Mijn vraag
Mijn pc is bekabeld verbonden via switch. Als het iptv
Kastje aangaat, die via dezelfde switch is verbonden, dan gaat de ping op de pc omhoog van 1-5 naar piekwaardes boven de 90.
Wat kan de oorzaak zijn en hie voorkom ik dit?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Modem, switch tp link TL SG 105.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
De ping verhoogd als de iptv aangaat. Gaat deze uit, dan meteen weer goede ping tussen de 1 en 5.
Al met een andere switch geprobeerd van zyxel.
Dan speelt precies hetzelfde.
Wanneer de pc indirect via WiFi is verbonden, via een wifibooster met kabel naar de pc, dan heb ik een hogere ping 25-30. Maar geen ophoging als iptv aangaat. Dus het zit hem ergens in iptv en pc gebruik tegelijk via zelfde switch.
Ik kan op internet niets vinden over deze specifieke vraag. Hoop hier op een antwoord te komen.
Mijn pc is bekabeld verbonden via switch. Als het iptv
Kastje aangaat, die via dezelfde switch is verbonden, dan gaat de ping op de pc omhoog van 1-5 naar piekwaardes boven de 90.
Wat kan de oorzaak zijn en hie voorkom ik dit?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Modem, switch tp link TL SG 105.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
De ping verhoogd als de iptv aangaat. Gaat deze uit, dan meteen weer goede ping tussen de 1 en 5.
Al met een andere switch geprobeerd van zyxel.
Dan speelt precies hetzelfde.
Wanneer de pc indirect via WiFi is verbonden, via een wifibooster met kabel naar de pc, dan heb ik een hogere ping 25-30. Maar geen ophoging als iptv aangaat. Dus het zit hem ergens in iptv en pc gebruik tegelijk via zelfde switch.
Ik kan op internet niets vinden over deze specifieke vraag. Hoop hier op een antwoord te komen.