Toon posts:

Casemod in koffer

Pagina: 1
Acties:
  • 209 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op koffer.nl een koffer gevonden waar ik mijn comp wel in wil bouwen. is mooi makkelijk voor lan-party's :9
Afbeeldingslocatie: http://www.koffer.nl/images/embagstransportboxen.jpg
het gaat om de grote. Nou zou ik graag willen weten of iemand ervaring met zo'n koffer heeft, waar ze to koop zijn voor welke prijs en hoe groot ze zijn. ik wil mijn mobo op de bodem plaatsen

• jwbagger
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-08 15:50

jwbagger

,.-~'`'~-.,

lijkt me nou niet de meest ideale koffer om een casemod mee te doen... dan hou je nog evenveel ruimte over (of zelfs nog meer) als wanneer je gewoon je desktop-pc gebruikt en er een handvat aanschroeft....

de lol van een koffermod is mijns insziens dat je een normale desktoppc in een zo klein mogelijk koffertje probeert te stoppen... de onderdelen zitten dan ook vaak errug dicht op elkaar... en met zo'n grote koffer zeulen naar lanparties lijkt me ook niet echt ideaal... think twice before buying!

Verwijderd

Die koffer gaat wel duurder zijn dan een case denk ik ook

Verwijderd

Topicstarter
Das misschien wel zo maar ik zit te denken om er op de een of andere manier een tft scherm in te bouwen. Dat gaat toch in deze koofer veel makkelijker als in zo'n mini ding

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:09
koop dan gewoon een laptop met een geforce 2 go ofzo,
dat is denk ik niet of nauwelijks duurder. (anders moet je ook tft kopen)

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:52

Japie.G

Colour Classic

$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$

Lache idee by the way, een tfttje derin :9~

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output - 48kWh LiFePo4 op 15kVa Victron systeem

Verwijderd

Topicstarter
Ben jij nou een Case modder? met die schijtlaptops kun je helemaal niks man. De gein avn die case is juist dat je wat kunt verbouwen, dat is de gein van een computer. Met een laptop kun je met mazzel nog wat errug dure ram uitbreidingen doen maar daar blijft het ook bij. je kunt er verder niks bij inbouwen. Dus ik hou het maar bij mun celly 400 in een flightcase :)

• jwbagger

jwbagger

,.-~'`'~-.,

ik denk dat je voor 't idee om een lcd erin te bouwen gewoon met een ietsje hogere dan normale koffer uit de voeten kan... dan heb je gewoon wat extra space boven dat wat anderen nodig blijken te hebben voor hun computer:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
|              |
|  Hier past je pc    |
| zoals anderen het   |
|   ook deden   |
|_____________________|

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een keer eerder een koffermod gezien, en die gozer had hd's en diskdrive in zun deksel zitten. Als ik daar een tft neerpleur, waar laat ik die zooi dan :?

• jwbagger

jwbagger

,.-~'`'~-.,

gewoon in het iets ruimere onder'compartiment'... want je moet een koffer kopen waarbij de onderkant ongeveer even hoog is als normaal de koffer van iemand totaal... of je legt je diskdrives 'onder' het moederbord, misschien is dat ook mogelijk? alleen dan moet je natuurlijk wel opletten dat je mobo nergens contact maakt met metalen onderdelen als hij komt te liggen op je schijven (plaatje plastic ertussen kan oplossing zijn...
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
          Hoogte koffer:

Normale koffermod:    TFT koffermod:

|________________|  |________________|

lijkt me wel haalbaar, toch??

want mij lijkt het niks om een té grote koffer te nemen... probeer het gewoon zo compact mogelijk op te stellen van binnen, dan heb je niet zoveel nodig als het goed is....

• Japie.G
  • Laatst online: 22:52

Japie.G

Colour Classic

meestal bouw je je spul erin, en pleur je dat er niet in |:(

LOL ;)

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output - 48kWh LiFePo4 op 15kVa Victron systeem

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-08 10:14

Whuzz

Dodgeball!

Op maandag 03 september 2001 21:37 schreef Fire_Fly het volgende:
Ik heb een keer eerder een koffermod gezien, en die gozer had hd's en diskdrive in zun deksel zitten. Als ik daar een tft neerpleur, waar laat ik die zooi dan :?
uuh... extra koffer? :P

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

Verwijderd

Ik heb ook een koffermod gebouwt. Het is erg leuk werk dit heb ik gekocht om men mod te realiseren:

- koffer (te koop bij gamma voor 35 piek)
- oude case (had ik nog) dees gebruik je voor het mobo rek dat je er uit sloopt en vervolgens in je kast bouwt.
- voeding (haal je uit die oude case)
- dezelfde schroefjes die je nu al in je case hebt alleen iets langer.

een tip:

aan de onderkant van je cdrom / hdd / fdd zitten ook schroefgaatjes dus op die manier kun je ze op de bodem / bovenkant vastschroeven.

ik zal proberen binnenkort fotoos te maken dan kun je het zelf zien hoe je het bijvoorbeeld kunt doen.

• Whuzz
  • Laatst online: 22-08 10:14

Whuzz

Dodgeball!

Ik vraag me af hoe je je PCI en AGP kaarten goed vastzet in zo'n koffer?
DIe zitten behalve aan het mobo ook nog met wat schroefjes vast, zonder dat lijkt het me een instabiel geheel. Hoe maak je die aan de koffer vast dan?

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

Verwijderd

Op maandag 03 september 2001 22:04 schreef Whuzz het volgende:
Ik vraag me af hoe je je PCI en AGP kaarten goed vastzet in zo'n koffer?
DIe zitten behalve aan het mobo ook nog met wat schroefjes vast, zonder dat lijkt het me een instabiel geheel. Hoe maak je die aan de koffer vast dan?
achterkant van een case er in bouwen

Verwijderd

Topicstarter
Of je zet er een L-profiel in met wat gaatjes

• mpegernie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-03-2016

mpegernie

.mpe

vette koffer!

maar hou er wel rekening mee dat hij erg zwaar gaat worden (ik spreek uit ervaring)

"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead

• AMDFreak
  • Laatst online: 21-08 15:50

AMDFreak

Intel is zo..

whehe vindt ik wel een leuk ideetje :)

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35 | Kia EV3 GT-BusinessLine 83kWh

• MADG0BLIN
  • Laatst online: 21:58
Als het lukt is het wel cool. :)

• DjCasemod
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-04 12:41
Lijkt me echt supper (had er zelf ook wel is aan gedacht om te maken). :P

• DoD Cerberus
  • Laatst online: 26-06-2025

DoD Cerberus

blabla!

let er hier niemand op ofzo? de deksel van de koffer bestaat uit twee delen die uit elkaar vouwen! daar kan nooit een scherm in! |:(

"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."

• NuKeFaCe
  • Laatst online: 08-09-2025
Op maandag 03 september 2001 21:18 schreef jwbagger het volgende:
lijkt me nou niet de meest ideale koffer om een casemod mee te doen... dan hou je nog evenveel ruimte over (of zelfs nog meer) als wanneer je gewoon je desktop-pc gebruikt en er een handvat aanschroeft....

de lol van een koffermod is mijns insziens dat je een normale desktoppc in een zo klein mogelijk koffertje probeert te stoppen... de onderdelen zitten dan ook vaak errug dicht op elkaar... en met zo'n grote koffer zeulen naar lanparties lijkt me ook niet echt ideaal... think twice before buying!
Zo groot is die koffer nu ook weer niet ... (iig kleiner dan mijn MAXI INWIN Q500 :P)

• NuKeFaCe
  • Laatst online: 08-09-2025
Op maandag 10 december 2001 15:22 schreef The_Operative het volgende:
let er hier niemand op ofzo? de deksel van de koffer bestaat uit twee delen die uit elkaar vouwen! daar kan nooit een scherm in! |:(
:? wat bazel jij nu :?

Je kunt er gewoon een scherm inplaatsen .. je moet hem alleen niet vastmaken aan het deksel, maar B.V. los op houders erin leggen en als je hem gaat gebruiken het schermpje op een statief zetten ...
Maar volgens mij ging het alleen om een pc (dus zonder monitor)

• -=MOL=-
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Op maandag 10 december 2001 15:58 schreef NuKeFaCe het volgende:

[..]

:? wat bazel jij nu :?
Kijk maar goed naar de foto van de koffer, dan zie je hoe de sluiting zit enzo. Hij heeft iig gelijk over dat er in die koffer nooit een tft in de deksel gaat passen.

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:16
Volgens mij kan je een hoek van die koffer open klappen en zit er inderdaad niet een "normaal" deksel op.

Ik denk dat de bedoeling is om een tft scherm er los bovenin te gooien en zo nodig eruit te halen.

Strava

Pagina: 1