Innova gooit er met de pet naar

Pagina: 1
Acties:
  • 2.366 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocketman
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-05 18:09
Vorig jaar heb ik per 28 juni een eenjarig contract met Innova afgesloten. Dat was een gunstig contract vanwege een cashback van 320 euro en een vrij hoge terugleververgoeding voor elektriciteit.
Na ingang van het contract duurde het niet lang of Innova kon mijn gas meterstanden niet aflezen. Ik heb toen een afspraak gemaakt met Stedin en enige maanden later kwam er een monteur die een nieuwe slimme meter plaatste. Hierna bleek dat de gasmeter nog steeds onzichtbaar bleef.
Stedin meldde dat nu dat de gasmeter vervangen moest worden en ik maakte opnieuw een afspraak. Opnieuw zou de monteur maanden later komen. Inmiddels had ik per 28 juni 2023 een nieuw contract afgesloten bij Engie en vanaf de eerste dag kan men daar moeiteloos alle standen prima aflezen, zonder dat de gasmeter vervangen werd.
Niemand kan mij wijsmaken dat dit op toeval berust en ik heb al meer verhalen gelezen over dit fenomeen bij Innova.
Het is inmiddels 28 juli en pas deze week kreeg ik bericht over de uitbetaling van de cashback en de terugbetaling van het veel te hoge voorschot.
Dat is allemaal nog steeds niet betaald en ook heb ik nog geen jaarafrekening gezien. Die komt over een tijdje, zo werd mij gemeld.
Energie leveranciers mogen 8 weken doen over terugbetaling. Ik heb talloze energieleveranciers gehad, maar Innova rekt de boel wel op een buitensporige manier en verwerkt gegevens van de slimme meter waarschijnlijk niet correct.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Wat is je vraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocketman
Het is meer een klacht. Misschien zijn er meer mensen die problemen hebben met de combinatie slimme meter en Innova.

[ Voor 66% gewijzigd door Rocketman op 28-07-2023 23:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Hier koet bij inova gezeten maar geen problemen gehad,was toen de toenmalige leveranciwr failliet ging en iedereen overgezet werd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Gasloos in Zuid-Limburg

Ze mogen er toch 8 weken over doen?
Hier nog geen klagen over Innova, vorig jaar netjes een jaarrekening en de meterstanden worden iedere dag netjes weergegeven.

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 7,6🔋

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocketman
Ik heb misschien al 10 leveranciers gehad, maar die waren allemaal heel snel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-05 15:05

mwa

Rocketman schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 23:19:
Ik heb misschien al 10 leveranciers gehad, maar die waren allemaal heel snel.
Ok, maar wat wil je nu precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocketman
Hoe kan het dat een energie provider de werking van de slimme meter kan verprutsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 03-05 19:10
Als jij denkt dat het verbruik niet klopt. Hoe kan jij dat bewijzen dan? Heb je zelf inhouse een slimme meter ? Die iets anders aangeeft? Of gebruik je een dienst om de meters uit te lezen?

Betreft het terug betalen. Zodra jij je eindafrekening hebt dan pas is alles bekend en dan pas kan er geld worden gevraagd/terug betaald.

How are you doing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocketman
Het verbruik klopt, want ik krijg nog veel geld volgens Innova. Wel zonder een jaarafrekening tot nu toe. De meterstanden kloppen wel, want die heb ik zelf opgegeven.
Het is toch vreemd dat op dag nr.1 Engie de meterstanden wel kan aflezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsje22
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Maar wat wil je nu eigenlijk? Het duurt lang, maar verder klopt het..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dorus12
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-05 23:48
Ik denk dat Innova zich herhaaldeijk achter de oren heeft gekrabd na het uitlezen van de meterstanden.
In de hoop dat de meter kapot zou zijn communiceren ze naar de klant dat de standen niet uit te lezen zijn.
Beide wisselingen van meters zijn gedaan gedurende de maanden dat de meter standen laat zien die Innova geld kosten.
Enigszins kan ik dat wel begrijpen dat ze een check dubbel check doen.

Bij mij (ook met teruglevering) bij Eneco hebben ze weet ik hoe vaak gevraagd de meterstanden door te geven.
Omdat het hun niet lukte op een of andere manier.
Uiteindelijk na maanden stopte de vraag dus blijkbaar lukte het toch wel alleen de cashflow liep anders voor ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocketman
Gijsje22 schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 10:50:
Maar wat wil je nu eigenlijk? Het duurt lang, maar verder klopt het..
Even goed lezen: meterstanden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Een klacht op een forum zetten is vreemd. Als je een klacht hebt gooi je die op trustpilot, google reviews of je dropt deze bij Innova zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Rocketman schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 23:03:
Vverwerkt gegevens van de slimme meter waarschijnlijk niet correct.
zullen we verder gaan wanneer we het woord ''waarschijnlijk'' kunnen typexen?

voor nu is het een hoop blablabla. Wacht even tot eind augustus.

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 06-05 10:09
Je haalt een paar dingen door elkaar.
Innova leest niet rechtstreeks de meterstanden uit. Maar leest de meterstanden uit welke door je netbeheerder worden uitgelezen. Als de laatste geen meterstanden krijgt is de meter defect. Krijgt die wel meterstanden maar innova niet dan was er een configuratiefout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-05 16:08

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Klachten zijn eerder reviews dan van discussiewaarde op een forum. Die discussiewaarde ontbreekt dan ook in dit topic. Ik doe hem dan ook op slot.

Tweakers Discord

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.