Mijn huishouden van twee volwassenen en twee kinderen verbruikt absurd veel stroom per jaar. Ongeveer 4700kwh per jaar. Dit vind ik erg veel. Dus ik heb een homewizard meter aangeschaft om per dag en week mijn stroomverbruik in de gaten te houden.
Hierop zien we dat ons sluipverbruik ongeveer 50% van ons totaal verbruik is. Dit is helemaal nu zichtbaar omdat we met vakantie zijn
.
Mijn vraag aan jullie. Is dit hoog of is dit normaal verbruik? En kan iemand die pieken en dalen verklaren?
We hebben echt alle apparaten er uit getrokken behalve de keuken apparatuur en dus ook onze Amerikaanse koelkast van circa 15 jaar oud. Daarnaast hebben we de mechanische ventilatie ook aan laten staan. En de meterkast uiteraard met daar de router en hue en ikea tradfri box.
Hier zien jullie ons dagverbruik tijdens onze vaka tie. Deze is elke dag exact gelijk. In de avond gaat de verlichting aan en uit.
:strip_exif()/f/image/zDXxuY9kZ6iUglbM8K7v4FLr.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/WM8hsNj3pssUL56NmQIU4bdT.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik hoor het graag! Bij voorbaat dank.
Hierop zien we dat ons sluipverbruik ongeveer 50% van ons totaal verbruik is. Dit is helemaal nu zichtbaar omdat we met vakantie zijn
Mijn vraag aan jullie. Is dit hoog of is dit normaal verbruik? En kan iemand die pieken en dalen verklaren?
We hebben echt alle apparaten er uit getrokken behalve de keuken apparatuur en dus ook onze Amerikaanse koelkast van circa 15 jaar oud. Daarnaast hebben we de mechanische ventilatie ook aan laten staan. En de meterkast uiteraard met daar de router en hue en ikea tradfri box.
Hier zien jullie ons dagverbruik tijdens onze vaka tie. Deze is elke dag exact gelijk. In de avond gaat de verlichting aan en uit.
:strip_exif()/f/image/zDXxuY9kZ6iUglbM8K7v4FLr.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/WM8hsNj3pssUL56NmQIU4bdT.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik hoor het graag! Bij voorbaat dank.
[ Voor 12% gewijzigd door DeBers op 27-07-2023 14:13 ]