Bekabelde (multi)room muziek speakers

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meijer3
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 19-05 12:02
Hoi Allemaal,

Ik ben opzoek naar een speaker systeem voor mijn nieuwbouw huis.
Daarbij probeer ik alles zo wireless-less te maken, dus bekabeld.

Toch wil ik wel met de modernste technieken aan de slag.
Een centraal systeem met twisted audio pairs, en versterker lijkt mij dan niet zo modern /en of flexibel. Maar misschien heb ik dat mis.
Power-over-Ethernet PoE, is leuk maar geen must. Ethernet kabel lijkt me wel een must.

Ik wil eigenlijk in verschillende kamers losse speakers hebben. Die het liefste de zelfde muziek kunnen afspelen (bijna alleen maar spotify) maar dan ook soms ook wat anders per kamer.

Ik heb toch wel even gegoogled maar kom vooral uit op wifi/bluetooth speakers uit.
Budget is er niet, maar ik ben geen audiofiel en hoef dus ook niet iets highends.
Tweakers zou me toch wel verder moeten kunnen helpen. ;)
Weet iemand een goed merk en /of systeem?

Beste antwoord (via meijer3 op 31-07-2023 08:17)

• Flans
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 05:58
Archie_T schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 22:08:
Sonos heeft gewoon ethernet aansluiting of snap ik je niet?
Volgens mij hebben alle gangbare 'draadloze' speakers een ethernet aansluiting. Ik heb het ff gecheckt de twee speakers van denon (Home 150 & Home 250) die hier staan hebben ook beide een ethernet aansluiting.

@meijer3 Als je een stroom- en ethernet aansluiting bij elkaar hebt dan heb je een heel breed scala aan speakers tot je beschikking. In de pricewatch kun je bij de draadloze speakers filteren op RJ45 aansluiting (categorie: Draadloze speakers) al deze speakers voldoen aan je wens. (Alleen PoE is denk ik niet haalbaar)

Denk wel ff goed na over het ecosysteem waar je voor kiest.

Het selecteren en afspelen op de verschillende speakers doe je op je telefoon. Eerlijk gezegd maakt de verbinding via ethernet niks uit, het afspelen via wifi gaat ook heel prima.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:46

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimoo
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 02-07 15:23
Budget is er niet?
Sonos is een optie? beetje weinig info...
heb je zelf al onderzoek gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meijer3
Sonos is inderdaad een optie.

Ik heb wel wat gegoogled maar kom vooral bij echt high-end uit, gericht op bv op cafés

Ik ben vooral opzoek naar een goed, maar simpele oplossing voor ethernet speakers. Liefst PoE maar dat lijkt moeilijk Er is deze reddit: https://www.reddit.com/r/...r_over_ethernet_speakers/
en deze: https://www.reddit.com/r/...iroom_audio_via_ethernet/

Ik zal nog even verfijnen wat ik wil:
  • muziek afspelen in meedere kamers
  • verschillende muziek afspelen in meerdere kamers
  • smart-home voice laten afspelen op specifieke speakers
Maar ik wou even checken wat er beschikbaar is in NL

Ps.als je een topic opent staan er paar tips om aan tegeven. een is budget, maar dat vind ik niet zo belangrijk.

[ Voor 28% gewijzigd door meijer3 op 28-07-2023 11:08 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Flans
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 05:58
Archie_T schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 22:08:
Volgens mij hebben alle gangbare 'draadloze' speakers een ethernet aansluiting. Ik heb het ff gecheckt de twee speakers van denon (Home 150 & Home 250) die hier staan hebben ook beide een ethernet aansluiting.

@meijer3 Als je een stroom- en ethernet aansluiting bij elkaar hebt dan heb je een heel breed scala aan speakers tot je beschikking. In de pricewatch kun je bij de draadloze speakers filteren op RJ45 aansluiting (categorie: Draadloze speakers) al deze speakers voldoen aan je wens. (Alleen PoE is denk ik niet haalbaar)

Denk wel ff goed na over het ecosysteem waar je voor kiest.

Het selecteren en afspelen op de verschillende speakers doe je op je telefoon. Eerlijk gezegd maakt de verbinding via ethernet niks uit, het afspelen via wifi gaat ook heel prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:09

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

PoE is ook niet echt een optie met maar maximaal 30 Watt. Daar gaat nog verlies af van de versterker, DAC en ethernet/wifi. Voor een beetje goed geluid blijft er dan niets meer over.

Zoeken maar een niche product dat aan al je wensen voldoet lijkt mij op de lange termijn qua support ook niet wenselijk, wireless is voor consumenten nou eenmaal de standaard omdat men geen kabels wil/kan trekken. Sonos komt daar dan met zijn ethernet poort nog enigszins uit en is ook nog eens een kwalitatief goed product. Ik denk niet dat er veel alternatieven zijn anders dan (semi)zelfbouw, iedere 'domme' speaker is dan smart te maken.

[ Voor 55% gewijzigd door DukeBox op 30-07-2023 11:07 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 06:36
meijer3 schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 10:39:
Sonos is inderdaad een optie.

Ik heb wel wat gegoogled maar kom vooral bij echt high-end uit, gericht op bv op cafés

Ik ben vooral opzoek naar een goed, maar simpele oplossing voor ethernet speakers. Liefst PoE maar dat lijkt moeilijk Er is deze reddit: https://www.reddit.com/r/...r_over_ethernet_speakers/
en deze: https://www.reddit.com/r/...iroom_audio_via_ethernet/

Ik zal nog even verfijnen wat ik wil:
  • muziek afspelen in meedere kamers
  • verschillende muziek afspelen in meerdere kamers
  • smart-home voice laten afspelen op specifieke speakers
Maar ik wou even checken wat er beschikbaar is in NL

Ps.als je een topic opent staan er paar tips om aan tegeven. een is budget, maar dat vind ik niet zo belangrijk.
Het is er niet. Je bent op zoek naar een soort van google nest / apple home met die smart home voice en die systemen werken naar mijn weten draadloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:09

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

aljooge schreef op zondag 30 juli 2023 @ 11:12:
Het is er niet. Je bent op zoek naar een soort van google nest / apple home met die smart home voice en die systemen werken naar mijn weten draadloos.
De Google Home en Google Home Mini werken beiden ook bekabeld via de Chromecast ethernet adapter.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meijer3
Kijk ik leer zeker wat dingen. Wist niet af van de google ethernet adapter.
Ook niet van het tweakers filter.

Ik draai unifi, met home assistant. Ik lees alleen dat unifi + sonos bekabelt soms geen goede match is.

bedankt voor alle antwoorden. Ik ga nog even verder zoeken
Pagina: 1