Reverse proxy

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deagarys
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 01-02-2024
Ik heb een server met unraid draaien, ik heb via reverse proxy een domeinnaam naar het dashboard hangen.

Dit domein is bereikbaar op al mijn apparaaten behalven op mijn pc die verbonden is via ethernet aan dezelfde netwerk switch.

Wat kan de oorzaak zijn?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deagarys
Als ik mijn 2e computer probeer die ook via ethernet is verbonden maar direct in de modem en niet eerst de switch dan werkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:11

lier

MikroTik nerd

Misschien kan je je IP adressen (internet netwerk) van je pc's en server hier posten?
De switch is niet stiekem een router?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deagarys
@lier

Nee het is echt een switch. server: 192.168.1.87 PC: 192.168.1.64

Ik denk dat het aan de switch ligt maar het is een unmanaged switch dus ik zou niet weten hoe of wat

[ Voor 3% gewijzigd door Deagarys op 29-07-2023 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flans
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-09 13:33
Dat kan een heel scala aan zaken zijn. Met deze informatie is het schieten met hagel, een paar check vragen:
  • Hoelang is het geleden dat je dit hebt ingesteld?
  • Heb je de cache geleegd op je pc?
  • Heb je de boel al een keer opnieuw opgestart?
  • Wat draait er nog meer in je netwerk/op je server? Doe je bijvoorbeeld iets met Pi-Hole of iets dergelijks?
  • Heb je je DNS al eens ge-flushed? (open cmd --> typ: ipconfig /flushdns --> Enter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23-09 07:30

jurroen

Security en privacy geek

Hoe heb je de DNS gelust? Geeft unraid.deagarys.nl het interne of exterme IP? Mocht je zelf geen DNS server draaien, dan kan dat de reden zijn. Redelijk wat modems/routers hebben bescherming tegen NAT traversal.

En als je (sub)domein resolved naar het externe IP kan dat ook een probleem zijn, afhankelijk van je modem/router. Je kunt dat makkelijk oplossen door zelf een DNS server te draaien (Adguard Home, PiHole) of door t simpelweg in de hosts file te plempen.

Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen79
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 25-09 11:07
Doe eens een nslookup en traceroute van de PC naar de server (en vice versa) en post de resultaten eens.
Wordt de domeinnaam goed geresolved?
Hoe loopt de route en waar strandt die?
Is er verschil als je het op dns of op ip doet?

Hoe ziet je netwerk er recies uit?
Welke apparatuur heb je?
En wat voor services? (dhcp, dns)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:39

TommieW

Numa numa.

Voordat je verder gaat, zelf zou ik echt niet die webinterface van UnRAID aan het internet willen hangen. UnRAID heeft best wel een stapel aan defaults die echt geen goed idee zijn (ik dacht zelf passwordless inloggen als root? misschien dat dat nu weg is).

Als je op afstand er bij wil kunnen, denk ik dat je het beter bereikbaar kan maken via een VPN.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deagarys
TommieW schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 17:51:
Voordat je verder gaat, zelf zou ik echt niet die webinterface van UnRAID aan het internet willen hangen. UnRAID heeft best wel een stapel aan defaults die echt geen goed idee zijn (ik dacht zelf passwordless inloggen als root? misschien dat dat nu weg is).

Als je op afstand er bij wil kunnen, denk ik dat je het beter bereikbaar kan maken via een VPN.
Nee ik probeer bij een dashboard docker te komen, niet unraid dashboard zelf haha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deagarys
Flans schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 16:27:
Dat kan een heel scala aan zaken zijn. Met deze informatie is het schieten met hagel, een paar check vragen:
  • Hoelang is het geleden dat je dit hebt ingesteld?
  • Heb je de cache geleegd op je pc?
  • Heb je de boel al een keer opnieuw opgestart?
  • Wat draait er nog meer in je netwerk/op je server? Doe je bijvoorbeeld iets met Pi-Hole of iets dergelijks?
  • Heb je je DNS al eens ge-flushed? (open cmd --> typ: ipconfig /flushdns --> Enter)
Yes chache geleegt, opnieuw opgestart en dns geflusht.
Pi-Hole is puur voor trackers etc verder doe ik er niks mee. Het probleem ligt denk ik aan de switch. elk apparaat wat ik daaraan koppel kan niet bij het domein en de rest wel (wifi of zelfs ethernet rechtsreeks in de modem inpv switch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deagarys
jurroen schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 16:58:
Hoe heb je de DNS gelust? Geeft unraid.deagarys.nl het interne of exterme IP? Mocht je zelf geen DNS server draaien, dan kan dat de reden zijn. Redelijk wat modems/routers hebben bescherming tegen NAT traversal.

En als je (sub)domein resolved naar het externe IP kan dat ook een probleem zijn, afhankelijk van je modem/router. Je kunt dat makkelijk oplossen door zelf een DNS server te draaien (Adguard Home, PiHole) of door t simpelweg in de hosts file te plempen.
deagarys.nlgaat via cloudflare daar point ik hem naar mijn externe ip en vant nginx proxy manager het op die het doorverbindt via een intern ip. Het werkt overal ook buitenshuis behalve op apparaten die aan de switch hangen naast mijn server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Wat bedoel je met 'werkt niet'? Kan het adres niet gepingt? Laadt de pagina niet? Resolved het domein niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deagarys
Mijzelf schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 18:10:
Wat bedoel je met 'werkt niet'? Kan het adres niet gepingt? Laadt de pagina niet? Resolved het domein niet?
Pingen timed out. (op apparaten die aan de switch hangen waar mijn server ook aan hangt)

[ Voor 12% gewijzigd door Deagarys op 29-07-2023 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23-09 07:30

jurroen

Security en privacy geek

Deagarys schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 18:09:
[...]

deagarys.nlgaat via cloudflare daar point ik hem naar mijn externe ip en vant nginx proxy manager het op die het doorverbindt via een intern ip. Het werkt overal ook buitenshuis behalve op apparaten die aan de switch hangen naast mijn server.
En daar heb je het probleem dus. Los het op via een eigen DNS server of hosts.

Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Deagarys schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 18:12:
[...]

Pingen timed out. (op apparaten die aan de switch hangen waar mijn server ook aan hangt)
Als ik het goed begrijp gaat het dus om pingen naar je publieke IP adres? En dat faalt op die specifieke switch, maar lukt vanaf elke andere plek in je interne netwerk?
Kan die server het publieke IP pingen? Waar is de uplink van die switch mee verbonden? Kan er een firewall actief zijn op die poort?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:06

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

jurroen schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 18:22:
[...]

En daar heb je het probleem dus. Los het op via een eigen DNS server of hosts.
Dat dus. Zoek maar eens naar NAT loopback.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flans
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-09 13:33
Je kunt Pi Hole inzetten om dit op de lossen. Als je ervoor zorgt dat al het verkeer daar langs gaat en in [Local DNS --> DNS Records] je publieke domein laat resolven naar een intern IP adres (mijnsubdomein.domein.nl naar 192.168.1.666) dan zou het goed moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Wat voor switch is het en wat is daar mogelijk ingesteld? Misschien handig maak eens een tekening met je interne IP adressen. En je hebt een PiHole maar is dat ook meteen je interne DNS server en wat staat daarin?

[ Voor 57% gewijzigd door Frogmen op 30-07-2023 13:48 ]

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Pagina: 1