Hue entertainment ruimte max 10 lampen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UmbraVitae
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 25-07-2024
Beste medeforumleden,

Mijn vraag gaat over maken van hue entertainment ruimtes, die ik dan met mijn muziek synchroniseer voor vet licht-effect.

In bezit:
- 1 Philips Hue Bridge (vierkante)
- 2 Philips Dimmer Switch schakelaars
- 16 Philips Hue GU10 white and color ambiance spotjes in het plafond verwerkt.
- 1 Philips Hue Go draagbare tafellamp white and color ambiance.
- 1 Philips Hue Flourish tafellamp E27 white and color ambiance
- Staanlamp met Hue kaarslamp E14 white and color ambiance
- Daarnaast nog 4 Philips Hue GU10 white ambiance, maar deze laatste doen hier niet ter zake.

Voor het synchroniseren van "al" mijn Hue white and color ambiance lampen met mijn muziek, voornamelijk vanaf Spotify, via smartphone en laptop, gebruik ik de Hue Sync, geïnstalleerd op mn laptop.
En hier kies je dan oa uit audiovoorkeuren, oa microfoon laptop, maar ik kies rechtstreeks voor LG Soundbar S95QR (totaal speaker vermogen 810W met subwoofer vermogen 220W), die gekoppeld is aan FxSound audio enchancer software. Dus subliem geluid, zeker voor home-party's.

Maar ik wil dan ook alle 19 Hue white and color ambiance lampen kunnen koppelen en in entertainment ruimtes onderverdelen. Maar blijkbaar zit hier een limiet op van 10 lampen per entertainment ruimte. Ik krijg duidelijk een melding vd Hue app (Android).
Wat ik voor een topproduct toch ferm minpuntje vind. Want voor de rest al zeer tevreden geweest over Philips Hue en toegevoegde waarde qua sfeer, van cosy tot ambi.

Ik stoot pas recent op deze beperking, wegens een verhuis.

En ja heb de synchronisatie van Hue via de Spotify app op smartphone ook reeds geprobeerd, maar daar ben je gewoon al uiterst beperkt qua kleuren.

Weet iemand of ik hier iets stom over het hoofd zie, hoe dit toch te omzeilen is. Dacht 2 entertainment ruimtes, maar bij het Philips Hue Sync programma voor pc/Windows, kan je maar 1 entertainment ruimte (hier muziekruimte) synchroniseren.

Mvg,
Umbra

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sprankel
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-07 22:36
Je bent al goed bezig door je muziek te synchroniseren op de PC, mijn ervaring via telefoon / spotify integratie is dat de delay tussen muziek en lampen compleet out of sync loopt.

Je hebt overigens zowel op PC als op Android 3th party apps die veel meer kunnen dan wat de standaard Philips app kan.

Wat betreft je probleem met entertainment modus, een bridge kan ergens een dikke 50 lampen sturen in normale modus maar slechts 10 in directe modus (entertainment). Je kan idd verschillende zones aanmaken maar wat je ook doet, 1 bridge = 10 lampen in directe modus max

Je kan echter meer dan 1 bridge hebben en dan zou je met 2 bridges in staat moeten zijn 20 lampen in directe modus te nemen. Ik heb echter nog geen ervaring met een dergelijke setup waarbij ik mij wel kan inbeelden dat niet elke app hier overweg mee kan.

(voor entertainment zone / directe modus kan je ook de master aanpassen van bridge naar een lamp, handig als je lampen in deze modus wilt aansturen die ver van de bridge staan want dan kan je ook out of sync issues krijgen omdat de master te ver weg is)

[ Voor 13% gewijzigd door sprankel op 30-07-2023 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UmbraVitae
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 25-07-2024
sprankel schreef op zondag 30 juli 2023 @ 00:26:
Je bent al goed bezig door je muziek te synchroniseren op de PC, mijn ervaring via telefoon / spotify integratie is dat de delay tussen muziek en lampen compleet out of sync loopt.

Je hebt overigens zowel op PC als op Android 3th party apps die veel meer kunnen dan wat de standaard Philips app kan.

Wat betreft je probleem met entertainment modus, een bridge kan ergens een dikke 50 lampen sturen in normale modus maar slechts 10 in directe modus (entertainment). Je kan idd verschillende zones aanmaken maar wat je ook doet, 1 bridge = 10 lampen in directe modus max

Je kan echter meer dan 1 bridge hebben en dan zou je met 2 bridges in staat moeten zijn 20 lampen in directe modus te nemen. Ik heb echter nog geen ervaring met een dergelijke setup waarbij ik mij wel kan inbeelden dat niet elke app hier overweg mee kan.

(voor entertainment zone / directe modus kan je ook de master aanpassen van bridge naar een lamp, handig als je lampen in deze modus wilt aansturen die ver van de bridge staan want dan kan je ook out of sync issues krijgen omdat de master te ver weg is)
Ja ik gebruik sowieso vooral mn laptop en na 5j mijn HP Omen 15-ce000nd sind enkele maanden omgeruild voor een patser nl ASUS ROG Strix SCAR 17 G7, ook voor video's coderen n bewerken en reeds 16 TB externe HDD had, was dit alles bijeen beter dan met Raspberry Pi/NAS te werken.

Spotify en smartphone hue sync is niks waard voor mij.
Ja heb al vele niet officiële hue compatibele apps gebruikt.
Maar mbt limiet van 10 lampen/entertainmentruimte kunnen deze apps hier geen oplossing bieden.

Indd 50 lampen/bridge, daar elke lamp (mits ze binnen aangegeven afstand liggen van elkaar liggen) de andere verbindt. Waarom die entertainmentruimte dan beperken...

Met 2 bridges werken lijkt ook niet de oplossing, dit is vooral om meer dan 50 lampen en 10 accessoires te verbinden en omdat de ruimte tussen de lampen te groot is. Wat Philips zelf mee heeft geëvolueerd, daar mn dacht 50 lampen is dik voldoende. Maar mbt entertainmentruimtes gaat dit echt niks oplossen, als Philips dit zo geïntegreerd heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Hue is geen disco apparatuur. Het is leuk dat ze dat tot op enige hoogte ondersteunen, maar dan houdt het gewoon op. Als je regelmatig feestjes hebt waarbij dit nodig is, betere spullen kopen.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 14:26

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

UmbraVitae schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 03:22:
Indd 50 lampen/bridge, daar elke lamp (mits ze binnen aangegeven afstand liggen van elkaar liggen) de andere verbindt. Waarom die entertainmentruimte dan beperken...
Het is toch logisch dat, wanneer je 'op de beat' lampen gaat aansturen je een veelvoud van berichten gaat sturen en ook nog eens tegelijkertijd.

In een situatie waar je eens in de zoveel tijd een knopje indrukt, is de 'gelijktijdigheid' niet zo'n probleem.

Je koopt een gesloten systeem van Philips, dan moet je vooraf gaan kijken of het past in jou situatie en als het niet werkt naar verwachting, de meuk terugsturen. Hier op het forum gaan klagen, kan niemand iets mee.

Wat betreft een oplossing; een fatsoenlijk/bekabeld systeem installeren.
Dan kun je d'r ook meteen rookmachines en lazers op aansluiten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sprankel
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-07 22:36
UmbraVitae schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 03:22:
[...]

Met 2 bridges werken lijkt ook niet de oplossing, dit is vooral om meer dan 50 lampen en 10 accessoires te verbinden en omdat de ruimte tussen de lampen te groot is. Wat Philips zelf mee heeft geëvolueerd, daar mn dacht 50 lampen is dik voldoende. Maar mbt entertainmentruimtes gaat dit echt niks oplossen, als Philips dit zo geïntegreerd heeft.
correctie: 12 sensors, niet 12 accesoires. waar je vrij snel aan zit. Immers een tap dial is een sensor voor de knoppen en een voor de rotary dial. Een motion sensor is 1 voor beweging, 1 voor lichtsterkte en 1 voor temperatuur.

Als je echt aan de accesoires begint zit je dus vrij snel op de limiet van 1 bridge, op zich is het geen probleem want je kan meerdere bridges gebruiken wat ook gewoon ondersteund word. Mocht het nog niet duidelijk zijn, 4 motion sensors en 1 bridge zit op zijn limiet als het op sensors aankomt.

Maar in welke mate de apps in entertainment modus meerdere bridges tegelijk kunnen sturen durf ik zo niet zeggen, zoals reeds aangehaald is de entertainment modus een extra maar ook geen core functionaliteit.
Pagina: 1