Gezocht KVM/Docking oplossing dit kan switchen tussen laptop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrokenRules
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-03 14:20
Ik ben op zoek naar een oplossing om makkelijk gebruik te maken van van mijn dualmonitor, toetsenbord, muis, audio, webcam, lan die nu zijn aangesloten op mijn desktop, met mijn laptop.

En dan het liefst d.m.v. het aansluiten van mijn laptop met een usb-c kabel (met power), en een eventuele druk op een knop.

Dus huidige setup;
Desktop
2 monitoren hdmi
webcam
toetsenbord
muis
lan

Laptop
Usb-c (power)

Heb al heel wat afgestruind naar een apparaat wat zowel de docking station functionaliteit als kvm switch functies bevat.
Dit lijkt er eentje te zijn; maar heeft lange levertijd; https://www.avaccess.com/...tch-with-docking-station/

Nu zoek ik misschien op de verkeerde termen. Kan me bijna niet voorstellen dat er niet meer oplossingen zijn.

Simpel gezegd wil ik gewoon makkelijk kunnen switchen tussen laptop en desktop.
Voor laptop en laptop zou dit gewoon docking station zijn met usb-c
maar voor laptop desktop krijg ik dit niet gevonden.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZatarraNL
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 19:36
Dit is de enige die ik ken:
uitvoering: i-tec USB-C/Thunderbolt KVM Docking station Dual Display + Power ...

Maar zou lastig kunnen worden voor 2x hdmi.

[ Voor 6% gewijzigd door ZatarraNL op 28-07-2023 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:32
Elk dock dat gebaseerd is op een Displaylink chipset met 2 HDMI-aansluitingen, kun je gewoon aansluiten op zowel desktop als laptop. USB-switch er tussen en je bent klaar.

Wil je niet softwarematig aan de slag, dan zul je moeten zorgen dat er ook USB-C met Alternate mode voor het Displayport-signaal uit de desktop komt.

Dat kan met zoiets: uitvoering: Delock PCI Express Card > 1 x external USB Type-C 3.1 female + 1 ...

Er is een speciaal topic over dockingstations. Daar is dit al veel vaker langsgekomen.

En als je een specifieke oplossing wilt, is het zaak om duidelijk aan te geven wat voor aansluitingen zowel je laptop als desktop hebben.

Als je desktop bijvoorbeeld geen Displayport heeft, da wordt het verhaal heel anders.

Ook de precieze aansluitingen en resoluties van de monitoren zijn van belang.

Je geeft nu totaal geen specificaties.

[ Voor 4% gewijzigd door White Feather op 29-07-2023 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZatarraNL
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 19:36
Lees anders ook het docking station topic. Staat veel informatie over de mogelijkheden en de verschillen.
maar als je persé een kvm/dock combinatie wil, dan is de itec die ik hierboven noem de enige optie die ik ken.