nieuwe adapter

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nienke28
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 23-11-2023
Geen idee bij welke topic dit eigenlijk hoort dat kon ik niet vinden !!! Dus daarom maar hier proberen

Ik heb een oude Asus x72f Laptop maar mijn adapter is niet goed meer. Als ik aan de kabel kom dan is het stroom soms weg enz. Dus ik moet een nieuwe.

Nu heb ik hier nog een Adapter liggen maar ik weet of die geschikt is of niet misschien kan iemand mij helpen

Bedankt alvast

Dit is de oude adapter van mijn Asus

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qMvypUVcNjiDDLpQZWhpQRc5KK0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2SEGlzVYQ3EkFWa0uccCG8up.jpg?f=fotoalbum_large

En de volgende heb ik nog liggen. Maar het aantal watt is hoger. Namelijk 90W ipv 65W en het ampere is hoger van 3.42 naar 4.7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DduWQo6rR0tOle1ZxVLX2drn6IY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9Xe6eIs5wkkg1cMHOEVrGCvJ.jpg?f=fotoalbum_large

Kan ik deze zonder problemen aansluiten op de laptop?

Bedankt nogmaals
...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sincery
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-09 21:48
Adapters zijn allebei 19 Volt, als de connector 's hetzelfde zijn dan moet het geen probleem zijn deze te gebruiken. iets meer wattage maakt niet uit. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• luukske
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 00:28
Ja, dat gaat. Voltage en polariteit van de connectors zijn hetzelfde.
Dat de vervanger meer stroom kan leveren is geen enkel probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het belangrijkste is dat het voltage hetzelfde is. Beide 19V, dus dat zit goed. Je oude kan 65W leveren. Je wil een adapter die minimaal dat kan leveren. Dus met die van 90 zit je goed, je laptop verbruikt minder.

Belangrijkste om te kijken is of de plug past, als dat zo is kun je 'm lekker gebruiken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nienke28
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 23-11-2023
Dank je voor de snelle reacties !!! Ja de plug past. is een 5.5mm bij 2.5mm had ook andere plug maar paste niet inderdaad

Nou dan ga ik deze gewoon op mijn laptop aansluiten !!! Dank voor de snelle antwoorden en reacties

Liefs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:34

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Voor de duidelijkheid/volledigheid:

Voltage is wat zo'n ding levert. Dat moet exact kloppen. In autotermen: wat voor brandstof erin moet. Diesel in benzineauto is geen goed plan.

Amperage/Wattage is maximale wat je uit het apparaat kunt trekken. Dat mag altijd meer zijn dat wat vereist is, maar nooit minder. In autotermen: maximale snelheid. Harder kan mis gaan, zachter kan altijd.

En voor het mierenneuken: "voltage" heet eigenlijk potentiaal, "amperage" heet stroom en "wattage" vermogen - maar om het simpel te houden gebruik ik de minder correcte maar duidelljkere volkstermen.

[ Voor 21% gewijzigd door dion_b op 28-07-2023 23:42 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:31
dion_b schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 23:39:
Voltage is wat zo'n ding levert. Dat moet exact kloppen. In autotermen: wat voor brandstof erin moet. Diesel in benzineauto is geen goed plan.
>:)
Electronics Repairschool: Let's burn a laptop :) Amps, Voltage, Motherboards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pagina: 1