Toon posts:

Hoe stel je horizontale freq. in (KHz)? (kan het?)

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal *D Is het mogelijk om (net zoals de vertikale freq.) de horizontale frequentie zelf in te stellen in WindowsME? (Beeldeigenschappen etc)
Of bepaalt de monitor dat zelf?
Heb in de search wel wat gevonden over horizontale freq., maar niet wat ik wil weten.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

volgens mij hangt de horizontale frequentie af van de verticale frequentie (een bepaalde factor/andere formule daarvan ofzo), en kun je die niet instellen. Bij een bepaalde verticale frequentie hoort gewoon een bepaalde horizontale frequentie...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:01

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Met m'n bescheiden electronica kennis dacht ik dat de horizontale frequentie afhankelijk is van de verticale frequentie. Als je bijv met 70hz werkt, zal de horizontale frequentie lager zijn dan bij 100hz. Bij 100hz moet de monitor immers in minder tijd meer beeldjes tekenen.
Wat is de reden van je vraag? Mij lijkt me de horizontale freq nu niet bijster interessant.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Dames en Heren,

PowerStrip!

Hiermee kan je alles mooi zelf instellen.. Tot op de PixelClock na! :P

Trouwens, ik ben er mee eens dat er waarschijnlijk een soort formule is voor die Frequenties.. Want als je meer uit je monitor wilt halen dan dat ie aankan.. dan gaat ie flippen. (tip: laat powerstrip dan NIET autom opstarten met windows!)

Verwijderd

Topicstarter
De reden van mijn vraag: het beeld is vervormd bij 1024*768 op 120Hz, maar niet bij 85Hz (vertikale freq). En 120Hz is de optimale freq. volgens windows/monitor driver.
Nu dacht ik, als ik de horizontale freq. eens verander, misschien is het dan goed/beter?
Nadeeltje van powerstrip...shareware$$.
Het feit dat powerstrip het kan veranderen geeft (hoop ik) aan dat het ergens in het register ofzo staat? Of in een monitor driver INF-file?