Ik heb op mijn houten vloer een plastic laag, daarop een ondervloer met laminaat. Nu wil ik de vloer vanuit de kruipruimte isoleren. Kan dit wel door dat plastic wat bovenop de vloer ligt? Ik weet dat je bij een houten vloer glaswol zonder dampremmende laag moet nemen.
Vraag
Alle reacties
Een advies, ga niet aan de gang met PUR ook de 'dampopen' icyene variant. Dat is in onze woning namelijk gedaan met eenzelfde vloeropbouw als omschreven, resultaat daarvan is een rottende houten vloer die er helemaal uit zal moeten
Goed letten op de details met een houten vloer.
Goed letten op de details met een houten vloer.
Houten vloer moet altijd kunnen droogwaaien, dus niet opsluiten van twee kanten inderdaad.
https://isolatienoord.nl/...20katoen%20en%20houtvezel.
Glaswol, Damp open folie eronder. Eventueel t zand afdekken met plastic. En het plastic onder je laminaat verwijderen.
https://isolatienoord.nl/...20katoen%20en%20houtvezel.
Glaswol, Damp open folie eronder. Eventueel t zand afdekken met plastic. En het plastic onder je laminaat verwijderen.
[ Voor 60% gewijzigd door BCC op 30-07-2023 10:08 ]
Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.
Dat plastic onder je laminaat is een soort dampfolie. Die moet je verwijderen als je met glaswol aan de gang gaat.
Afhankelijk van hoe slecht het laminaat is, zou je eventueel kunnen wachten. Opnieuw leggen is meestal niet zo goed voor laminaat. Mijn vloer is via de kruipruimte voorzien van een opgespoten isolatie, ik weet niet of dat bij hout mag/kan.
Je zou als alternatief ook een isolerende ondervloer kunnen nemen. Maar ook dat is afhankelijk van deuren enz.
Afhankelijk van hoe slecht het laminaat is, zou je eventueel kunnen wachten. Opnieuw leggen is meestal niet zo goed voor laminaat. Mijn vloer is via de kruipruimte voorzien van een opgespoten isolatie, ik weet niet of dat bij hout mag/kan.
Je zou als alternatief ook een isolerende ondervloer kunnen nemen. Maar ook dat is afhankelijk van deuren enz.
steenwol dekens kunnen tussen de balken. als je de balken vrijlaat dan zou dat gen problemen geven. liefst ook een folie op de bodem zodat het zo droog mogelijk blijft.
Veroordeel niet, verwonder u slechts