Complete retro-PC'tjes en waar ze te halen.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CheshireCat
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 06-08 21:21
Dag mensjes,

Ik heb even rondgekeken maar ik heb op 1e oogopslag geen 'dedicated' retroPC afdeling kunnen waarnemen.

Nu is mijn vraag: Waar kan ik volledige en in orde zijnde Win98 PCtjes kopen in Be of Nl?

't Zit zo: ik heb gewoon écht geen tijd noch energie om me alweer in de quirks van Win98SE en al-dan-niet werkende / gerestaureerde hardware van die periode te storten. Ik wens dit uit te besteden.

Bestaat er zo'n winkel/dienst die dit levert, al dan niet met aankoopgarantie?

Dankjewel.

Ps. Ik kan uiteraard meer info geven over welke componenten ik zou wensen, maar dan ruikt dit meer naar Aankoopadvies, en dus het verkeerde subforum :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:11
https://classiccomputershop.eu/hardware/systems/PC

Of de prijzen je aanstaan is de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CheshireCat
€200 lijkt me doenbaar :)

't Is een begin, dankje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:11
CheshireCat schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 22:45:
€200 lijkt me doenbaar :)

't Is een begin, dankje
Ja, dat is ook wel de enige normale prijs.

WORKSTATION LEGACY APPLICATION PC (Met Pentium 866) voor € 2.600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:45

nelizmastr

Goed wies kapot

Klinkt een beetje alsof je een gerestaureerde oldtimer zoekt met 5 jaar garantie, en dat bedoel ik niet vervelend. Je hebt namelijk eenmaal te maken met veroudering van de hardware. Het kan zijn dat het spul het nog eens 25 jaar doet, het kan ook na 3 weken kapot zijn en vervangende onderdelen worden al decennia niet meer gemaakt.

Je hebt dus twee opties:
- stel je verwachtingen bij
- budgetteer €1000+ voor een pc en een verkoper die garantie durft te verlenen

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CheshireCat
nelizmastr schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 21:57:
Klinkt een beetje alsof je een gerestaureerde oldtimer zoekt met 5 jaar garantie, en dat bedoel ik niet vervelend. Je hebt namelijk eenmaal te maken met veroudering van de hardware. Het kan zijn dat het spul het nog eens 25 jaar doet, het kan ook na 3 weken kapot zijn en vervangende onderdelen worden al decennia niet meer gemaakt.

Je hebt dus twee opties:
- stel je verwachtingen bij
- budgetteer €1000+ voor een pc en een verkoper die garantie durft te verlenen
Niet 100% waar: in de VS en VK zijn er kleine winkeltjes die mobo's en GPU's herwaarderen door de condensatoren, kleine ventilatoren en koel pads en pasta vervangen en dààr specifiek garantie op geven. Ik geloof ook bvb 14 dagen garantie nà aankoop van een gestress-test systeem.
Dat kost extra, uiteraard, maar geen €1000 extra. Nu goed, hier in de EU misschien wel.

We'll see.
Pagina: 1