Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben bezig met oriënteren op een systeem voor (VR) gaming, 3D modellering (metashape), CAD en GIS-werk (voornamelijk QGIS) waarbij gewerkt wordt met zeer grote vector en raster datasets en postgis databases.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik blijf inclusief samenstellen graag onder de 5k (huidige opzet gaat daar overheen), dat budget wordt beschikbaar gesteld en 'moet' op.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Dat houd op bij een muis en toetsenbord, de rest is hoogbejaard. De oude pc is gedoneerd aan familie.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Componenten, behuizing en monitor
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen voorkeuren, ik kom van intel maar de huidige AMD cpu's zijn wel erg interessant qua verbruik/prestaties.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik heb het systeem nu met luchtkoeling bedacht, ik twijfel sterk over waterkoeling en of dit misschien toch beter is. Ik laat het vrijwel sowieso samenstellen als het waterkoeling wordt, anders kom ik er zelf ook wel uit (het is al een tijdje geleden dat ik een pc zelf heb gebouwd).
Ga je overklokken?
Nope.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik ben verre van ervaren in het samenstellen van pc's, ik zou graag advies willen voor specifieke componenten, of het voorgestelde systeem zinnig is of dat ik beter alternatieve keuzes kan maken. Elke hulp is zeer welkom. Ik wil graag een systeem samenstellen waar ik de komende vijf jaar mee vooruit kan.
Ik ben bezig met oriënteren op een systeem voor (VR) gaming, 3D modellering (metashape), CAD en GIS-werk (voornamelijk QGIS) waarbij gewerkt wordt met zeer grote vector en raster datasets en postgis databases.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik blijf inclusief samenstellen graag onder de 5k (huidige opzet gaat daar overheen), dat budget wordt beschikbaar gesteld en 'moet' op.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Dat houd op bij een muis en toetsenbord, de rest is hoogbejaard. De oude pc is gedoneerd aan familie.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Componenten, behuizing en monitor
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen voorkeuren, ik kom van intel maar de huidige AMD cpu's zijn wel erg interessant qua verbruik/prestaties.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik heb het systeem nu met luchtkoeling bedacht, ik twijfel sterk over waterkoeling en of dit misschien toch beter is. Ik laat het vrijwel sowieso samenstellen als het waterkoeling wordt, anders kom ik er zelf ook wel uit (het is al een tijdje geleden dat ik een pc zelf heb gebouwd).
Ga je overklokken?
Nope.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik ben verre van ervaren in het samenstellen van pc's, ik zou graag advies willen voor specifieke componenten, of het voorgestelde systeem zinnig is of dat ik beter alternatieve keuzes kan maken. Elke hulp is zeer welkom. Ik wil graag een systeem samenstellen waar ik de komende vijf jaar mee vooruit kan.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 9 7950X3D Boxed | € 693,97 | € 693,97 |
| 1 | Moederborden | Gigabyte AORUS X670E MASTER | € 477,22 | € 477,22 |
| 1 | Videokaarten | ASUS ROG Strix GeForce RTX 4090 24GB GDDR6X | € 2.042,99 | € 2.042,99 |
| 1 | Behuizingen | Corsair iCUE 5000X RGB Tempered Glass Zwart | € 187,01 | € 187,01 |
| 1 | Monitors | Alienware AW3423DWF Zwart | € 929,- | € 929,- |
| 1 | Besturingssystemen | Microsoft Windows 11 Pro (NL, OEM) | € 149,- | € 149,- |
| 1 | Processorkoeling | Noctua NH-D15 chromax.black | € 107,90 | € 107,90 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Trident Z5 Neo RGB F5-6000J3040G32GX2-TZ5NR | € 235,09 | € 235,09 |
| 1 | Voedingen | MSI MPG A1000G PCIE5 | € 184,10 | € 184,10 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 980 Pro (zonder heatsink) 2TB | € 130,99 | € 130,99 |
| Totaal | € 5.137,27 | |||
[ Voor 4% gewijzigd door Bonekicker op 31-07-2023 20:28 ]