet de bedoeling dat je in die 2 weken gaat rondrijden in Nederland.

Veel importclubs hebben deze informatie ook op de website staan maar juist het RDW blijft lekker vaag met "geldig buitenlands kenteken".

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Citroentjuh
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 07:02
MrFl0ppY schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 09:29:
Schijnbaar zijn er 2 wetten die elkaar tegenspreken. Er is een Europese wetgeving die stelt dat lidstaten alle rechtmatig uitgegeven kentekens moeten respecteren. Aan de andere kant is er wetgeving die stelt dat een Nederlander geen buitenlands kenteken mag rijden.
Dat hoeft elkaar toch helemaal niet tegen te spreken? Dit gaat om twee verschillende zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Citroentjuh schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 09:49:
[...]

Dat hoeft elkaar toch helemaal niet tegen te spreken? Dit gaat om twee verschillende zaken.
Zie bijv deze: waarin het wel iets duidelijker wordt dat het niet duidelijk is wat nu precies wel of niet mag ;)

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Blik op de Weg OFFICIAL - Special Kurzzeit-kenteken

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:20
in 13 jaar kan er veel aan wetgeving veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09-05 19:38
MrFl0ppY schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 09:29:
Schijnbaar zijn er 2 wetten die elkaar tegenspreken. Er is een Europese wetgeving die stelt dat lidstaten alle rechtmatig uitgegeven kentekens moeten respecteren. Aan de andere kant is er wetgeving die stelt dat een Nederlander geen buitenlands kenteken mag rijden. Omdat deze elkaar tegen spreken wordt een exportkenteken icm bpm ontheffing gedoogd in Nederland voor de rit naar huis. Het is niet de bedoeling dat je in die 2 weken gaat rondrijden in Nederland.

Veel importclubs hebben deze informatie ook op de website staan maar juist het RDW blijft lekker vaag met "geldig buitenlands kenteken".
Het verschil tussen een Kurzzeitkennzeichen (geel) en een Ausfuhrkennzeichen (rood), is dat Duitsland zelf aangeeft dat een Kurzzeitkennzeichen alleen in Duitsland geldig is. De eisen om zo'n kenteken te kunnen krijgen zijn ook verschillend. Zo is er een speciale verzekering nodig voor het exportkenteken, en moeten HU en AU (Duitse APK) geldig zijn. Voor een Kurzzeitkennzeichen is geen geldige HU en AU nodig, omdat deze ook gebruikt kan worden om naar (die) keuringen te rijden.

In Nederland heb je dan inderdaad te maken met de regel dat je als inwoner van Nederland niet met een buitenlands kenteken in Nederland mag rijden. Dat doet niets af aan de geldigheid van dat kenteken. Mijn in Duitsland woonachtige broer mag prima met een Duits Exportkenteken in Nederland rijden op basis van bovenstaande. En ik mag net zo min met zijn reguliere Duitse kenteken in Nederland rijden, als met een Duits exportkenteken. Voor deze regel kan je inderdaad 1 keer per jaar voor 2 weken een uitzondering aanvragen bij de douane.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowly
Zoals wild chocolate het beschrijft heb ik het ook begrepen. Lang verhaal kort, autoambulance is verreweg het handigste, anders een Duitse met ausfuhrzeichen naar jou huis laten rijden.

Overigens vind ik dit allemaal erg omslachtig , de belastingsdienst maakt hier, itt tot hun slogan, het onnodig ingewikkeld!

Filmpje van blik op de weg is verouderd overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-tiaan
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 25-02 23:47
MrFl0ppY schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 14:33:
Let wel dat je voor de keuringsdag bij het RDW een ééndagskenteken aanvraagt. Ook al zijn de 14 dagen nog niet verstreken.
Volgens mij hoeft dit dus helemaal niet. Als je een exportkentekem hebt mag je gewoon in Nederland ermee rijden. Ook de verzekering is in heel de EU geldig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:54
X-tiaan schreef op maandag 11 december 2023 @ 19:56:
[...]

Volgens mij hoeft dit dus helemaal niet. Als je een exportkentekem hebt mag je gewoon in Nederland ermee rijden. Ook de verzekering is in heel de EU geldig.
Ja klopt, heb ik ook gedaan. Wat je alleen moet doen is het juiste exportkenteken aanvragen bij je verkoper: je hebt die met een 'geel' bandje op het kenteken en die ie bedoeld voor transport van de ene deelstaat naar de ander en biedt ons als Nederlander geen verzekering. Die met het rode bandje, is 2 weken geldig, op naam en kan verzekerd worden voor die twee weken. Je mag hiermee naar je importeur of garage rijden door NL en je ziet ze dan ook geregeld rondrijden. Sommige mensen gaan er gewoon mee naar de super of hun werk tot ze de RDW afspraak voor inklaring/keuring hebben, dat leek mij dan weer niet zo'n goed plan. Je hebt er dan dus ook een groene kaart bij, op jouw naam.

Moet je hem wel zelf willen halen uit DE, in mijn geval kwam de auto uit Dresden, dus had meteen even de tijd om hem in te rijden c.q. uit te proberen :7

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-tiaan
Klopt het dat ik direct bij het overschrijven van de auto bij de gemeente in duitsland direct een exportkenteken en verzekering kan afsluiten?

Welke docenten heb ik nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
X-tiaan schreef op maandag 11 december 2023 @ 20:07:
Klopt het dat ik direct bij het overschrijven van de auto bij de gemeente in duitsland direct een exportkenteken en verzekering kan afsluiten?

In mijn geval heeft de dealer het voor mij geregeld, dat had ik bij de prijs uitonderhandeld en deden ze geen moment moeilijk over. Dus als het even kan zou ik dat proberen, scheelt je weer een puzzel als je nieuwe auto gewoon klaar staat met platen op jouw naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-tiaan
NiGeLaToR schreef op maandag 11 december 2023 @ 20:09:
[...]

In mijn geval heeft de dealer het voor mij geregeld, dat had ik bij de prijs uitonderhandeld en deden ze geen moment moeilijk over. Dus als het even kan zou ik dat proberen, scheelt je weer een puzzel als je nieuwe auto gewoon klaar staat met platen op jouw naam.
Maar wat als ik de auto toch niet wil kopen? Of ben je 2x langs gegaan? 1x om de auto te bekijken en 1x om te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
X-tiaan schreef op maandag 11 december 2023 @ 20:10:
[...]

Maar wat als ik de auto toch niet wil kopen? Of ben je 2x langs gegaan? 1x om de auto te bekijken en 1x om te kopen?
Dat was hun risico. Maargoed, als je 10 uur gaat rijden naar Duitsland om een auto te halen die nauwelijk voorkomt in west europa waar ze garantie op leveren en van de dealer zelf komt is de kans klein dat je 'nee' zegt :+

Maar goed punt, ik heb er wel een aantal overnachtingen bij gedaan simpelweg omdat geld overboeken ook een tijdje duurde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
X-tiaan schreef op maandag 11 december 2023 @ 20:07:

Ik heb dit in 2012 gedaan, maar verwacht niet dat het nu heel anders zal zijn:
- De auto moet geldige HU en AU hebben (=Duitse APK)
- Je moet eerst de verzekering regelen, dat moet een speciale verzekering zijn voor Ausführkennzeichen. Die kan je online vinden, maar ik heb die destijds bij een ADAC (=Duitse ANWB) in een filiaal geregeld, kostte €160,- voor een maand WA
- Dan ga je naar de Zulassungsstelle voor de kentekenpapieren. In Hanau moest je destijds een incassomachtiging afgeven voor de wegenbelasting (van een Duitse rekening), ik zou dus zeker checken bij de zulassungsstelle waar je heen gaat of dit nog nodig is en of ze inmiddels Europese incasso ondersteunen...
- Daarna laat je bij een kentekenshop de platen maken. Die zaten in Hanau vlakbij de Zulassungsstelle, zal in andere plaatsen vast ook zo zijn.

Ik verwacht niet dat de stappen wezenlijk anders zijn, maar check een en ander even online, dat moet met bovenstaande info zeker lukken. Hoe het precies werkt, kan namelijk ook per Bundesland nog wel wat verschillen (bijvoorbeeld hoe je kan betalen), hoewel de eisen voor heel Duitsland hetzelfde zijn, dus eerst HU, AU en verzekering, die moet je laten zien bij het aanvragen van het exportkenteken.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-tiaan
Wild Chocolate schreef op maandag 11 december 2023 @ 20:51:
[...]

Ik heb dit in 2012 gedaan, maar verwacht niet dat het nu heel anders zal zijn:
- De auto moet geldige HU en AU hebben (=Duitse APK)
- Je moet eerst de verzekering regelen, dat moet een speciale verzekering zijn voor Ausführkennzeichen. Die kan je online vinden, maar ik heb die destijds bij een ADAC (=Duitse ANWB) in een filiaal geregeld, kostte €160,- voor een maand WA
- Dan ga je naar de Zulassungsstelle voor de kentekenpapieren. In Hanau moest je destijds een incassomachtiging afgeven voor de wegenbelasting (van een Duitse rekening), ik zou dus zeker checken bij de zulassungsstelle waar je heen gaat of dit nog nodig is en of ze inmiddels Europese incasso ondersteunen...
- Daarna laat je bij een kentekenshop de platen maken. Die zaten in Hanau vlakbij de Zulassungsstelle, zal in andere plaatsen vast ook zo zijn.

Ik verwacht niet dat de stappen wezenlijk anders zijn, maar check een en ander even online, dat moet met bovenstaande info zeker lukken. Hoe het precies werkt, kan namelijk ook per Bundesland nog wel wat verschillen (bijvoorbeeld hoe je kan betalen), hoewel de eisen voor heel Duitsland hetzelfde zijn, dus eerst HU, AU en verzekering, die moet je laten zien bij het aanvragen van het exportkenteken.
Ik dacht dat de verzekering bij een exportkenteken direct af te sluiten is als je het kenteken aanvraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
X-tiaan schreef op maandag 11 december 2023 @ 21:15:
[...]

Ik dacht dat de verzekering bij een exportkenteken direct af te sluiten is als je het kenteken aanvraagt.
Als ik bijvoorbeeld bij Duisburg kijk (onder het kopje details), staat daar dat je een bewijs van verzekering moet hebben, Strassenverkehrsammt is geen verzekeraar, dus ik verwacht ook niet dat dat verschilt per locatie.

Als ik zoek op Versicherung Ausfuhrkennzeichen, kom ik o.a. deze info van ADAC tegen, die redelijk overeen komt met wat ik eerder schreef. Zij geven alleen aan dat je de verzekering "in de meeste gevallen" bij kentekenmakers kan afsluiten. Kennelijk biedt ADAC ze zelf niet meer aan... Ik zou dit lokaal wel checken, voordat je er op blind vaart. Zelf moest ik wat creatief zijn om terplekke nog even een machtiging te scoren van iemand met een Duitse rekening, voor de wegenbelasting. Nu staat er SEPA machtiging bij ADAC, hopelijk is dat dan de internationale variant. Je schijnt anders ook langs de belastingdienst te mogen om het rechtstreeks aan hen te betalen. (Dat kon bij mij geloof ik ook, maar de Zulassungsstelle ging om 13.00 dicht en dat zou ik dan niet meer redden die dag...)
Via die zoekopdracht kan je ook online zo'n verzekering regelen.

EDIT: Maar ik wil je nogmaals aanmoedigen om ook zelf even de info te zoeken voor de door jou gewenste locatie. In Duitsland zijn dergelijke zaken sowieso per Bundesland niet 100% gelijk, en het zou me ook niet verbazen als het in Köln ook nèt even anders is dan in Duisburg, ook al ligt dat beide in NordRhein-Westfalen.
Even een NOS-artikel wat een goed beeld geeft van hoe overheidsdiensten in Duitsland georganiseerd zijn:
https://nos.nl/artikel/24...t-printen-printen-printen
Vandaar dat ik hierop hamer, het is daar niet zoals wij gewend zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door Wild Chocolate op 11-12-2023 22:16 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurlie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-03 14:29
Morgen ga ik, als alles volgens plan verloopt, een auto in Duitsland kopen. Een aantal jaar geleden heb ik dit ook gedaan met een andere auto en toen met een exportkenteken naar Nederland gereden. Ik weet alleen niet meer precies welke papieren ik destijds bij me had.

Ik lees op sommige plekken dat je een bewijs van verzekering moet overleggen. Volgens mij had ik dat toen bij het exportkenteken geregeld, maar daar ben ik nu niet meer helemaal zeker van.

Weet iemand hier hoe dit precies zit?

P.s. tijdelijke vrijstelling bpm wordt ook gewoon netjes aangevraagd dus dan zou het geen probleem moeten zijn om met de auto naar huis te rijden (woon sowieso maar 10 minuten van de grens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
@Spurlie in 2012 heb ik die verzekering bij een kantoor van ADAC geregeld, maar die doen dat geloof ik niet meer.
Maar het was toen in ieder geval wel iets wat je vooraf moest regelen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:47

JT

VETAK y0

Het importeren ben ik redelijk bekend mee, maar ik ben nog op zoek naar een concrete kandidaat. Ik heb altijd van particulier gekocht, alleen voor onze huidige wens kijken we meer naar bedrijven. Maar volgens mij hebben heeeeel veel Duitse garages gewoon megaveel gekochte reviews. Wat vinden jullie bijvoorbeeld van deze en deze?

Ik heb dit filmpje gekeken en zie bij erg veel garages rond bijvoorbeeld Osnabruck reviews en patronen daarin die ik toch wel verdacht vind.

Heeft er iemand een idee waar je wat nuttige waarderingen kunt vinden? Ik had zelf al iets van Autobild gevonden, maar dat is vrij beperkt.
Spurlie schreef op maandag 25 november 2024 @ 11:02:
Morgen ga ik, als alles volgens plan verloopt, een auto in Duitsland kopen. Een aantal jaar geleden heb ik dit ook gedaan met een andere auto en toen met een exportkenteken naar Nederland gereden. Ik weet alleen niet meer precies welke papieren ik destijds bij me had.

Ik lees op sommige plekken dat je een bewijs van verzekering moet overleggen. Volgens mij had ik dat toen bij het exportkenteken geregeld, maar daar ben ik nu niet meer helemaal zeker van.

Weet iemand hier hoe dit precies zit?

P.s. tijdelijke vrijstelling bpm wordt ook gewoon netjes aangevraagd dus dan zou het geen probleem moeten zijn om met de auto naar huis te rijden (woon sowieso maar 10 minuten van de grens).
Destijds had ik een verzekering geregeld op VIN voor de import naar Nederland, maar ik kan dat bedrijf even niet meer vinden. Ik kreeg toen een groene kaart toegestuurd. Maar als ik nu lees dat je bij het exportkenteken een WA-verzekering al hebt dan zullen ze dat vast niet meer aanbieden.

[ Voor 8% gewijzigd door JT op 29-11-2024 16:52 ]

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 07:15
JT schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 16:50:
Het importeren ben ik redelijk bekend mee, maar ik ben nog op zoek naar een concrete kandidaat. Ik heb altijd van particulier gekocht, alleen voor onze huidige wens kijken we meer naar bedrijven. Maar volgens mij hebben heeeeel veel Duitse garages gewoon megaveel gekochte reviews. Wat vinden jullie bijvoorbeeld van deze en deze?

Ik heb dit filmpje gekeken en zie bij erg veel garages rond bijvoorbeeld Osnabruck reviews en patronen daarin die ik toch wel verdacht vind.

Heeft er iemand een idee waar je wat nuttige waarderingen kunt vinden? Ik had zelf al iets van Autobild gevonden, maar dat is vrij beperkt.

[...]

Destijds had ik een verzekering geregeld op VIN voor de import naar Nederland, maar ik kan dat bedrijf even niet meer vinden. Ik kreeg toen een groene kaart toegestuurd. Maar als ik nu lees dat je bij het exportkenteken een WA-verzekering al hebt dan zullen ze dat vast niet meer aanbieden.
Bij autoscout24 staan ook reviews van bedrijven uit Duitsland maar goed of die kloppen geen idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:47

JT

VETAK y0

bie100 schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 09:58:
[...]

Bij autoscout24 staan ook reviews van bedrijven uit Duitsland maar goed of die kloppen geen idee
Kan wel eens kijken. Bij Mobile ook maar die lijken net zo nep...

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Pagina: 1