2000 regels invoeren in website ( Batch script? )

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel19
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21:36
Op het werk heb ik een uitdaging gekregen.
Een van onze leveranciers heeft 2000 devices geleverd.
Nu hebben we alle serienummers per e-mail gehad maar deze zijn niet in te scannen in ons systeem.
(Business Central)

Nou zat ik te denken aan iets van misschien een batch script wat alle serienummers vanuit bijvoorbeeld een notepad.txt haalt en die in Business Central kan laten invoeren + een enter zodat dat serienummers toegevoegd wordt.

Iemand een idee voor zo'n script, of misschien een compleet andere oplossing?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:36
Kun je niet ergens een CSV importeren? Desnoods eerst even exporteren en dan in Excel o.i.d. de serienummers erbij zetten en dat weer importeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03:46
Als het in business central zit, kun je een trial van powerbi activeren. Daarmee kun je een koppeling leggen naar de business central database en de informatie rechtstreeks uit de tabellen van de business central database trekken.

Mogelijk dat dit je helpt?

discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:59
Ik gebruik voor dat soort simpele handelingen altijd Autoit. Als je hte een keer hebt gebruikt is het daarna vrij makkelijk een 'scriptje' in elkaar te klikken / copy pasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel19
ThinkPad schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 16:23:
Kun je niet ergens een CSV importeren? Desnoods eerst even exporteren en dan in Excel o.i.d. de serienummers erbij zetten en dat weer importeren.
Helaas, als dat mogelijk was geweest had ik dat natuurlijk al gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel19
loewie1984 schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 16:24:
Als het in business central zit, kun je een trial van powerbi activeren. Daarmee kun je een koppeling leggen naar de business central database en de informatie rechtstreeks uit de tabellen van de business central database trekken.

Mogelijk dat dit je helpt?
Ik moet het juist vanuit Notepad in Business central zetten. Dus het eruit halen is niet aan de orde in dit geval ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Met Business Central kun rapidstart gebruiken, kun je redelijk gemakkelijk data importeren.

YouTube: Video: Microsoft Dynamics 365 Business Central - Rapid Start for Mic...

Heb die video zelf niet volledig bekeken, maar snel doorheen gezapt, maar lijkt me een goede uitleg.

[ Voor 70% gewijzigd door Quantor op 27-07-2023 22:21 ]

Pagina: 1