Ik heb sinds vandaag het spel Jurassic World Evolution 2 voor mijn 2 weken oude gamepc met onderstaande specificaties. (Ik heb het spel gekocht in de Epic games launcher)
Wat is het probleem:
Een te hoge GPU tijdens het spelen en daardoor lagspikes, bijvoorbeeld als ik in/uit zoom of hekken plaats dan zie ik bij taakbeheer mijn GPU op circa 98% (zie afbeelding), stijgt de temperatuur enorm en loopt het spel even vast.
:strip_exif()/f/image/i65PxRGC05F9q8rRLlCdG0u4.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit heb ik al geprobeerd:
Ik heb de ingame settings lager gezet, de schermresolutie en graphics lager gezet en ik heb opgezocht wat de benodigde specificaties zijn om het te kunnen spelen en op basis daarvan zie ik geen probleem.
Specificaties van mijn gamepc:
Processor: AMD Ryzen 5 - 5600G
CPU koeling: luchtkoeling - Be quiet! Pure Rock Slim 2
Moederbord: Gigabyte B550M
Werkgeheugen: 32GB DDR4 RAM
Opslagcapaciteit: 1TB SSD
Videokaart: GeForce RTX 3060
ATX voeding: 720 watt
Besturingssysteem: Windows 11 pro
Wat is mijn vraag:
Heeft iemand een idee welke aanpassingen ik kan doen om het spel beter te laten presteren? Of een tip waar ik verder kan zoeken.
Wat is het probleem:
Een te hoge GPU tijdens het spelen en daardoor lagspikes, bijvoorbeeld als ik in/uit zoom of hekken plaats dan zie ik bij taakbeheer mijn GPU op circa 98% (zie afbeelding), stijgt de temperatuur enorm en loopt het spel even vast.
:strip_exif()/f/image/i65PxRGC05F9q8rRLlCdG0u4.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit heb ik al geprobeerd:
Ik heb de ingame settings lager gezet, de schermresolutie en graphics lager gezet en ik heb opgezocht wat de benodigde specificaties zijn om het te kunnen spelen en op basis daarvan zie ik geen probleem.
Specificaties van mijn gamepc:
Processor: AMD Ryzen 5 - 5600G
CPU koeling: luchtkoeling - Be quiet! Pure Rock Slim 2
Moederbord: Gigabyte B550M
Werkgeheugen: 32GB DDR4 RAM
Opslagcapaciteit: 1TB SSD
Videokaart: GeForce RTX 3060
ATX voeding: 720 watt
Besturingssysteem: Windows 11 pro
Wat is mijn vraag:
Heeft iemand een idee welke aanpassingen ik kan doen om het spel beter te laten presteren? Of een tip waar ik verder kan zoeken.