Hoe een garantieretourzending het beste doen?

Pagina: 1
Acties:

• Dweil
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-03-2024

Dweil

Dual Xeon powered

Topicstarter
Met PC hardware heb je altijd wel grensgevallen waarbij het product wat je gekocht heb niet aan de eisen voldoet, en als de leverancier zegt dat deze niet defect is heb je altijd een heen-en-weer gebel of gemail en een grote catfight.

Om dit te voorkomen zou je bijvoorbeeld je gekochte product goed naar de maan helpen (denk: hamer, hoogspanning) zodat ze niet kunnen ontkennen dat het defect is. Enig probleem hierbij zou zijn dat ze zeggen dat jij het moedwillig naar de haaien hebt geholpen, ondeskundig gebruik etc.

Ik heb dit in elk geval gehad met twee geheugenmodulen, die in het BIOS perfect werden herkend, maar bij het booten van Windows crashde de PC. Ik heb er achteraf gezien spijt van dat ik ze met deze vage probleemomschrijving terug naar Gistron heb gestuurd, omdat hun nu beweren dat ze goed zijn. (zie ook: shopsurvey Gistron)

Hoe zou jij een garantie-retourzending doen? Had ik beter mijn geheugenstripjes in het stopcontact kunnen duwen alvorens ze terug te sturen ?

Verwijderd

Nee, dat is oplichting, als ze het niet doen, doen ze het gewoon niet, simpel, dus geld terug.

Daarom haal ik ook al mn hardware bij de zelfde shop, die doet er nooit moeilijk over. Als ik zeg dat het kapot is, krijg je gewoon een nieuwe, en meestal controleren ze het nog niet eens, zeker bij onbenullige dingen als geheugenmoduletejes.

Kwestie van service en vertrouwen.

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-08 00:02

scorpionv

This space for rent

Ik heb al meerdere keren een dergelijk vaag probleem met hardware gehad. Wat ik altijd doe is telefonisch contact opnemen met de leverancier en de zaak bespreken. Als we er samen niet uitkomen stuur ik de boel terug met de probleembeschrijving erbij. Meestal wordt het spul dan niet eens meer getest, omdat je zelf (samen met de telefonische helpdesk) al tests hebt uitgevoerd.

Fun while it lasted: World Community Grid!

• Dweil
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-03-2024

Dweil

Dual Xeon powered

Topicstarter
Op maandag 03 september 2001 21:00 schreef MREn het volgende:
Kwestie van service en vertrouwen.
Service van Gistron is dus niet je-van-het. Ook is mij verteld dat de telefonische helpdesk moeilijk te bereiken was, dus ik heb maar meteen ge-emaild. Ik vertrouwde erop dat hun inderdaad het geheugen defect bevonden en dus mij gewoon nieuwe zouden toesturen.

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-08 00:02

scorpionv

This space for rent

Op maandag 03 september 2001 21:06 schreef Dweil het volgende:

[..]

Service van Gistron is dus niet je-van-het. Ook is mij verteld dat de telefonische helpdesk moeilijk te bereiken was, dus ik heb maar meteen ge-emaild. Ik vertrouwde erop dat hun inderdaad het geheugen defect bevonden en dus mij gewoon nieuwe zouden toesturen.
Ik denk dat je het beste even kan bellen en het probleem uitleggen. Je kunt altijd vragen of ze het onder jouw omstandigheden testen; en dan zien ze ook wel dat het geheugen defect is. Als ze dat niet kunnen/willen moeten ze gewoon nieuwe reepjes opsturen.

edit:

Moeilijk he, typen :D

Fun while it lasted: World Community Grid!