Verkleuring Aluminuim body door stickers

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JordyCa
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 18-03 14:55
Mijn vraag
Hallo ik heb een macbook pro 2017 tweedehands gekocht en de vorige eigenaar had er stickers op zitten. Alleen nu die eraf zijn is er sprake van verkleuring, waar de stickers hebben gezeten is donkerder dan de rest van de laptop.

Weet iemand toevallig of er een middel bestaat om die verkleuring op te verwijderen?

mvg,

Jordy

...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Ja, je kan er stickers overheen plakken dan zie je er niks meer van :+

Edit: bovenstaande reactie iets te flauw zonder oprecht advies. Wat door mijn hoofd schoot is een variatie op stickers plakken: een body dekkende sticker of wrappen met vinyl. Met beide geen ervaring maar misschien andere tweakers wel.

[ Voor 63% gewijzigd door bazzemans op 29-07-2023 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 13:21
Hey Jordy!

Je zal het waarschijnlijk nooit helemaal oplossen.. Je kunt proberen met isopropyl alcohol de boel eens goed schoon te maken, maar denk dat het niet veel uit gaat maken.

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JordyCa
Oke dank voor de reacties! Ik ga even experimenten met alcohol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frenkied
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14-09 22:41
Maak eens foto? Ik heb het bij een aluminum voet van een IMAC weggekregen met de allerlichtst commandant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JordyCa
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I6A07OXe95vK1BBWxvpFCNVZRXI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FCJNgiW57a55V0sbmclBuY5h.jpg?f=fotoalbum_large

Dank voor je reactie.

Ja het is dus een space grey. Lees dat je met polijst middelen juist de geanodiseerde laag eraf haalt waardoor het aluminium kan gaan oxideren? heb je daar toevallig ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

Spotmatic

Ken sent me

Waar de stickers hebben gezeten kon de finish niet slijten. De truc is dus juist op de plek van de stickers meer slijtage toe te voegen? Mits dat het is natuurlijk, de stickers kunnen ook een reactie met de onderlaag zijn aangegaan.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Commendatore
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Die eerste theorie lijkt me het meest waarschijnlijk. Ik zou het zo laten, want ik denk dat de kans op meer schade anders vrij groot is.
Pagina: 1