Internationaal pakket niet bezorgd wel door iemand ontvangen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-10 21:36
Ik heb enkele weken geleden wat elektronica online besteld bij een Chineze webshop. Gaat om zo'n € 500.
Product is netjes verzonden en te tracken. Nadat het pakket in Europa aan kwam (via Duitsland) is deze door DHL verder opgepakt. Kreeg ook netjes de Nederlandse tracking van DHL. Niets aan de hand.

Pakket zou deze week bij mij bezorgd worden door DHL. Ik was thuis aan het werk, en terwijl ik thuis zat kreeg ik een mail dat mijn pakket was bezorgd. Terwijl ik niks had ontvangen en de bel niet ging. Vreemd. Ook niets in de brievenbus en niks bij de buren. Een handtekening was verplicht bij de zending, en als ik deze zie lijkt deze niet op die van mij. Ook de initialen die bij de handtekening staan zijn niet van mij.

Ik heb de Chinese webshop direct op de hoogte gesteld en gevraagd of ze hier acheraan kunnen. De eerste reactie was dat ik aangifte moest doen van vermiste goederen.
Maar ik heb geen overeenkomst met de veroerder of DHL? Dus ik vind het een beetje vreemd dat ik zelf aangifte moet doen richting DHL(?).

Op de vraag of ze niet een onderzoek kunnen laten instellen bij de vervoerder kreeg ik geen reactie meer behalve dat ik aangifte moet doen voordat er een oplossing komt.

Wat kan ik het beste doen? Toch maar aangifte doen ondanks dat het misschien niet de juiste weg is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_IBlackI_I
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 03-10 22:11
Als je consument bent en dit een B2C transactie betreft:
In deze zaak zal gelijk hebben en gelijk krijgen een stuk lastiger zijn dan bij een Europese verkoper. Jij hebt idd geen overeenkomst met de vervoerder maar met de verkoper. De verkoper heeft nog niet geleverd. Je weet niet zeker of er een strafbaar feit heeft plaatsgevonden dus kan je geen goede aangifte doen. De verkoper moet leveren, of bewijzen dat ze geleverd hebben. Het is al vaker omhoog gekomen dat alleen een vage handtekening niet voldoende bewijs is om aan te tonen dat jij daadwerkelijk hebt ontvangen. Mocht je het via een platform als AliExpress hebben gekocht kan je daar je verhaal doen. Zonder enige garantie dat je gelijk krijgt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09:51
Ik zou gewoon zo veel mogelijk meewerken. Misschien dat er bepaalde dingen zijn die je strikt genomen niet hoeft te doen, maar die wel handig zijn om zo snel mogelijk een oplossing te krijgen.

Iedereen die kennis draagt van een strafbaar feit mag daar aangifte van doen. Je hoeft geen aangifte te doen "richting DHL". Je kan gewoon naar de politie gaan, je verhaal doen wat er gebeurd is, en zeggen dat je denkt dat je pakket gestolen dan wel verduisterd is. De politie gaat er natuurlijk niets mee doen (want er zijn geen aanknopingspunten) maar dan heb je wel een papiertje waarmee je kan zwaaien naar de webshop dat je aan hun vraag om aangifte te doen hebt voldaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJonk
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-10 13:52
Ha, hier kan ik wat over zeggen. Paar weken geleden zwembandjes besteld bij een grote webshop in NL. Volgende dag stond de DHL voor de deur met een hééél zwaar pakket, waarop ik moest lachen want zwembandjes. Maar tot mijn verbazing woog het pakket ruim 15kg.

Ik was bezig en kon zo snel even niet kijken en voor ik het wist was de bezorger weer weg. Doos vol met stickers met niet mijn adres en 1 piepklein stickertje met mijn adres er op. Ik heb het terug naar de webshop gestuurd want zo'n pakket versturen naar het correcte adres ging +/- 40 euro kosten.

Ik hoop niet dat dit om jouw pakket ging - ik verwacht dat de waarde meerdere malen hoger ligt - maar zo zie je dat het dus wel mis kan gaan. Ik hoop dat de gene die hem gekregen hebben net zo eerlijk zijn als ik dat ben geweest..

You can't be happy all the time, they will come and break your legs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-10 08:18
Er is een handtekening gezet? Kun je dan geen aangifte doen van valsheid in geschrifte of fraude ofzo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Het gebeurt mij wel eens dat de bezorger het al op 'bezorgd' zet maar het een dag later komt bezorgen. Ga ook even bij buren aanbellen.

Ja: het is formeel hun probleem. In de praktijk jouw probleem, je recht halen is hier zachtgezegd lastig. Een van de nadelen van daarvandaan halen.

Aangifte doen: waarom niet? Dan wel duidelijk opschrijven dat je het doet namens de verkoper. En dat mag:
Ieder die kennis draagt van een begaan strafbaar feit is bevoegd daarvan aangifte of klachte te doen.
Edit: dan wel digitaal aangifte doen en aangeven dat je het doet om een bewijs te hebben. Een agent bezig houden is zonde.

[ Voor 9% gewijzigd door F_J_K op 28-07-2023 11:49 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chinese shop, als die een aangifte willen zien zou ik daarvoor zorgen.

Zie het hier wel vaker dat ze bang zijn voor valse aangiftes oid. Maajij bent nu 500 euro kwijt, daar kun je dus gewoon aangifte van doen.

Zit een geen dhl shop in de buurt waar je even meer kan vragen? Zoals gezegd, het kan morgen nog gewoon bezorgd worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-10 21:36
Ik heb vorige week aangifte gedaan maar helaas kan de Politie mijn aangifte niet in behandeling nemen. Ik heb dus ook geen rapport of afschrift gekregen waarmee ik naar de verkoper kan. Moet dit dus ook verder met de verkoper bespreken. Maar het is allemaal wel lastig zeg.
Wij hebben uw aangifte bekeken en komen tot de conclusie dat er geen sprake is van een strafbaar feit en
daarom kunnen wij uw aangifte niet in behandeling nemen. Mogelijk kunt u de schade wel op een andere
(civielrechtelijke) manier vergoed krijgen. Neem hiervoor contact op met het Juridisch Loket. Zij zijn
bereikbaar via 0900-8020 of via www.juridischloket.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Heb je betaald met credit card? Dan is het een kwestie van je geld terugroepen ivm geen levering.

Let even op de termijn daarvoor. Ik zou het eerst zo goed mogelijk proberen te regelen met de webshop en dan als uiterste je geld terughalen.

Gezien er een paar dagen tussen de topic start zit en je laatste post ga ik er vanuit dat er niet een buurman alsnog komt aanwandelen, maar je zou eens wat deurbellen kunnen proberen of hij toevallig daar ligt. Je zou niet de eerste zijn waar dat zo is en de DHL bezorger per ongeluk de verkeerde optie op zijn tablet koos.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Heb je al gebeld met DHL ?
Vanwege stress en drukte kan de bezorger zomaar op verkeerde adres hebben afgevinkt, zeker een vakantiekracht

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Pagina: 1