Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerrot
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 28-07 14:27
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven.

Ik zoek een:

Smartphone die een betere camera heeft dan een Xiaomi 11t. Het hoeft uiteraard geen iPhone kwaliteit te zijn.

Wat is je budget?

Losse telefoon prijs circa 600 euro. (Paar tientjes meer maakt niet uit) De telefoon ga ik echter waarschijnlijk wel aanschaffen bij verlenging van mijn abonnement.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken voor allround gebruik. Hoofdzakelijk doe ik internetten, Spotify/YouTube streamen en sporadisch simpele spellen. Foto s niet extreem veel maar wil deze foto s wel goed hebben qua kwaliteit.

Wat heb je zelf al gevonden?

Google Pixel 7 en de OnePlus 10 Pro die binnen budget liggen en afgaande op reviews een mooi totaalpakket leveren.

Heb je zelf al een idee welk apparaat je overweegt?

Ik had de voorkeur voor een Pixel 7 vanwege de camera kwaliteit en de cashback actie die nu loopt. Echter las ik op internet dat er redelijk wat rare bugs in de Pixel serie voorkomen zoals wegvallen signaal, weigerende apps etc.

Tevens schijnt de accuduur wat minder te zijn volgens internet.

Ook vind ik de snelheid,accuduur en snelladen wel fijn van de OnePlus.

Welke vragen heb je hier nog over?

- Klopt het nog steeds dat de Pixel telefoons regelmatig software bugs hebben? Sporadisch eens een foutje vind ik niet erg, maar moet wel stabiel zijn.

- Klopt het dat de accuduur krap een dag is bij de Pixel?

- Hoelang duurt het ongeveer voor de Pixel opgeladen is met een gemiddelde lader. Ik ben nu verwend met een 30 minuten oplaadtijd.

- Is de camera kwaliteit van de OnePlus beduidend minder dan de Pixel ? Ik gebruik eigenlijk alleen de hoofdlens en geen selfie camera. Dus als de primaire lens goed is is het voor mij prima.

Verder sta ik ook zeker open voor een alternatief model/merk tot circa 600-650 euro aanschafwaarde. Liever geen Samsung vanwege de Samsung software.

Beste antwoord (via jerrot op 28-07-2023 16:48)

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
[b]jerrot schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 09:58

- Klopt het nog steeds dat de Pixel telefoons regelmatig software bugs hebben? Sporadisch eens een foutje vind ik niet erg, maar moet wel stabiel zijn.
Ja, dat klopt. Je krijgt op Pixel toestellen de updates als eerste en je bent dus eigenlijk een beta tester voor de rest van de Android toestellen. OnePlus draait tegenwoordig een variant van ColorOS van Oppo, wat een zwaardere variant is dan de vroegere OnePlus versies en Pixel's OS. Bij zo'n zwaardere variant is de kans op bugs ook weer wat hoger.
Dat klopt. De Pixels hebben niet een bijzonder goede accuduur en hebben ook snel last van warmte. De Pixel 7 is dan wel het model met de beste accuduur van de Pixel 7 serie en heeft ook het minst last van de warmte. Daarnaast kun je in de Tweakers review lezen dat de OnePlus 10 Pro ook behoorlijk warm kan worden en de accuduur zou ook vergelijkbaar zijn met de Pixel 7.
- Hoelang duurt het ongeveer voor de Pixel opgeladen is met een gemiddelde lader. Ik ben nu verwend met een 30 minuten oplaadtijd.
In de Tweakers BBG staan de laadtijden: review: Smartphone Best Buy Guide - Juli 2023
Van leeg naar vol laden:
Pixel 7: 1u56m
10 Pro: 57m
De Pixel 7 heeft dus ruim 2x zoveel tijd nodig om volledig op te laden.
- Is de camera kwaliteit van de OnePlus beduidend minder dan de Pixel ? Ik gebruik eigenlijk alleen de hoofdlens en geen selfie camera. Dus als de primaire lens goed is is het voor mij prima.
De primaire lens is iets beter op de Pixel 7. De software bij OnePlus is inderdaad ook een stuk minder. Het valt wel te verbeteren met gcam, maar dan moet je waarschijnlijk wel zoeken naar een versie die voor jou goed werkt, terwijl het meteen goed werkt op de Pixel. De OnePlus heeft itt de Pixel 7 wel een zoomlens en een iets betere groothoeklens.

Voor een stuk minder geld heb je een Nothing Phone (1). Iets mindere camera dan de Pixel 7 en 10 Pro, maar wel beter dan de 11T. En een lichte Android variant met een goede accuduur en volledig opladen lukt ook binnen het uur.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:43
Pixel is niet meer instabiel dan OnePlus. Bij beide zie je de verhalen.
Een deel van de problemen met Pixel telefoons in de Nederlandse markt waren dat ze niet officieel ondersteunt werden hier, dat is ondertussen wel zo, dus het is stabieler geworden.

Als alternatief, iets boven je budget (729 Euro), maar de Xiaomi 13 al bekeken, dan heb je zowel het snelladen wat je gewend bent als de camera verbetering die je zoekt?
uitvoering: Xiaomi 13, 8GB ram, 256GB opslag Zwart

Of kijk voor een Gcam mod voor je Xiaomi 11t en maak daar foto's mee. Dan heb je de Google AI die je foto's verbeterd want eigenlijk is de camera in de Pixel telefoons niet zo bijzonder, het is voor een groot deel de foto bewerkingssoftware van Google die de resultaten brengt (uiteraard zit er ook de tuning aan vast van de camera).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerrot
swhnld schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 10:22:
Pixel is niet meer instabiel dan OnePlus. Bij beide zie je de verhalen.
Een deel van de problemen met Pixel telefoons in de Nederlandse markt waren dat ze niet officieel ondersteunt werden hier, dat is ondertussen wel zo, dus het is stabieler geworden.

Als alternatief, iets boven je budget (729 Euro), maar de Xiaomi 13 al bekeken, dan heb je zowel het snelladen wat je gewend bent als de camera verbetering die je zoekt?
uitvoering: Xiaomi 13, 8GB ram, 256GB opslag Zwart

Of kijk voor een Gcam mod voor je Xiaomi 11t en maak daar foto's mee. Dan heb je de Google AI die je foto's verbeterd want eigenlijk is de camera in de Pixel telefoons niet zo bijzonder, het is voor een groot deel de foto bewerkingssoftware van Google die de resultaten brengt (uiteraard zit er ook de tuning aan vast van de camera).
Hi,

De Xiaomi 13 heb ik inderdaad bekeken maar dat word me te zot. Eigenlijk is mijn huidige bedrag al aan de hoge kant zelfs. Ik had ook nog maar Oppo zitten kijken maar die steken er niet echt bovenuit naar mijn mening.

Blij om te horen dat de Pixels sowieso software matig nu al stabieler zijn. Zit alleen nog te twijfelen aan de accuduur. Ik wil liefste wel een telefoon die met gemak de dag volmaakt en niet op het randje.

Ik laad de telefoon wel op elke nacht maar als ik het vergeet wil ik niet gelijk zonder stroom zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:43
jerrot schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 11:17:
[...]

Hi,

De Xiaomi 13 heb ik inderdaad bekeken maar dat word me te zot. Eigenlijk is mijn huidige bedrag al aan de hoge kant zelfs. Ik had ook nog maar Oppo zitten kijken maar die steken er niet echt bovenuit naar mijn mening.

Blij om te horen dat de Pixels sowieso software matig nu al stabieler zijn. Zit alleen nog te twijfelen aan de accuduur. Ik wil liefste wel een telefoon die met gemak de dag volmaakt en niet op het randje.

Ik laad de telefoon wel op elke nacht maar als ik het vergeet wil ik niet gelijk zonder stroom zitten.
Je kunt nog de Gcam optie proberen terwijl je doorspaart / afwacht. De 13 zal in prijs dalen hoop ik (en de Pixel 8 komt ook over een paar maanden uit), en Xiaomi en Oppo zijn wel de kampioenen op snellaad gebied, waar ik persoonlijk de voorkeur heb op Xiaomi omdat die beter de officiële standaarden implementeert dan Oppo die zo nodig de eigen oplaadstandaard forceert waardoor je om er gebruik van te kunnen maken altijd een oplader en kabel van hun bij je moet hebben, terwijl met Xiaomi elke officiële snellader zal werken, zelfs die van een laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skypo2
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 20-03 13:58
Heb nu zelf de pixel 7. Als je geen zware games speelt dan zul je geen snelheidsverschil merken met de OnePlus. Het is een super reactieve, snelle telefoon.
Opladen duurt wat langer maar is m.i. nog wel acceptabel. De telefoon gaat bij gemiddeld gebruik ruim een dag mee (20-30% over). Verder ben ik nog geen bugs tegen gekomen. De camera is inderdaad top, momenteel zelfs beter dan de iPhone pro.

Al met al erg tevreden en top prijs -kwaliteit verhouding. Succes met je keuze!

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Niet online

Ja, dat klopt. Je krijgt op Pixel toestellen de updates als eerste en je bent dus eigenlijk een beta tester voor de rest van de Android toestellen. OnePlus draait tegenwoordig een variant van ColorOS van Oppo, wat een zwaardere variant is dan de vroegere OnePlus versies en Pixel's OS. Bij zo'n zwaardere variant is de kans op bugs ook weer wat hoger.
Dat klopt. De Pixels hebben niet een bijzonder goede accuduur en hebben ook snel last van warmte. De Pixel 7 is dan wel het model met de beste accuduur van de Pixel 7 serie en heeft ook het minst last van de warmte. Daarnaast kun je in de Tweakers review lezen dat de OnePlus 10 Pro ook behoorlijk warm kan worden en de accuduur zou ook vergelijkbaar zijn met de Pixel 7.
In de Tweakers BBG staan de laadtijden: review: Smartphone Best Buy Guide - Juli 2023
Van leeg naar vol laden:
De primaire lens is iets beter op de Pixel 7. De software bij OnePlus is inderdaad ook een stuk minder. Het valt wel te verbeteren met gcam, maar dan moet je waarschijnlijk wel zoeken naar een versie die voor jou goed werkt, terwijl het meteen goed werkt op de Pixel. De OnePlus heeft itt de Pixel 7 wel een zoomlens en een iets betere groothoeklens.

Voor een stuk minder geld heb je een Nothing Phone (1). Iets mindere camera dan de Pixel 7 en 10 Pro, maar wel beter dan de 11T. En een lichte Android variant met een goede accuduur en volledig opladen lukt ook binnen het uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerrot
RepareerDroid schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 13:51:
[...]

[...]

[...]
Van leeg naar vol laden:

[...]

Ok dat klinkt wel als een duidelijk verhaal. Afgaande op de reviews is de OnePlus beter voor snelladen en performance van de telefoon. En de Pixel 7 sterker op cameragebied en helderheid scherm.

Ik zal eens kijken in de BBG voor de laadtijden. Daar had ik niet bij stil gestaan dat die daar in stonden.

Nadeel van de Pixel is dan inderdaad wel de stabiliteit als beta tester. Telefoon mag wel eens een foutje hebben maar niet dat ik bijvoorbeeld elke week wat gezeur heb.

Een nothing telefoon ken ik te weinig van en vind het een lelijk ding wat dat betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nldls
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-07 12:03
Ik heb gekozen voor een Pixel (6) omdat OnePlus aan het rotzooien was met updates en korte ondersteuning. Doe er nu een jaar mee en heb het gevoel dat ik minder gedoe heb dan ik in het verleden had met mijn OnePlus 3T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerrot
nldls schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 16:55:
Ik heb gekozen voor een Pixel (6) omdat OnePlus aan het rotzooien was met updates en korte ondersteuning. Doe er nu een jaar mee en heb het gevoel dat ik minder gedoe heb dan ik in het verleden had met mijn OnePlus 3T.
Ik ben zelf wel fan van OnePlus gebaseerd op t verleden. Ik heb een 6 en 7T model gehad en die waren eigentheel goed allround qua kwaliteiten.

Ik neig nog steeds naar de Pixel 7 puur op prijs nu met de 100 euro cashback. Alleen als er veel software bugs in zitten twijfel ik er nog aan of ik me daar over heen kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Niet online
jerrot schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 11:32:
[...]
Ik neig nog steeds naar de Pixel 7 puur op prijs nu met de 100 euro cashback. Alleen als er veel software bugs in zitten twijfel ik er nog aan of ik me daar over heen kan zetten.
Het is niet dat je Pixel het iedere maand een paar dagen niet doet. Of je last krijgt van een bug is van veel verschillende variabelen afhankelijk. Er zijn ook genoeg Pixel gebruikers die zelden last hebben van bugs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerrot
RepareerDroid schreef op zondag 30 juli 2023 @ 14:25:
[...]
Het is niet dat je Pixel het iedere maand een paar dagen niet doet. Of je last krijgt van een bug is van veel verschillende variabelen afhankelijk. Er zijn ook genoeg Pixel gebruikers die zelden last hebben van bugs.
Ik begrijp uiteraard dat hij niet functioneert verder. Maar bugs zoals telefoongesprekken die weg vallen, of accu die snel leeg loopt bijvoorbeeld zijn wel lastige bugs voor mij.

Ik ga nog even verder speuren of er eventueel binnenkort nog een mooi alternatief uitkomt voor de pixel 7 en Oneplus 10 Pro. Wellicht dat dat het nog waard is om te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerrot
Update:

De selectie is toch wat aangepast. De toestellen die momenteel mijn voorkeur hebben zijn de:

Oneplus 10 Pro
Xiaomi 12 Pro
Oppo Find X5 Pro (mits de prijs nog wat zakt)

Nu ben ik niet zo bekend met de kwaliteit verder van Oppo dus dat is nog een vraagteken.

Afgaande op de reviews is het laden sneller van de Xiaomi en schermkwaliteit nog beter. Oneplus 10 pro weer betere accuduur en natuurlijkere foto's.

EDIT:

Selectie telefoons aangepast naar de volgende modellen:

Oneplus 10 Pro
Xiaomi 12 Pro

Met een schuin oog kijkend naar de Oppo find X5 Pro. Sony valt af, teveel reviews over dat ze te warm worden en functies uitschakelen.

[ Voor 39% gewijzigd door jerrot op 03-08-2023 09:16 . Reden: aanvulling ]

Pagina: 1