Schade aan radiator 'vinnetjes', kan dit kwaad?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:26

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Ik ben bezig met het inbouwen van mijn EKWB custom loop, alleen ging er iets mis bij het inbouwen van de front radiator, ik had wat moeilijk houvast en bij het vastschroeven van de ventilator schoot de ventilator weg en stootte ik met de schroevendraaier tegen de radiator aan. Hierbij raakte ik de 'vinnetjes' van de radiator.

Kan dit kwaad? Ik heb de radiator nu even buiten de behuizing in een testopstelling gezet en voor zover ik kan zien is er geen lekkage bij die schade.

(klikbaar voor fullsize)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pGV3jVSEfIfzhpnTwOb8jEK5KPA=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3rG1QEjCUY6wV6NQAutZAlFk.jpg?f=fotoalbum_medium

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Nope, geen probleem
Zolang het buisje niet stuk is

[ Voor 18% gewijzigd door jack zomer op 28-07-2023 17:36 ]

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-07 22:49
Zolang het alleen schade aan deze zichtbare vinnetjes is, dan zal het hooguit 0,1% minder goed koelen.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
jack zomer schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 17:36:
Nope, geen probleem
Zolang het buisje niet stuk is
Hahn schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 17:36:
Zolang het alleen schade aan deze zichtbare vinnetjes is, dan zal het hooguit 0,1% minder goed koelen.
OK dan lijk ik nog geluk bij een ongeluk te hebben. Heb nu ca. 15min het in een testopstelling draaien en blijft tot nu toe ook gewoon droog. Toen ik uitschoot met de schroevendraaier raakte ik ook echt alleen maar die vinnetjes, ik heb nog even met fors wat licht bijgeschenen om er echt goed naar te kunnen kijken.

Ben blij want anders had ik nu de build niet kunnen voltooien èn had ik extra kosten moeten maken voor een nieuwe radiator...

* Wildfire neemt nu maar even pauze en zwengelt de airfryer aan

Beter even uurtje pauzeren, lekker eten, wat Star Trek kijken en daarna dan maar weer verder gaan.

Jammer alleen dat ik een EATX moederbord heb, er blijven nu kabels vlak voor de distribution plate langs lopen. Misschien dat ik maar eens op zoek ga naar custom kabels om dat te vervangen, dan wordt het nog mooi ook. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:55
Met twee platte schroevendraaiers kun je het wel weer terugbuigen (aan beide kanten tegelijk drukken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Om even terug te komen op dit topic, aangezien ik geen antwoord meer had gegeven...

De radiator bleek inderdaad gewoon in orde, werkte prima. Alleen jammer dat de pomp van de distro-plate het na ruim een dag praktisch begaf door flink geluid te gaan maken. Leek niet om gevangen lucht te gaan, alle trucjes daarvoor boden geen soelaas.

Vanalles dus geprobeerd maar bleef hetzelfde. Uit pure frustratie heb ik uiteindelijk alles maar weer uitgebouwd en de oude koeling terug geplaatst... :|

Een custom loop is leuk, maar een hoop gedoe als het niet goed gaat. Een AIO is tenminste vrij snel vervangen en voor mijn primaire systeem heb ik het liefst zo kort mogelijke downtimes als er iets mis gaat.

In het GKMT kun je mijn frustraties wel terugvinden over dit onderwerp...

Ach. Ik hou het voorlopig op de custom loop in mijn secundair systeem.

[ Voor 10% gewijzigd door Wildfire op 06-08-2023 22:05 ]

Pagina: 1