Amd ryzen 5600 tray minimale verpakking

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowin2405
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 03-06 22:21
Hoi Tweakers,

Is het normaal als je een tray versie van AMD besteld, dat je de CPU in een heel klein merkloos doosje krijgt en de CPU gewoon los in het doosje heen en weer gaat? De pins zitten wel tegen soort van zacht luchtig spul aan. Maar ik had dus verwacht dat zoiets veel beter verpakt zou zijn.

Alvast bedankt voor je antwoord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 08:58
Ja en nee, tray zit normaal in dezelfde plsatic verpakking als boxed, maar bijboxed zit er een cpu koeler bij en daaromheen dan plastic + doos.

Dus ja, zo'n klein hard plasticje en dan wat stoot materiaal is normaal.
Dat de cpu in dat plasticje kan bewegen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:47

D4NG3R

kiwi

:)

Tray is vrij letterlijk enkel en alleen de (plastic) tray ja. De CPU hoort daar klem in te zitten met een stukje zacht schuim onder de pinnen.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
tray cpus komen op een grote tray van 20 cpus.
en worden door de winkel ingepakt en verstuurd naar klanten

box cpu komen in (amd/intel) doos met heel vaak een koeler. (niet alle boxed cpu krijgen een koeler mee)

dus ja, het klopt dat je een merkloos doosje met een cpu krijgt.
voor de verpakking moet je de winkel aanspreken, misschien vinden ze zelf ook dat het ruk ingepakt is

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowin2405
Dat de CPU alleen in een klein doosje zit, vind ik niet erg. Maar dat ie gewoon alle kanten op kan bewegen, lijkt me wel apart. In ieder geval zitten de pins wel tegen zacht schuim spul aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowin2405
D4NG3R schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 15:43:
Tray is vrij letterlijk enkel en alleen de (plastic) tray ja. De CPU hoort daar klem in te zitten met een stukje zacht schuim onder de pinnen.
De CPU zit dus niet klem en zit niet in een plasticje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

De winkel is verantwoordelijk voor de verzending. Dus als hem zo willen versturen dan is dat hun keuze. Is de CPU nog heel dan is het prima. Doet 'ie het niet, dan mogen ze zelf een nieuwe opsturen.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:47

D4NG3R

kiwi

:)

Neem even contact op met de webwinkel, zoals @jack zomer al aangeeft worden die dingen regelmatig met tientallen aangeleverd en daarna overgepakt. Maar als die het doet, dan doet die het toch?

Al is mijn eigen ervaring met tray CPU's dat ze werden ontvangen in zo'n plastic tray zoals normaliter in het "doosje" zit: random image van Google, minus het stickertje. :+

[ Voor 8% gewijzigd door D4NG3R op 28-07-2023 16:01 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowin2405
Bedankt voor jullie supersnelle reacties. Ik ga contact opnemen met de winkel ( Azerty ).

PS: mag je ook een foto uploaden in een forum? Dan laat ik het even zien hoe het verpakt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:45

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Rowin2405 schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 16:02:
Bedankt voor jullie supersnelle reacties. Ik ga contact opnemen met de winkel ( Azerty ).

PS: mag je ook een foto uploaden in een forum? Dan laat ik het even zien hoe het verpakt is.
Enerlaatste icoon boven je reacties...

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ɯoǝʇ uıǝʇ ƃǝʞʞǝɹ ʍoɹpǝu ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowin2405
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WZDRpMTNITjAYozYRU-xYuYFlN8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/chPNwvCRduykr1NzelxRY16m.jpg?f=fotoalbum_large

Zo ziet het eruit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:53

sus

is druk :+

Zo krijg ik ze ook regelmatig aangeleverd als ik ze bij een van mijn distributeurs bestel. Heb er in de 10 jaar nog nooit problemen mee gehad. Zoals @D4NG3R laat zien is het meestal het geval, maar dit is mij niet onbekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowin2405
Een beschermplasticje lijkt mij geen overbodige luxe. Misschien zijn ze die vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02:56
Dit is wel ongeveer wat je kan verwachten van een tray variant denk ik. Zolang er geen pinnetjes gebogen zijn is er niets aan de hand lijkt me?

Persoonlijk zou ik wel de boxed variant hebben genomen, bij Azerty kost die momenteel 14 euro meer.
Voor dat geld krijg je er een stock koeler en de gewone retail verpakking bij. Als je de CPU ooit weer wil verkopen is dat wel handig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Zoals de TS de tray CPU ontvangen heeft (incl. wijze van verpakking) is exact zoals ik hem zou verwachten. Pinnen buigen echt niet als ie een beetje horizontaal in een kartonnetje heen en weer schuift terwijl ie op een foam ondergrond ligt.

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowin2405
Heb inmiddels reactie van Azerty. Ze zeggen dat het apart is en dat er inderdaad een plasticje bij hoort. Wat de vervolgstappen zijn, weet ik nog niet. heb alleen mijn ordernummer door gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:56

nelizmastr

Goed wies kapot

Rowin2405 schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 21:02:
Heb inmiddels reactie van Azerty. Ze zeggen dat het apart is en dat er inderdaad een plasticje bij hoort. Wat de vervolgstappen zijn, weet ik nog niet. heb alleen mijn ordernummer door gegeven.
Lijkt me niet dat er vervolg nodig is. Als de pinnen intact zijn en de processor werkt dan heeft Azerty aan de leveringsverplichting voldaan en kun jij alleen garantie claimen bij een defect. Het is niet alsof je korting krijgt wegens ondeugdelijke verpakking ;)

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heggico
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07-06 18:31
Dat is een antistatisch doosje (igg dat schuim)
Natuurlijk is het netter als het nergens heen kan door een plasticje, maar ik zou hem gewoon proberen.
Hoogstwaarschijnlijk is alles gewoon prima.
Pagina: 1