Outlook emails in archief (ost) naar gmail

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloekus
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 08-06 23:02
Tot nu toe archieveer ik mijn emails in outlook in verschillende folders. Werkt goed op een pc maar niet op mobiel. Ik wil af van outlook en over naar gmail. Kan ik in gmail bestaande folderstrukturen gebruiken en werkt dat ook in een mobiele omgeving?

Andere tips om emails gestructureerd op te slaan in een mobiele omgeving

Beste antwoord (via Kloekus op 31-07-2023 08:17)

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:52

DarkSide

theres no place like ::1

Kloekus schreef op zondag 30 juli 2023 @ 15:05:
[...]

Ja, ik wil de berichten (de belangrijkste) naar gmail exporteren en hoopte op een tool die dat doet met behoud van folders. Die tool heb ik niet kunnen vinden.

[...]

Ik moet dat dus met labels gaan doen. Dat word even schakelen in mijn hoofd.....maar het zal wennen zijn.

Is er een tool die berichten in outlook naar gmail kan overbrengen terwijl je er van te voren al labels aan hangt? Dat zou dan een eenmalige actie worden.
Dat heet outlook
Gewoon gmail in aan outlook koppelen.
Labels maken
En slepen in outook.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11:58

g0tanks

Moderator CSA
Je vraag is niet helemaal duidelijk. Wil je het ost-archief exporteren naar Gmail zoals je titel suggereert, of alleen weten of je dezelfde mappenstructuur kunt hanteren? In beide gevallen: wat heb je zelf al kunnen vinden? :)

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Gmail heeft gewoon labels.
Wees vrij hoe je ze inricht.
In de basis kan je dit als folders gebruiken.

Hoe je structuur aanbrengt hangt echt af van wat je wilt.
Ik heb veel zaken gewoon gegroupeerd.
Werk, School, vakantie, bestellingen etc. Leef je uit.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloekus
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 08-06 23:02
g0tanks schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 18:20:
Je vraag is niet helemaal duidelijk. Wil je het ost-archief exporteren naar Gmail zoals je titel suggereert, of alleen weten of je dezelfde mappenstructuur kunt hanteren? In beide gevallen: wat heb je zelf al kunnen vinden? :)
Ja, ik wil de berichten (de belangrijkste) naar gmail exporteren en hoopte op een tool die dat doet met behoud van folders. Die tool heb ik niet kunnen vinden.
DarkSide schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 18:33:
Gmail heeft gewoon labels.
Wees vrij hoe je ze inricht.
In de basis kan je dit als folders gebruiken.

Hoe je structuur aanbrengt hangt echt af van wat je wilt.
Ik heb veel zaken gewoon gegroupeerd.
Werk, School, vakantie, bestellingen etc. Leef je uit.
Ik moet dat dus met labels gaan doen. Dat word even schakelen in mijn hoofd.....maar het zal wennen zijn.

Is er een tool die berichten in outlook naar gmail kan overbrengen terwijl je er van te voren al labels aan hangt? Dat zou dan een eenmalige actie worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11:58

g0tanks

Moderator CSA
[...]

Als ik op Google zoek naar 'ost to gmail' kom ik een hoop tools tegen, bijvoorbeeld: https://www.sysinfotools.com/blog/import-ost-to-gmail/

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

OST is geen archief, maar een cache (offline gebruik met Exchange). Bedoel je PST? Zo niet: eerst even -online met Exchange- naar PST exporteren. (Edit: ik zie dat bovenstaande hit dat ook zegt, eerst converteren dan GSMMO).

Folders / tags: ach een kan je zien als dat 1 mail in meer dan 1 folder kan zitten. Bij 1 tag is een folder min of meer identiek aan een tag.

[ Voor 11% gewijzigd door F_J_K op 30-07-2023 15:18 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

[...]

[...]

Dat heet outlook
Gewoon gmail in aan outlook koppelen.
Labels maken
En slepen in outook.

Pagina: 1