Opties voor handsfree bellen in oudere auto

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apollyon
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 20-02 16:57
Ik heb een oude kleine auto uit het B-segment. Er zit een ingebouwde bluetooth car-kit in maar die is onbruikbaar omdat de microfoon te veel rijwind en motorgeluid oppikt tijdens het rijden. Het microfoontje zit op de stuurkolom geplakt en de uitgang is aangesloten op de originele autoradio.

Binnenkort ga ik meer snelweg kilometers maken voor mijn werk. Ik wil graag in de auto bereikbaar zijn en zelf kunnen bellen als ik op de snelweg rijd. Dat lukt niet met de huidige car-kit.

Bluetooth oordopjes vind ik niet zo fijn en lossen het probleem van omgevingsgeluid niet op. Een andere after-market handsfree kit heeft ook last van het omgevingsgeluid.

Ik zoek een oplossing om handsfree in de auto te bellen als ik aan het rijden ben.
Is een koptelefoon met boommicrofoon voor de mond een goede oplossing?

Zoiets bijvoorbeeld:
uitvoering: LogiLink BT0059 (Zwart)

In Nederland is het toegestaan maar in sommige andere landen is het verboden. In Duitsland mag het wel maar wordt aangeraden om 1 oor vrij te houden om de omgevingsgeluiden en sirenes te kunnen horen.

[ Voor 24% gewijzigd door Apollyon op 29-07-2023 00:05 ]

Disclaimer: bovenstaande auteur lijdt aan dyslexie

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
gewoon een andere aparte carkit laten inbouwen.

anders moet je eerst zoeken naar je koptelefoon, slinger je een beetje.
en krijg je ipv een telefoonboete een artikel 5 boete.

makkelijker is een betere carkit dan wel een betere positie voor de microfoon vinden

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-04 21:36

-36-

Trust me. I'm an amateur

ga je vaak in frankrijk zijn? dat is bij mijn weten enige land waar oortjes verboden zijn. en is niet alsof iemand zich er daar aan houdt. persoonlijk zou ik toch voor een set goede bt oortjes gaan die hebben een prima verhouding value belkwaliteit en gebruiksgemak. zon compleet ding op je hoofd doen lijkt me ook niet ideaal onder het rijden

zelf haal ik dopjes die op https://www.scarbir.com/ goed beoordeeld wordendan zit je meestal wel goed. ben met de huidige dopjes (Soundcore Life P2i en QCY T13 met spinfit tips) onder het rijden prima te verstaan.

[ Voor 60% gewijzigd door -36- op 29-07-2023 03:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joke_name
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03:58
Hi,

Ik kan je deze adviseren.
4 jaar lang gebruikt in mijn auto omdat de standaard carkit niet voldeed.

https://www.poly.com/gb/e...sets/voyager/voyager-5200

Echt hele fijne headset, super licht makkelijk op en af te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• euchromatic
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-05 14:18
Moderne bluetooth koptelefoons zijn echt veel beter geworden in het wegfilteren van omgevingsgeluid, zowel voor de speakers als de microfoons. Er zijn YouTube reviewers die speciaal letten op de kwaliteit van de microfoon in lawaaierige omgevingen.

Zelf gebruik ik in de auto meestal de speaker functie: als iemand belt ga ik naar de rechter baan langzamer rijden, achter een vrachtwagen oid, dan stoort het rijgeluid ook niet zo veel meer. Maar liever bel ik later even terug,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apollyon
jack zomer schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 01:40:
gewoon een andere aparte carkit laten inbouwen.
Zou een andere carkit niet hetzelfde probleem hebben? Door motorgeluid en windruis versta ik de gesprekspartner niet goed en zij horen mij slecht door de bijgeluiden.
makkelijker is een betere carkit dan wel een betere positie voor de microfoon vinden
Wat zou een betere positie kunnen zijn? Veel beter dan zonneklep of stuurkolom wordt het niet zonder dat de microfoon echt in de weg gaat zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apollyon
-36- schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 03:40:
ga je vaak in frankrijk zijn? dat is bij mijn weten enige land waar oortjes verboden zijn. en is niet alsof iemand zich er daar aan houdt.
Nooit. Het gaat mij om de 3 uur reistijd woon-werkverkeer per dag dat ik in de auto zit.
persoonlijk zou ik toch voor een set goede bt oortjes gaan die hebben een prima verhouding value belkwaliteit en gebruiksgemak. zon compleet ding op je hoofd doen lijkt me ook niet ideaal onder het rijden
Ik heb een hekel aan in-ears omdat ik veel oorsmeer aanmaak. Ze worden dus altijd vies.
zelf haal ik dopjes die op https://www.scarbir.com/ goed beoordeeld wordendan zit je meestal wel goed. ben met de huidige dopjes (Soundcore Life P2i en QCY T13 met spinfit tips) onder het rijden prima te verstaan.
Dank je voor het tippen van de dopjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apollyon
joke_name schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 05:25:
Hi,

Ik kan je deze adviseren.
4 jaar lang gebruikt in mijn auto omdat de standaard carkit niet voldeed.

https://www.poly.com/gb/e...sets/voyager/voyager-5200

Echt hele fijne headset, super licht makkelijk op en af te doen.
Een heel mooi en veelzijdig ding. Behalve in de auto kan ik deze ook op kantoor gebruiken als ik via bluetooth aan de laptop pair.
Erg jammer dat het toch een in-ear is waar ik geen fan van ben. Als mijn oren niet zoveel oorsmeer aanmaakten had ik hem gelijk besteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Apollyon schreef op zondag 30 juli 2023 @ 21:38:

Wat zou een betere positie kunnen zijn?
In plaats van naar de positie van de microfoon kun je je beter richten op het patroon waarop de microfoon het geluid oppikt. In dit geval zou ik kijken naar een super-, hyper- of cardioïde patroon. Dit pikken geluid van achteren vele minder op dan een omnidirectionele microfoon.
Leesvoer: https://www.soundguys.com...olar-pattern-chart-16272/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apollyon
euchromatic schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 07:35:
Zelf gebruik ik in de auto meestal de speaker functie: als iemand belt ga ik naar de rechter baan langzamer rijden, achter een vrachtwagen oid, dan stoort het rijgeluid ook niet zo veel meer. Maar liever bel ik later even terug,
Jij hebt misschien een jongere auto dan ik heb. In de rechterbaan op de snelweg achter een vrachtauto ben ik niet verstaanbaar. Als ik sneller dan 50 km/uur ga ben ik al niet verstaanbaar meer met de car-kit in mijn auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarno
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:32
Een parrot aan de zonneklep? Alleen opladen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• euchromatic
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-05 14:18
Apollyon schreef op zondag 30 juli 2023 @ 21:49:
[...]

Jij hebt misschien een jongere auto dan ik heb.
Ik heb een 10 jaar oude Golf dus zeker niet bijzonder. Maar de Seat Ibiza die ik hier voor has was veel lawaaiiger op de snelweg, daarin was bellen eigenlijk niet mogelijk.
Pagina: 1