ik zoek een goede/dure usb-a naar 3,5mm audio/aux converter.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petertje101
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 27-07-2023
hallo, ik heb nu een audio converter (usb-a male naar 3,5mm audio female) om mijn 2,1 speakersetje op mijn smartmonitor aan te sluiten en die doet het maar ik hoor een heel licht geruis. ik heb al een usbc naar 3,5mm geprobeerd en die doet het helemaal niet. dus usb-a male naar 3,5mm audio female is wat ik nodig heb.
maar ik zoek een hoge kwaliteit. iets van hoge kwaliteit.
ik weet hier niks vanaf dus misschien is iets gold plated goed ?

p.s. mijn monitor heeft om een of andere belachelijke reden geen audio jack. maar twee hdmi poorten, 3 usb-a poorten en een usb-c poort. usbc wil niet werken voor de audio. alleen een van de usb a poorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimoo
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 11:41
Deze 2 zijn goeie kwaliteit...

https://www.bol.com/nl/nl...B2flvXal3EpRoCupAQAvD_BwE

Vraag me af of je niet beter geld kan bijleggen voor een andere monitor,
aangezien die hieronder ruim 100 euro kost.
Maar wellicht ligt het ook helemaal niet aan de adapter. maar proberen waard.

https://www.coolblue.nl/p...NOwYQgFMjf4xoC0R8QAvD_BwE

[ Voor 5% gewijzigd door Eskimoo op 28-07-2023 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13:33
Waarom sluit je je speakerset niet direct aan op je computer? (ipv via je monitor)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:26
Inderdaad, waarom niet (al dan niet via een verlengkabel) op de onboard soundcard van je moederbord?

Zelf ben ik groot fan van externe volumeknoppen, dus ik heb een audio interface staan. Afhankelijk van wat je wil zou je voor bijvoorbeeld een Behringer UFO202 kunnen gaan. Op mijn werk gebruik ik deze en een verloopje van RCA/tulp naar 3.5mm TRS.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:28

FeaR

In GoT we trust

GarBaGe schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 09:17:
Waarom sluit je je speakerset niet direct aan op je computer? (ipv via je monitor)
Paul schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 09:58:
Inderdaad, waarom niet (al dan niet via een verlengkabel) op de onboard soundcard van je moederbord?
Omdat er aan dezelfde monitor een PlayStation 5 zit. Zowel PC als PS5 zullen geluid moeten geven via genoemde 2.1 set:
petertje101 schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 21:52:
want dan kan ik ook de audio van mijn ps5 zonder gedoe met steeds stekkertje erin/ stekkertje eruit via mijn nieuw 2.1 setje doen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Dan heb je toch niks aan een USB geluidskaart? Of snapt een PS5 ook audio interfaces?

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:52

InFamous

excommunicado

Paul schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 15:12:
Dan heb je toch niks aan een USB geluidskaart? Of snapt een PS5 ook audio interfaces?
Die stuurt de audio uit via HDMI.

TS wil waarschijnlijk vanaf de PC en PS5 audio doorvoeren naar de monitor, zodat er niet telkens met stekkertjes gewisseld hoeft te worden. Op de monitor wil hij dan weer een externe speakerset aansluiten.

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Ja, dat snap ik. Maar als de monitor geen audio out heeft dan gaat dat toch niet? En TS vraagt om USB geluidskaarten, waarop mijn vraag dus is of een PS/5 dat wel snapt. Als een PS/5 dat niet snapt dan heb je niks aan een USB geluidskaart.

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13:33
Als je meerdere audiobronnen hebt en je wilt 1 set speakers daarmee aansturen, dan wordt er doorgaans gebruik gemaakt van een apparaat wat "versterker" heet. (soms ook receiver).

Op sommige (luxere) USB geluidskaarten kan je meerdere audiobronnen aansluiten.
Ze fungeren dan min of meer als versterker.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:52

InFamous

excommunicado

Paul schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 16:22:
Ja, dat snap ik. Maar als de monitor geen audio out heeft dan gaat dat toch niet? En TS vraagt om USB geluidskaarten, waarop mijn vraag dus is of een PS/5 dat wel snapt. Als een PS/5 dat niet snapt dan heb je niks aan een USB geluidskaart.
Lees de TS nog eens door:
p.s. mijn monitor heeft om een of andere belachelijke reden geen audio jack. maar twee hdmi poorten, 3 usb-a poorten en een usb-c poort. usbc wil niet werken voor de audio. alleen een van de usb a poorten.
Zijn monitor snapt dus wel audio over USB en daarvoor zoekt hij een externe geluidskaart.

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
InFamous schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 18:19:
Zijn monitor snapt dus wel audio over USB en daarvoor zoekt hij een externe geluidskaart.
Het is niet de monitor die audio over USB moet snappen, maar het apparaat dat de USB-poorten bedient. Dus de PC of de PS/5.

Een Android smartphone stuurt wel audio over de USB-pinnen, maar die "adapters" zijn alleen maar twee connectoren met draadjes ertussen. Dat dit niet werkt op een USB-hub in een monitor lijkt me evident.

En als deze "smart monitor" dat mechanisme ook gebruikt (lijkt me raar, een monitor heeft MEER dan genoeg ruimte om een 3.5mm jack in kwijt te kunnen) dan is de zoektocht dus niet naar een externe geluidskaart. Dan is de zoektocht naar de bron van de ruis, en ik ben bang dat die zich in dat geval in de monitor bevindt. Want dat verloopkabeltje doet niets met het signaal.

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:28

FeaR

In GoT we trust

Paul schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 19:07:
[...]
Het is niet de monitor die audio over USB moet snappen, maar het apparaat dat de USB-poorten bedient. Dus de PC of de PS/5.
Klinkt plausibel. Het is dus de vraag of de geluidskaart op de USB A van de monitor werkt omdat de USB C in de PC zit en de PC deze bedient (zoals een hub werkt en jij stelt), of dat de USB A van de monitor stand-alone kan werken en de USB als geluidskaart herkent. Persoonlijk neig ik naar het eerste maar puur een gok. Aan @petertje101 om bovenstaande te testen dan wel te bevestigen. Begin is te weten of de USB C van het scherm in de PC zit of niet.

Mocht de monitor alleen als hub werken zou ik gaan voor voor HDMI Audio Extractor achter de PS5 om beeld en geluid te scheiden. Hoeft geen HDMI 2.1 versie te gaan omdat de Samsung monitor van TS dat ook niet is.

[ Voor 19% gewijzigd door FeaR op 29-07-2023 19:34 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1