Jurassic World Evolution 2: Pc problemen GPU

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TowerCard
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 06-08-2023
Ik heb sinds vandaag het spel Jurassic World Evolution 2 voor mijn 2 weken oude gamepc met onderstaande specificaties. (Ik heb het spel gekocht in de Epic games launcher)

Wat is het probleem:
Een te hoge GPU tijdens het spelen en daardoor lagspikes, bijvoorbeeld als ik in/uit zoom of hekken plaats dan zie ik bij taakbeheer mijn GPU op circa 98% (zie afbeelding), stijgt de temperatuur enorm en loopt het spel even vast.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qWEiud0oVM4dLC0nbCYNDxQcomw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i65PxRGC05F9q8rRLlCdG0u4.jpg?f=fotoalbum_large

Dit heb ik al geprobeerd:
Ik heb de ingame settings lager gezet, de schermresolutie en graphics lager gezet en ik heb opgezocht wat de benodigde specificaties zijn om het te kunnen spelen en op basis daarvan zie ik geen probleem.

Specificaties van mijn gamepc:
Processor: AMD Ryzen 5 - 5600G
CPU koeling: luchtkoeling - Be quiet! Pure Rock Slim 2
Moederbord: Gigabyte B550M
Werkgeheugen: 32GB DDR4 RAM
Opslagcapaciteit: 1TB SSD
Videokaart: GeForce RTX 3060
ATX voeding: 720 watt
Besturingssysteem: Windows 11 pro

Wat is mijn vraag:
Heeft iemand een idee welke aanpassingen ik kan doen om het spel beter te laten presteren? Of een tip waar ik verder kan zoeken.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmuz
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-09 18:22

Pimmuz

Roar

Toevallig kwam ik je topic tegen en ben ik zelf het spel ook weer gaan spelen en het viel mij ook op dat het vrij heftig is voor de pc.

Eerst moet ik even kwijt dat ik het ontzettend jammer vind dat er in die drie weken tijd niemand op je vraag/probleem heeft gereageerd, Ik heb ook een probleem vraag gesteld maar tot op heden nog geen enkele reactie :'(

Tweakers is tweakers niet meer merk ik al een langere tijd want voorheen kwam je naar dit forum als je een probleem had of vragen en nu is men alleen maar met elkaar aan het discussiëren of welke hybride warmtepomp of dure elektrische fiets ze nodig hebben 8)7

Goed om even inhoudelijk te reageren ik vrees dat je GPU wat aan de zwakke kant is want ookal word er een (4GB VRAM) NVIDIA GeForce GTX 1050Ti (Legacy GPU: GeForce GTX 960) / AMD Radeon RX 470 aanbevolen voor minimale settings en een (6GB VRAM) NVIDIA GeForce GTX 1070 / AMD RX 570 (8GB) voor maximale settings heeft mijn 6800xt met 16Gb videogeheugen het ook erg zwaar op de High settings.

Resolutie en settings verlagen zou wel iets moeten opleveren ik doe dat sowieso vanwege de warme periode en zorg voor een goede airflow in je kast dat wil ook weleens helpen en uiteraard alle drivers uptodate houden _/-\o_ _

Edit: Speel je met V-sync aan? toen ik dat inschakelde ging mijn GPU gebruik van 95% naar 75% aangezien 60fps locked beter speelt dan 300fps +/- >:)

[ Voor 5% gewijzigd door Pimmuz op 19-08-2023 14:27 . Reden: Oplossing? ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PN058
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 19-03 13:46
Ik heb een nieuwe PC met de volgende specs:

Ryzen 9 7900
RTX 4070 Ti
32GB
2TB SSD

En bij mij moet het spel in het begin ook nog even ‘laden’. Dus hapert hij 1 a 2 minuten met in of uitzoomen (alles op ultra) en in het algeheel ook haperen. Andere, zwaardere games (RDR2 op ultra) geen problemen. Weet ook echt niet hoe dit komt…

Is het probleem bij jou al opgelost inmiddels?

[ Voor 4% gewijzigd door PN058 op 06-03-2024 10:57 ]