Extern scherm aansluiten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeShell
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-09 12:33
Hoi,

Ik zie even door de vele bomen het bos niet meer denk ik. Wellicht is er iemand die een open plekje kan creëren voor mij in het bos! ;-)

Ik wil op mijn macbook Air M2 een extern scherm aansluiten. Ik heb twee thunderbold 4 poorten tot mijn beschikking. Als ik naar kabels zoek van TB4 naar DisplayPort krijg ik steeds USB-C naar DP kabels te zien. Is dat het zelfde?!

Alvast bedankt!
Michel van Eunen

www.MEPS-Sim.com - SimRacing immersion made easy!

Beste antwoord (via MeShell op 29-07-2023 19:14)

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:10
MeShell schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 14:36:
Hoi,

Ik zie even door de vele bomen het bos niet meer denk ik. Wellicht is er iemand die een open plekje kan creëren voor mij in het bos! ;-)

Ik wil op mijn macbook Air M2 een extern scherm aansluiten. Ik heb twee thunderbold 4 poorten tot mijn beschikking. Als ik naar kabels zoek van TB4 naar DisplayPort krijg ik steeds USB-C naar DP kabels te zien. Is dat het zelfde?!

Alvast bedankt!
Michel van Eunen
Voor het aansluiten van een scherm via een Displayport aan de schermkant is een usb-c naar dp inderdaad wat je nodig hebt.

Thunderbolt heeft dezelfde aansluiting maar ipv alléén USB spreekt het PCIe én USB waardoor er hogere snelheden en extra specifieke functionaliteiten (toevoegen PCIe apparaten zoals eGPU's (alleen op intelmacs mogelijk momenteel), insteekkaarten voor meer USB-c-poorten, 10 gbit ethernet etc.) beschikbaar zijn.

Als je een monitor hebt met een thunderboltaansluiting dan is een USB-c kabel meestal niet voldoende om alle functionaliteit van die monitor optimaal te benutten.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:10
MeShell schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 14:36:
Hoi,

Alvast bedankt!
Michel van Eunen
Voor het aansluiten van een scherm via een Displayport aan de schermkant is een usb-c naar dp inderdaad wat je nodig hebt.

Thunderbolt heeft dezelfde aansluiting maar ipv alléén USB spreekt het PCIe én USB waardoor er hogere snelheden en extra specifieke functionaliteiten (toevoegen PCIe apparaten zoals eGPU's (alleen op intelmacs mogelijk momenteel), insteekkaarten voor meer USB-c-poorten, 10 gbit ethernet etc.) beschikbaar zijn.

Als je een monitor hebt met een thunderboltaansluiting dan is een USB-c kabel meestal niet voldoende om alle functionaliteit van die monitor optimaal te benutten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeShell
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-09 12:33
Dank je wel voor je heldere uitleg. Voor ‘gewoon een monitor’ is een usb-c naar DP kabel voldoende. Wil je extra functionaliteit uit je monitor wat het gevolg is van een thunderbolt aansluiting, dan heb je specifiek een Thunderbolt kabel nodig.

www.MEPS-Sim.com - SimRacing immersion made easy!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Dat is een mooie samenvatting ja :)

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kansloze
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 30-08 21:18
Ik zit eigenlijk met een zelfde vraag maar voor HDMI. Ik zie namelijk op internet dat er een speciale adapter nodig is voor USB-C naar HDMI monitor maar werkt het niet gewoon met een kabel waardoor de adapter niet nodig is? Ik heb ook een MacBook Air met 2 USB-C aansluitingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik zie dat er ook USB-C naar HDMI kabels te koop zijn. Die kun je vast gebruiken. Anders een dock/hub er tussen?
Pagina: 1