Verschillen spellen crashen een paar minuten na opstarten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geert1986
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15-01-2024
Verschillende PC-spellen die ik heb geïnstalleerd op mijn PC zorgen er voor dat de PC een paar minuten na het opstarten van het spel vast loopt. Als ik direct daarna de PC opnieuw opstart dan kan hij de harde schijf niet vinden en dus niet booten. Als ik de PC daarna een kwartier uitzet en dan opnieuw opstart doet hij het gewoon weer.

Qua spellen die het niet doen kan ik niet echt een rode draad ontdekken. Zowel oudere als nieuwere spellen zorgen voor dit probleem. Het maakt daarbij ook niet uit of ze veel of weinig van mijn systeem vragen. In alle gevallen voldoe ik wel aan de aanbevolen systeeminstellingen. Wel lijkt het er op dat de videokaart soms meer lawaai maakt en misschien wat warm wordt.

Het laatste spel dat dienst weigerde is Divinity Dragon Commander.
Link: https://store.steampowere...ivinity_Dragon_Commander/

Hierbij het ik al het volgende geprobeerd:
- spel direct vanaf de harde schijf starten ipv vanuit Steam;
- grafische instellingen verlagen in het spel;
- nieuwe videokaartdrivers installeren;
- compatibiliteitsmodus en starten als administrator;
- 4 gb patch (https://ntcore.com/?page_id=371).

Er zijn ook genoeg spellen die het wel gewoon doen dus ik zie niet helemaal waar het probleem zit. Heeft iemand een idee?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geert1986
En nog wat systeem informatie:

Besturingssysteem: Windows 10 Home 64-bit (10.0, Build 19045) (19041.vb_release.191206-1406)
Processor: Intel(R) Core(TM) i7-8700 CPU @ 3.20GHz (12 CPUs), ~3.2GHz
Geheugen: 16384MB RAM
Videokaart: NVIDIA GeForce RTX 2070
Harde schijf: Samsung SSD 850 EVO 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMaca
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 25-09 23:28
Wat bedoel je met vastlopen?. Hangt je hele PC dan en werkt alleen de aan/uit knop om hem weer opnieuw te starten?
Gebeurt het willekeurig of zit er een patroon in?

Welke voeding heb je?

Ik heb 2x eerder dit soort issues gehad en beide keren lag het aan de voeding. Kun je een voeding van iemand lenen? Ik weet niet wat een 2070 vraagt voor power, maar ik gok dat een 650Watt van de nieuwere generaties wel genoeg moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geert1986
De hele PC hangt inderdaad waarbij alleen de aan/uit-knop nog soelaas biedt. Het gebeurd een paar minuten nadat ik bepaalde spellen start. Het gebeurd bij sommige spellen ook niet. Het gebeurd nooit bij ander gebruik van de PC, zoals internetten of office gebruiken.

Ik heb al een 650W voeding. (Coolermaster GX Bronze 80+ 650W ATX)

[ Voor 39% gewijzigd door Geert1986 op 27-07-2023 22:24 ]