The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.
Vraag
Beste antwoord (via Boeryepes op 27-07-2023 20:08)
Alles kan stuk.
Alle reacties
Alles kan stuk.
Gooien mensen standaard hun Nuon / Vattenfall mails in de Spam dan kan de AI bij email boer denken dat
@nuon.nl, @vattenfall.com, @vattenfall.nl, @mail.vattenfall.nl, @e-mail.vattenfall.nl, @email.vattenfall.nl,@vattenfallsales.nl, @vattenfallsalesnederland.com dat willen mensen niet en krijgen ze een block.
Is eenvoudig te verhelpen door een klacht naar abuse@mail-provider.com.
Hoe ziet dat er dan uit:
The mail system.
uwnaam@hotmail.com :host
hotmail - com. Olc. Protection. hotmail. Com
(1Hier staan een IP adres)said :550 5.7.1
Unfortunately, messages from (2Hier staan weer een IP adres)weren't sent. Please contact your internet service provider since part of their network is on our block list (S3150)
You can also refer your provider to
http://mail. live. com /mail /troubleshooting. aspx#errors. (MW2NAM10FT011. eop-nam 10. prod. protection. outlook
. com) in replay to mail from command.
Dit komt meer voor dan je denkt zo had T-mobile heel lang een block bij Microsoft die er niet 1,2,3, van afging.
Oftopic: spamers die T-mobiel gebruikte.
[ Voor 7% gewijzigd door onno oliver op 27-07-2023 22:34 ]
Verder lijkt mij dat een partij als Vattenvall wel hun SPF, DKIM en DMarc in orde hebben naast vertrouwde sender IP address voor bulk mail met een uitstekende reputatie. Meestal wordt het ook als service afgenomen ipv via eigen mailservers (juist om bovenstaande redenen).
The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.
Het is altijd het één of het ander: of hij wordt bij je afgeleverd (al dan niet in de spam folder) of er gaat een foutmelding terug en dan zie jij daar als ontvanger niets van terug.
Alles kan stuk.
Thanks, ik had niet stilgestaan bij deze optie.remco_k schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 00:53:
Waarom is dat verwarrend? De mail is nooit bij jouw afgeleverd, er is een foutmelding terug gegaan.
Het is altijd het één of het ander: of hij wordt bij je afgeleverd (al dan niet in de spam folder) of er gaat een foutmelding terug en dan zie jij daar als ontvanger niets van terug.
ok, dus Microsoft vlagt de mail als spam, en informeert Vattenfall en die informeert mij dus weer. Ik vind het raar dat VF denkt dat ik het maar moet oplossen als MS de mails van VF als spam beoordeeld.remco_k schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 00:53:
Waarom is dat verwarrend? De mail is nooit bij jouw afgeleverd, er is een foutmelding terug gegaan.
Ik heb nu iig. het VF emailadres aan de safe senders list toegevoegd, let's see.
Alles kan stuk.
Stelt het bedrijf dat jij het moet oplossen of informeren ze je alleen? Als ze alleen informeren kun je het beste bij het bedrijf nagaan wat dan volgens hun de bedoeling daarvan is. Als je maandelijks gegevens van ze verwacht, dan lijkt dit op informeren dat ze hebben proberen te leveren maar het niet lukte. Staat daar dan bij dat ze een andere oplossing hebben zodat ze alsnog leveren? Staat daar dan bij wat ze zelf gaan doen om dit probleem voortaan te voorkomen of waarom het redelijk is de oorzaak bij je mailservice te leggen in plaats bij het bedrijf zelf?Boeryepes schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 09:24:
[...]Ik vind het raar dat VF denkt dat ik het maar moet oplossen als MS de mails van VF als spam beoordeeld.
Zelfs al zouden ze nergens stellen dat jij het moet oplossen, dan lijkt het me wel redelijk dat je het probeert op te lossen door je maildienstverlener om opheldering te vragen en verantwoordelijk te houden jou niet te informeren. Want in dit geval krijg je van de zender nog keurig via een brief een bericht dat mailen via je maildienstverlener niet lukt, maar kennelijk weigert je maildienstverlener jou te informeren welke mail ze tegen houden en hoe dat tegenhouden en je niet informeren en jou geen keuze geven naar jou als klant maar redelijk zou moeten zijn.
Het willekeurig op knopjes drukken in de hoop dat het helpt zorgt er niet zomaar voor dat je het probleem verhelpt of voorkomt dat het maar door blijft gaan. Zeker niet als je niet eens weet wat hier het probleem was en wanneer ze dit soort voorkeur wel of niet gebruiken.
[ Voor 37% gewijzigd door kodak op 28-07-2023 11:20 ]